Vraag

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 18:13
Hoe zit dat precies met die nieuwe energielabels bij tv's?
Overal zie ik ineens energielabel G.
Ik dacht dat Oleds bijvoorbeeld veel zuiniger waren dan leds. Maar beiden krijgen gewoon energielabel G.
Dat terwijl de CX eerst energielabel A had. Ik snap er niks meer van.

Alle reacties

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:19
Er is een nieuwe classificatie, wat vorige maand A was is nu G.

Zodat de classificatie weer ruimte heeft voor nog zuinigere apparaten.

android since G1.

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Tweakers heeft laatst een artikel uitgebracht hierover:
https://tweakers.net/revi...labels-nader-bekeken.html

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:29
Opzich vind ik de nieuwe labels wel logisch, maar wel jammer dat ze alles aan de onderkant nu weer op hoop gooien met een G label, terwijl daar nog steeds verschillen in verbruik zitten natuurlijk. Juist door vrijwel alle modellen nu weer in G te gooien vind ik het niet direct duidelijker geworden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De logica is dat toekomstige producten dus weer zuiniger worden dan wat nu al zuiniger is, maar de onderkant is nu compleet op elkaar gedrukt in 1 groep. Waar bv een koelkast van B tov A+++ een flink verschil geven, zijn ze nu beide in dezelfde groep gezet (theoretisch, heb geen actueel voorbeeld :P).

Vanaf dag 1 met die labels heb ik altijd gezegd, vermeld gewoon het absoluut verbruik, leer mensen de cijfers te lezen ipv 'A is goed, G is slecht'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kvibe
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 18:13
Bedankt.
Wel grappig dat ze aangeven dat het label in het leven is geroepen om het voor de consument eenvoudiger te maken om een bewuste keuze te maken tussen verschillende producten.

Vervolgens geven ze bijna alle tv's energielabel G..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

De template die naar voren komt bij het openen van een topic is er niet voor niets. De eigen inzet is in deze minimaal, het antwoord op de vraag was eenvoudig zelf te kunnen vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee