Toon posts:

Opvolger voor 1055T

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Goeroe74
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-05 19:01
Beste Tweakers,
Op dit moment heb ik een desktop 2012 met een AMD T1055 en een wat verouderde Radeon GPU.

De bestaande behuizing wil ik graag behouden een Jonsbo G3 https://www.jonsbo.com/en/products/g3.html

De desktop staat onder mij 55" 4k tv en wordt voornamelijk gebruikt voor dagelijks webbrowser, tv-kijken en films/series streamen. Daarnaast wordt hij gebruikt om te gamen (GTA V ,F1 2020 en wellicht in de toekomst Cyberpunk oid) Mijn settings eisen voor gamen zijn niet heel hoog, maar eea moet wel te spelen zijn . Het werkt nu ook op de oude 1055T, maar hier en daar merk ik dat het systeem soms iets te kort komt.
Het systeem hoeft niet superstil te zijn. Wel iets zuiniger dan de oude AMD Cpu omdat de pc veel aanstaat.

Ik heb reeds een nieuwe voeding 550w en een nieuwe videokaart GTX 1050ti pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G

Het systeem wil ik graag upgraden en dacht zelf aan de volgende items:
- AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
- ASRock B550 Phantom Gaming 4 pricewatch: ASRock B550 Phantom Gaming 4
ADATA XPG SX8200 Pro 256Gb M.2 pricewatch: XPG SX8200 Pro 256GB
Corsair Vengeance LPX 16GB pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

2 bestaande SSD's met data (foto's ed wil ik overplaatsen en wellicht in de toekomst nog een extra m2 erbij)

Hoe kijken jullie tegen deze config aan? Of zijn er in deze prijsklassen andere alternatieven (Intel Core i7-9700F?)?

Alle reacties

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:49
De pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed zit qua prijs een euro of 60 onder de Ryzen 5 3600 terwijl hij qua prestaties nauwelijks onder doet voor de AMD. Moederborden voor LGA1200 zijn meestal geprijsd rond AMD-borden. Je kan ook een 10600KF nemen indien je toch bereid bent iets meer uit te geven.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:00
Inderdaad Intel nemen. Is idle veel zuiniger, scheelt 20w met een Ryzen systeem met dezelfde videokaart, en is stabieler.

Welk merk en type 550w voeding heb je?

• Goeroe74
Uszka schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:41:
Inderdaad Intel nemen. Is idle veel zuiniger, scheelt 20w met een Ryzen systeem met dezelfde videokaart, en is stabieler.

Welk merk en type 550w voeding heb je?
pricewatch: Corsair CX550M

• Uszka
Redelijke voeding maar niet meer dan dat. Is intern alweer aardig over de datum.
Je zou aan onderstaande kunnen denken.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 137,75€ 137,75
1MoederbordenGigabyte B460M D3H€ 87,90€ 87,90
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 88,49€ 88,49
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 38,90€ 38,90
Totaal€ 353,04

Voor nog geen 2 tientejs extra heb je een cpu met igpu. Altijd handig om een extra beeldgever achter de hand te hebben mocht de videokaart stuk zijn of je moet gaan troubleshooten.https://tweakers.net/pricewatch/1558258/intel-core-i5-10400-srh78-srh3c-boxed.html

• Goeroe74
Dank,

Waarom zou ik voor de Kingston SSD kiezen en niet voor de XPG?

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 03:06
Goeroe74 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:54:
Dank,

Goedkoper.

• Uszka
Goeroe74 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:54:
Dank,

Goedkoper en prestatieverschil is er niet in de praktijk. Daarbij wordt de XPG geleverd met 3 verschillende controllers van erg goed tot matig en je weet van tevoren niet welke je krijgt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee