Toon posts:

Aankoopadvies switches

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:38
Mijn vraag
Welke switches zijn het beste voor mijn situatie?

Momenteel komt de adsl aansluiting binnen in de studeerkamer en binnenkort komt de monteur de glasvezelmodem en de tv decoder aansluiten van Multifiber.

Via de Experia modem in de studeerkamer is het volgende aangesloten:
Wifi clients in de huiskamer maken verbinding op de Experiamodem.
Laptop via utp in studeerkamer.
Ubiquiti AC LR die de wifi in de schuur en het achterste gedeelte van wifi verzorgd (niet via poe).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox
Ubiquiti AP LR

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eraan om een utp kabel te trekken van de meterkast naar de studeerkamer en om een switch te plaatsen in de studeerkamer om de huidige aansluitingen te verzorgen. Ook komt er een tv decoder en wil ik de ps4 op utp aansluiten.

Kan ik het beste een Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE in de studeerkamer plaatsen? De AP LR kan dan ook via PoE aangesloten worden, maar dat is geen must.

En voor bij de tv dacht ik aan de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts) die voor de tv decoder en ps4 komt.

Zijn dit goede switches voor ons gebruik of hebben jullie andere tips?

Beste antwoord (via _Uploader_ op 21-03-2021 08:55)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan ook goedkope managed switches nemen als je alleen IGMP snooping nodig hebt en evt. later nog VLAN’s gaat doen.

De TP-Link SG***E serie is hier goed voor. Draait hier ook i.c.m. KPN glasvezel en 3 VLAN’s. Dingen kosten een paar tientjes per stuk. De SG105E is de instapper met 5 poorten.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie, als je geen gebruik maakt van PoE en geen vlan's hebt, lijkt me investeren in managed switches een te dure oplossing. Je kunt ook klaar zijn voor € 25,=

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _Uploader_
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:38:
Kwenie, als je geen gebruik maakt van PoE en geen vlan's hebt, lijkt me investeren in managed switches een te dure oplossing. Je kunt ook klaar zijn voor € 25,=
Hmma, daar sla je de spijker op zijn kop. Welke switch raad je aan? Ik zou ook twee keer een TP-Link LS1005G kunnen neerzetten. Vlan's ga ik de eerste jaren niet gebruiken, PoE is geen must, maar is de QoS een goede functie bij het tegelijkertijd videobellen met twee thuiswerkers?
Ik vind het wel fijn dat er 1 ecosysteem is, maar de forse meerprijs weegt er niet tegenop.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:50
als iptv ook over je netwerk gaat, controleer dan of de switches IGMP snooping ondersteunen(weet ik voor de genoemde types niet zo uit m'n hoofd). Anders kan het TV signaal de performance van de rest van je netwerk frustreren

• _Uploader_
peter-rm schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:31:
als iptv ook over je netwerk gaat, controleer dan of de switches IGMP snooping ondersteunen(weet ik voor de genoemde types niet zo uit m'n hoofd). Anders kan het TV signaal de performance van de rest van je netwerk frustreren
Bedankt voor de tip! IPTV gaat idd over het netwerk heen, dus ik zal hier zeker rekening mee houden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan ook goedkope managed switches nemen als je alleen IGMP snooping nodig hebt en evt. later nog VLAN’s gaat doen.

De TP-Link SG***E serie is hier goed voor. Draait hier ook i.c.m. KPN glasvezel en 3 VLAN’s. Dingen kosten een paar tientjes per stuk. De SG105E is de instapper met 5 poorten.

I reject your reality and substitute my own

• _Uploader_
nelizmastr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:36:

Die zag ik ook al en kost erg weinin tov een unmanaged switch, ik zal deze bestellen.
Bedankt voor de tips iedereen!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

_Uploader_ schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Die zag ik ook al en kost erg weinin tov een unmanaged switch, ik zal deze bestellen.
Bedankt voor de tips iedereen!
Mijn ervaring met TP-Link en IGMPv3 is waardeloos... en zijn niet echt IGMP snoop

Je kan beter Netgear Smart Manage Plus series nemen.... als instapper....

Zie: https://www.netgear.com/business/wired/switches/plus/

Speedtouch freak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
helemaal eens met @lSltAlKeR, ik heb ook geen goede ervaringen met de tplink switches
echter dat zijn wel oude ervaringen dus ik weet niet of die igmp problemen nog bestaan

mijn faoriete cheap switch die wel managed is en alles goed doet met vlans/igmp is de netgear gs105e of gs108e
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

tientje duurder dan de tplink

[Voor 41% gewijzigd door laurens0619 op 22-03-2021 00:58]

CISSP! Drop your encryption keys!

• _Uploader_
lSltAlKeR schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:10:
[...]

Mijn ervaring met TP-Link en IGMPv3 is waardeloos... en zijn niet echt IGMP snoop

Je kan beter Netgear Smart Manage Plus series nemen.... als instapper....

Zie: https://www.netgear.com/business/wired/switches/plus/
laurens0619 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:55:
helemaal eens met @lSltAlKeR, ik heb ook geen goede ervaringen met de tplink switches
echter dat zijn wel oude ervaringen dus ik weet niet of die igmp problemen nog bestaan

mijn faoriete cheap switch die wel managed is en alles goed doet met vlans/igmp is de netgear gs105e of gs108e
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

tientje duurder dan de tplink
Dank voor jullie reacties en bevindingen! De TP Link switches zijn al besteld en onderweg, ik zal contact opnemen met Megekko of ik deze kan omwisselen met de voorgestelde Netgear switches.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
_Uploader_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:45:
[...]

[...]

Dank voor jullie reacties en bevindingen! De TP Link switches zijn al besteld en onderweg, ik zal contact opnemen met Megekko of ik deze kan omwisselen met de voorgestelde Netgear switches.
Mah ik zou mij er niet te druk over maken, zoals ik al zei: mijn ervaringen zijn gebaseerd op oude ervaringen.
Grote kans dat er bv een nieuwe hardware revisie is en het prima werkt. Ik lees er nl niets meer over terug in de productreviews.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-03 12:29
https://apparatuurvoorthu...h-netgear-gs105e/?pos=219 KPN biedt ze zelf aan voor anderhalf euro goedkoper dan de goedkoopste in de PW

• _Uploader_
laurens0619 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Mah ik zou mij er niet te druk over maken, zoals ik al zei: mijn ervaringen zijn gebaseerd op oude ervaringen.
Grote kans dat er bv een nieuwe hardware revisie is en het prima werkt. Ik lees er nl niets meer over terug in de productreviews.
Oke, dan zal ik de huidige bestelling gewoon door laten gaan. In nieuwe reviews zie ik idd dit probleem niet terugkomen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee