Mijn vraag
Welke switches zijn het beste voor mijn situatie?
Momenteel komt de adsl aansluiting binnen in de studeerkamer en binnenkort komt de monteur de glasvezelmodem en de tv decoder aansluiten van Multifiber.
Via de Experia modem in de studeerkamer is het volgende aangesloten:
Wifi clients in de huiskamer maken verbinding op de Experiamodem.
Laptop via utp in studeerkamer.
Ubiquiti AC LR die de wifi in de schuur en het achterste gedeelte van wifi verzorgd (niet via poe).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox
Ubiquiti AP LR
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eraan om een utp kabel te trekken van de meterkast naar de studeerkamer en om een switch te plaatsen in de studeerkamer om de huidige aansluitingen te verzorgen. Ook komt er een tv decoder en wil ik de ps4 op utp aansluiten.
Kan ik het beste een Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE in de studeerkamer plaatsen? De AP LR kan dan ook via PoE aangesloten worden, maar dat is geen must.
En voor bij de tv dacht ik aan de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts) die voor de tv decoder en ps4 komt.
Zijn dit goede switches voor ons gebruik of hebben jullie andere tips?
Welke switches zijn het beste voor mijn situatie?
Momenteel komt de adsl aansluiting binnen in de studeerkamer en binnenkort komt de monteur de glasvezelmodem en de tv decoder aansluiten van Multifiber.
Via de Experia modem in de studeerkamer is het volgende aangesloten:
Wifi clients in de huiskamer maken verbinding op de Experiamodem.
Laptop via utp in studeerkamer.
Ubiquiti AC LR die de wifi in de schuur en het achterste gedeelte van wifi verzorgd (niet via poe).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox
Ubiquiti AP LR
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eraan om een utp kabel te trekken van de meterkast naar de studeerkamer en om een switch te plaatsen in de studeerkamer om de huidige aansluitingen te verzorgen. Ook komt er een tv decoder en wil ik de ps4 op utp aansluiten.
Kan ik het beste een Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE in de studeerkamer plaatsen? De AP LR kan dan ook via PoE aangesloten worden, maar dat is geen must.
En voor bij de tv dacht ik aan de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini (5-poorts) die voor de tv decoder en ps4 komt.
Zijn dit goede switches voor ons gebruik of hebben jullie andere tips?