• decl1nedd
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-04-2021
Hi,

Ik moet volgend jaar stage lopen. Ik zit op dit moment op het mbo niveau 4 (marketing & communicatie). Ik weet al dat ik met forex wil gaan werken. Ik studeer dit ook naast mijn school studie. Nu wil ik graag volgend jaar ergens stage lopen wat te maken heeft met technical analyse (forex, aandelen, crypto etc.).
Iemand een idee waar ik stage kan lopen en ervaring op doen?

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10:00
Banken houden zich daar vaak mee bezig. Ik ken mensen die stage hebben gelopen bij bijvoorbeeld ABN Amro die zich bezig houden met aandelen investeringen. Ik denk dat het wel vanaf HBO niveau is, maar dat weet ik niet zeker.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22

Lordy79

Fundamentalist

Probeer het eens bij ICC

https://www.icc-research.com/nl

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:09
Wat wil je precies gaan doen?

• decl1nedd
Hi, Ik wil graag ergens stage lopen waar ik technical analyse zou kunnen leren.

• decl1nedd

• decl1nedd
perform93 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:52:
Banken houden zich daar vaak mee bezig. Ik ken mensen die stage hebben gelopen bij bijvoorbeeld ABN Amro die zich bezig houden met aandelen investeringen. Ik denk dat het wel vanaf HBO niveau is, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zal even rondkijken. bedankt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:51
Denk dat je niet de goede opleiding doet om stage te doen in die vakgebieden.
Je zal toch denk ik een HBO/WO opleiding met veel meer wiskunde, analyse etc moeten doen vrees ik (bv econometrie), uitzonderingen daargelaten.

[Voor 4% gewijzigd door mvrhrln op 23-03-2021 13:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:54

t_captain

Moderator General Chat
Ik vrees dat de meeste analysten die in de financiele sector worden aangenomen, een WO master hebben. Vaak iets in de hoek van economie of econometrie, soms iets technisch of wiskundigs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 13:15
decl1nedd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:18:
Hi, Ik wil graag ergens stage lopen waar ik technical analyse zou kunnen leren.
En wat heb jij een dergelijke stagebedrijf te bieden?

• decl1nedd
mvrhrln schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:27:
Denk dat je niet de goede opleiding doet om stage te doen in die vakgebieden.
Je zal toch denk ik een HBO/WO opleiding met veel meer wiskunde, analyse etc moeten doen vrees ik (bv econometrie), uitzonderingen daargelaten.
Ja daar ben ik ook bang voor. Maar ik vind het ook niet erg om de rotklusjes te doen als ik tussendoor soms wat kan leren :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

decl1nedd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:56:
Ik weet al dat ik met forex wil gaan werken. [...] Ik studeer dit ook naast mijn school studie.
Waarom? Heb je door je opleiding marketing & communicatie een voorliefde voor het verkopen van gebakken lucht, of ben je gezwicht voor de reclamefilmpjes van Boyd Hoek en soortgelijke zwendelaars die alleen maar rijk worden met het verkopen van cursussen hoe je snel rijk kunt worden?

Blogs lezen is niet hetzelfde als studeren, en de beurs is niet te voorspellen voor leken zonder supercomputers.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• decl1nedd
CodeCaster schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Waarom? Heb je door je opleiding marketing & communicatie een voorliefde voor het verkopen van gebakken lucht, of ben je gezwicht voor de reclamefilmpjes van Boyd Hoek en soortgelijke zwendelaars die alleen maar rijk worden met het verkopen van cursussen hoe je snel rijk kunt worden?

Blogs lezen is niet hetzelfde als studeren, en de beurs is niet te voorspellen voor leken zonder supercomputers.
Heb een lange tijd rondgekeken naar banen en weinig dingen gevonden die ik leuk zou vinden om te doen. Toen ben ik bij forex gekomen door succesverhalen en daarin verdiept. Ik ben nu al een tijdje aan het leren en ik vind het ook echt leuk (wat waarschijnlijk raar klinkt) om naar een chart te kijken en te analyseren. Ik weet dat forex geen "get rich quick scheme" is. Vooral als je een beginner bent als ik moet je al blij zijn met break even- 2% per week :P

• decl1nedd
t_captain schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:31:
Ik vrees dat de meeste analysten die in de financiele sector worden aangenomen, een WO master hebben. Vaak iets in de hoek van economie of econometrie, soms iets technisch of wiskundigs.
Ook voor een stage? Ik ben niet van plan om ook echt voor een bedrijf te gaan werken, zou het liever in mijn eigen tijd willen doen voor mijzelf. Maar omdat ik een jaar stage MOET lopen wil ik het liever ergens doen waar ik mijn tijd niet verspil aan iets waar ik niks mee wil gaan doen.

• decl1nedd
frickY schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Een snel lerende, gedreven jonge man :P
)En iemand die eventueel de rotklusjes kan doen :) )

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:54

t_captain

Moderator General Chat
decl1nedd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Ook voor een stage? Ik ben niet van plan om ook echt voor een bedrijf te gaan werken, zou het liever in mijn eigen tijd willen doen voor mijzelf. Maar omdat ik een jaar stage MOET lopen wil ik het liever ergens doen waar ik mijn tijd niet verspil aan iets waar ik niks mee wil gaan doen.
Stageplekken worden in het algemeen ingericht op de afdelingen waar ook de werknemers zitten met deze functies. En stagairs worden vaak aangenomen met het oog op toekomstige recruitment.

Verder vraga ik me af wat je precies wil doen met TA. Bollinger Bands uitrekenen? Dat werk is geautomatiseerd. Het schuift steeds meer de fintech hoek in.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Qwerty-273

Meukposter

Wellicht kan je bij een klein bedrijf dat zich richt op wealth management een stage ritselen voor marketing & communicatie. En daar dan bij leren over het hele plaatje ipv specifiek op technische analyses te richten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 23:10
Heel andere richting, maar open ook een account bij een broker die ook een Paper trading modus heeft (bv Lynx). Kun je van alles uithalen op de beurs met nepgeld. Qua risico's nemen leer je er waarschijnlijk niet veel van, wel hoe bepaalde zaken werken qua traden.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

decl1nedd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:56:
Iemand een idee waar ik stage kan lopen en ervaring op doen?
Welkom op Tweakers :)

We verwachten hier enige eigen inzet als je een topic start. Zeker daar waar het gaat om dit soort persoonlijke keuzes voor waar je stage zou willen gaan lopen.

Wat heb je zelf dus al uitgezocht en gevonden? Wat voor eisen stelt je opleiding aan die stage? Ik neem aan dat dat iets moet zijn dat relevant is voor je opleiding (en dus niet random rotklusjes voor $forextrader)?

De denkrichting van Qwerty-273 in "Waar en wat voor stage kan ik doen voor forex/aandelen?" lijkt me het meest logisch: ga op zoek naar een stage die aansluit bij je opleiding, maar bij een bedrijf dat actief is in jouw interessegebied.

[Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 23-03-2021 15:55]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zomaar wat brainfarts:
- Benader het Agentschap van het ministerie van Financien. Handelt namens de NL Staat op de internationale geldmarkten
- kijk naar energiemaatschappijen. Kopen energie in op de diverse markten, ook een soort van trading.
- benader banken, verzekeraars.
- doe een rondje Zuidas.
- stel jezelf realistische doelen. Goed dat je supergemotiveerd bent, maar realiseer je ook dat je net begint.

Succes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:01
frickY schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Heerlijke dooddoener. Ik ken bijna geen scholier/student die een stagebedrijf echt iets te bieden had. Het gaat om ervaring opdoen...

Zoals hierboven staat is het makkelijkste inderdaad doorstuderen en een WO master halen. Twee vrienden van mij hebben beide toevallig econometrie gedaan, eentje beheert de portefeuille van grootzakelijk klanten en de andere is een beursanalist in het buitenland geworden.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:26
Wat is je doel met beleggen en handelen?
Wil je dit in vast dienstverband gaan doen, of wil je je eigen geld gaan beleggen en op deze manier een vermogen opbouwen??

Als het eerste je doel is, zoek een HBO/WO opleiding richting Economie met een lading wiskunde uit en probeer op die manier binnen te komen.

Is het doel je eigen vermogen opbouwen?? Begin met boeken lezen en hou het risico laag, beter de eerste paar jaar fouten maken en een klein bedrag verliezen dan all-in te gaan met een groot bedrag en alles te verliezen..
Leer de begrippen en de technieken die veel gebruikt worden en pas je kennis vooral toe op historische data om de modellen goed te leren begrijpen..

Meest succesvolle traders zijn vaak op hun bek gegaan in het begin, hebben geleerd van hun fouten en na diverse pogingen hebben ze hun succes pas behaald..
Geloof niet dat je gelijk rijk zult worden, je zult zeker in het begin fouten gaan maken..
Trek minimaal 5-10 jaar uit om het echt goed te kunnen begrijpen.

Ik ben zelf ook al jaren bezig, en maak ook nog steeds af en toe verkeerde inschattingen, maar door ervaring kun je het verlies vaak goed beperken en wacht je op de volgende kans die voorbij komt.
Als beginner ben je toch vaak te emotioneel en heb je teveel hopium en dit kan je veel geld kosten..

[Voor 16% gewijzigd door verstappen33 op 23-03-2021 16:15]

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:05
Van de particulieren die zelfstandig Forex handelaar willen worden slaagt misschien 1-2% er in om winstgevend te worden. Afgezien van het feit dat het extreem moeilijk is heb je ook een grote zak met geld nodig voor startkapitaal. Daarnaast is het moeilijk om betrouwbare info te vinden. Forex educatie is een markt opzich waarvan een hoog percentage troep is.
Wat dat betreft een goed idee om bij een bedrijf te gaan leren maar het is inderdaad wel WO niveau wat ze zoeken.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
retoohs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:36:
Van de particulieren die zelfstandig Forex handelaar willen worden slaagt misschien 1-2% er in om winstgevend te worden. Afgezien van het feit dat het extreem moeilijk is heb je ook een grote zak met geld nodig voor startkapitaal. Daarnaast is het moeilijk om betrouwbare info te vinden. Forex educatie is een markt opzich waarvan een hoog percentage troep is.
Wat dat betreft een goed idee om bij een bedrijf te gaan leren maar het is inderdaad wel WO niveau wat ze zoeken.
Ik denk dat je die 1 of 2 procent wat hoog inschat. Ik vind het al heel wat als je überhaupt 1 of 2 particulieren kan vinden die winstgevend zijn met forex handel over een significante tijd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Heerlijke dooddoener. Ik ken bijna geen scholier/student die een stagebedrijf echt iets te bieden had. Het gaat om ervaring opdoen...
Oh jawel hoor, ik was beter dan wie dan ook in het wekelijks op vrijdag bij de bakker worstebroodjes halen! :+

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:26
toolkist schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:25:
[...]

Oh jawel hoor, ik was beter dan wie dan ook in het wekelijks op vrijdag bij de bakker worstebroodjes halen! :+
Lol, gelukkig heb ik wel zinvolle stages gehad..
Zelfs zo zinvol dat ik na 6 weken al een contract in de pocket had om gewoon in dienstverband te komen werken.

Nu had ik wel het geluk dat ik eind 98-99 van school af kwam en 1 van de eerste echte informatica studenten was die met een IT diploma de markt op kwam.
In die tijd plukten ze iedereen van straat om maar aan de bak te gaan in de IT..
Mijn directe collega's waren omgeschoolde stucadoors of banketbakkers... 8)

De IT manager zag al direct het niveau verschil en wist niet hoe snel hij mij moest aannemen...
En dat terwijl ik van mijzelf vond dat ik nog niets kon.. :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
verstappen33 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:51:
[...]

Lol, gelukkig heb ik wel zinvolle stages gehad..
Zelfs zo zinvol dat ik na 6 weken al een contract in de pocket had om gewoon in dienstverband te komen werken.

Nu had ik wel het geluk dat ik eind 98-99 van school af kwam en 1 van de eerste echte informatica studenten was die met een IT diploma de markt op kwam.
In die tijd plukten ze iedereen van straat om maar aan de bak te gaan in de IT..
Mijn directe collega's waren omgeschoolde stucadoors of banketbakkers... 8)

De IT manager zag al direct het niveau verschil en wist niet hoe snel hij mij moest aannemen...
En dat terwijl ik van mijzelf vond dat ik nog niets kon.. :+
Oh het was verder echt wel zinvol hoor. Tijdens de stage allerlei wel zinvolle taken overgenomen op de afdeling en erna nog blijven hangen in de zomervakantie om verlof van iemand over te nemen. Na de vakantie bleek alleen dat ik sneller werkte dan degene die ik wegens z'n vakantie verving, die kon op z'n 1e dag na de vakantie meteen bij de baas op het matje komen :X
Zat pas halverwege de opleiding dus het aanbod om te blijven afgeslagen.

• decl1nedd
retoohs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:36:
Bedankt voor je reply! maar je hebt helemaal niet veel geld nodig om te beginnen met traden :) . En er is inderdaad veel troep op het internet, maar als je goed kijkt vind je ook veel goede informatie. Ik ben het al snel aan het leren en heb tot nu toe alleen maar gratis informatie gebruikt. Ik wil niet voor een bedrijf gaan traden dus WO niveau halen is niet noodzakelijk voor mij toch?

• decl1nedd
verstappen33 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:11:
Wat is je doel met beleggen en handelen?
Wil je dit in vast dienstverband gaan doen, of wil je je eigen geld gaan beleggen en op deze manier een vermogen opbouwen??

Als het eerste je doel is, zoek een HBO/WO opleiding richting Economie met een lading wiskunde uit en probeer op die manier binnen te komen.

Is het doel je eigen vermogen opbouwen?? Begin met boeken lezen en hou het risico laag, beter de eerste paar jaar fouten maken en een klein bedrag verliezen dan all-in te gaan met een groot bedrag en alles te verliezen..
Leer de begrippen en de technieken die veel gebruikt worden en pas je kennis vooral toe op historische data om de modellen goed te leren begrijpen..

Meest succesvolle traders zijn vaak op hun bek gegaan in het begin, hebben geleerd van hun fouten en na diverse pogingen hebben ze hun succes pas behaald..
Geloof niet dat je gelijk rijk zult worden, je zult zeker in het begin fouten gaan maken..
Trek minimaal 5-10 jaar uit om het echt goed te kunnen begrijpen.

Ik ben zelf ook al jaren bezig, en maak ook nog steeds af en toe verkeerde inschattingen, maar door ervaring kun je het verlies vaak goed beperken en wacht je op de volgende kans die voorbij komt.
Als beginner ben je toch vaak te emotioneel en heb je teveel hopium en dit kan je veel geld kosten..
Thanks voor je reply! Ik ben van plan om een eigen vermogen op te bouwen. Ik begin het al snel te leren en te snappen en ben nu goed bezig op een demo account. Natuurlijk krijg ik zo niet de emotionele problemen dus ik zal over een maand of 2 beginnen met een klein live account. De enige reden dat ik een stage plek zoek is omdat ik volgend jaar voor school een meeloopstage moet doen en ik wil niet een jaar van mijn leven verspillen aan werken aan iets waar ik niks mee wil doen :)

• decl1nedd
Navi schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:43:
Heel andere richting, maar open ook een account bij een broker die ook een Paper trading modus heeft (bv Lynx). Kun je van alles uithalen op de beurs met nepgeld. Qua risico's nemen leer je er waarschijnlijk niet veel van, wel hoe bepaalde zaken werken qua traden.
bedankt voor je reply! Ik heb nu een demo account bij pepperstone. Aangezien ik eerst wil focussen op currency's en index's. als ik hier goed in word kan ik altijd nog uitbreiden naar aandelen etc.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
decl1nedd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:48:
Toen ben ik bij forex gekomen door succesverhalen…
Juist. De verhalen van mensen die bakken met geld verliezen of aan de grond raken omdat ze niet op tijd konden of wilden stoppen hoor of lees je niet. Niemand loopt er mee te koop dat die gisteren op de beurs even een jaarsalaris kwijtgeraakt is omdat hij even niet op zat te letten... Dus ja, dan blijven de succesverhalen over. mensen scheppen nou eenmaal graag op over wat ze beter gedaan hebben dan hun naaste.

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:05
decl1nedd schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Bedankt voor je reply! maar je hebt helemaal niet veel geld nodig om te beginnen met traden :) . En er is inderdaad veel troep op het internet, maar als je goed kijkt vind je ook veel goede informatie. Ik ben het al snel aan het leren en heb tot nu toe alleen maar gratis informatie gebruikt. Ik wil niet voor een bedrijf gaan traden dus WO niveau halen is niet noodzakelijk voor mij toch?
Je hebt niet veel geld nodig om een order te plaatsen maar wel om je marge groot genoeg te kunnen maken om de kosten te kunnen overbruggen. Als je niet weet wat je kosten, potentiele marge en benodigde bankrol zijn dan zou ik eerst beginnen om dat te onderzoeken. Met een risk of ruin berekening kan je uitrekenen hoeveel geld je achter de hand moet hebben. Hoe lager je winstmarge hoe groter je reserve moet zijn. In forex voor particulieren zijn de marges heel klein, als die er uberhaupt zijn.

In je papertrading moet je ook rekening houden met de kosten die je voor je kiezen krijgt als je straks overstapt naar echt geld.

Ik weet niet hoe de kostenstructuur zit bij forex maar bij aandelen heb je aan 10k eigenlijk al niet genoeg. Je zou naar crypto kunnen kijken aangezien de kosten daar percentueel zijn ipv een vast bedrag. Verder zijn er tegenwoordig steeds meer gratis of hele goedkope brokers. Alleen is vaak het platform en de tools niet zo super waardoor je minder snel orders kan plaatsen en vaak veel belangrijke ordertype ontbreken, geen opties om short te gaan. Voor swing trading zou het wel een optie kunnen zijn.

Let ook op waar je je geld parkeerd. Veel online brokers zitten op de bahamas ofzo en zijn compleet ongereguleerd. Voor serieuze en betrouwbare brokers heb je vaak weer een minimale balans nodig van duizenden euros, $10k is vrij gangbaar.

Als ik je een ding mee kan geven, ik zou forex echt vergeten, je kan nog beter crypto gaan handelen. Als je het bekijkt puur als middel voor het korte termijn handelen dan is het een stuk vriendelijker voor handelaren met een klein budget. Verder kan je er gewoon technische analyse op los laten.

[Voor 8% gewijzigd door retoohs op 27-03-2021 13:19]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee