Toon posts:

Hifi setup bijgebouw / poolhouse

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SnapCase
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-10-2021
Ondanks dat ik me redelijk heb ingelezen, merk ik dat ik moeite heb om tot een goede keuze te komen.
Mijn wensen zijn voor mij duidelijk, maar over de invulling twijfel ik, wellicht omdat ik ook niet alle mogelijkheden ken die er zijn om aan die wensen te voldoen. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik zoek een volledige audio setup voor in een nieuw te realiseren geïsoleerd poolhouse / bijgebouw in onze tuin.
Voornaamste eisen / uitgangspunten hierbij zijn:
- speakers moeten worden ingebouwd in een meubel / voorzetwand van max 30 cm diep en van ongeveer 1 meter hoog
- 55" TV wordt ook in een meubel ingebouwd en komt omhoog met TV-lift
- géén kabels in het zicht (!)
- in-wall speakers (gezien bovenstaande de beste optie lijkt me?)
- in-ceiling speakers (gezien bovenstaande de beste optie lijkt me?)
- eventuele receiver komt in een separate technische ruimte te staan
- overige apparatuur (PlayStation) kan ook in de separate technische ruimte staan
- audio bereikbaar via app / Wifi - op afstand controleerbaar

De voornaamste eis is dat het interieur er zo strak mogelijk moet uitzien, niets los in het zicht staat en dus zo min mogelijk moet opvallen, maar zonder af te doen aan het leveren van een 'vol' en mooi geluid. Ik ben geen audiofiel. Het liefst heb ik wel surround en nog liever Atmos (maar heeft dat wel meerwaarde?), puur voor de beleving.

Over het beschikbare budget valt te twisten, maar laten we zeggen €4000,- voor speakers en evt. receiver.

De geluidsinstallatie wordt gebruikt om TV mee te kijken, Netflix mee te kijken, muziek te luisteren, voetbal te kijken met meerdere mensen en tijdens het gamen (PlayStation).

Zelf kwam ik met behulp van HiFi Klubben uit op een setup waarbij er geen subwoofer en geen center aan te pas komt, maar wel een left en right van Dali Phantom M-375 en dan 4 Dali Phantom E50 in-ceiling speakers die aan een Denon AVC-X4700H receiver hangen.
De M-375 werd mij aangeraden omdat die goed virtueel een center op kunnen vangen en je daarmee een separate subwoofer niet zo mist (want ik heb liever geen losse sub vanwege inbouwdiepte).
De Denon receiver werd mij aangeraden vanwege o.a. de connectiviteit, lage input lag bij het gamen en het feit dat ik hiermee het zitgedeelte en de bar kan scheiden d.m.v. zones. Dat laatste is overigens geen eis, maar hiermee zou ik dan muziek kunnen spelen over alle 6 de speakers en het volume onafhankelijk binnen de zones kunnen regelen, maar ook Atmos kunnen creëren over de 4 speakers bij het kijken van een film / gamen.

Begrijp me niet verkeerd, bovenstaande lijkt mij ook een mooie setup, is redelijk betaalbaar en ik ben blij met het advies van Hifi Klubben, maar ik heb ergens het gevoel dat het een beetje te veel en te groot is voor een ruimte als deze (+/- 38m2) en het gebruiksdoel.

Een aantal vragen die ik heb:
- vinden jullie deze apparatuur qua prijskwaliteit een goede keuze?
- klopt het dat een separate subwoofer of center geen must is met deze 2 M-375's?
- zijn er alternatieven? Vast wel, maar dan met name met het idee dat bovenstaande wat over the top is. Dus alternatieven qua connectiviteit, grootte van de apparatuur, gebruiksvriendelijkheid, wireless en/of 'kabelloos' design?

Voor de beeldvorming heb ik hieronder een plattegrond toegevoegd waarop de speakers bij benadering ingetekend zijn. Handig om te vermelden is wellicht dat de linkerpuien volledig van glas zijn, er zijn dus weinig plekken om losse (geen in-ceiling) speakers op te hangen.
Hopelijk geeft dit voer voor discussie en kunnen jullie deze 'zwevende kiezer' een duwtje in de goede richting helpen. Thanks!

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:00
Kijk ook eens naar Martin Logan

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee