Toon posts:

Voeding vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-05 13:05
Hoi Alle,

Ik heb hier een CX650M qua voeding die niet alles in het systeem meer trok na het updaten van een aantal componenten en randappratuur dus ik heb een Gigabyte Aorus P850W aangeschaft alleen ik krijg het hele systeem niet werkend?

Zodra ik de nieuw voeding in het systeem plaats de stekkertjes omgooi dan gaat het ledje wel branden van het moederbord maar als ik de powerknop indruk gebeurd er helemaal niks.

Als ik de oude voeding er weer instop dan is er niks aan de hand en start het systeem direct op wat kan er hier fout gaan iemand een idee?

Dit is btw al de 2de voeding die ik probeer. Eerst dacht ik de nieuwe voeding is kapot dus die retour gestuurd maar bij deze heb ik precies hetzelfde.

Beste antwoord (via DeEindbaas op 20-03-2021 18:01)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
DeEindbaas schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:04:
[...]

De kabels voor het moederbord gebruik ik van de Gigabyte (18pins en 10 pins) de rest gewoon hetzelfde gelaten.
Daar gaat het dus fout. Je kunt geen Corsair kabels met een Gigabyte voeding gebruiken want dan krijg je kortsluiting omdat de pinout aan de voedingkant verschilt. Met de Gigabyte gebruik je alleen de kabels die met de Gigabyte mee komen.

Alle reacties

• Uszka
Welke modulaire kabels gebruik je in de Gigabyte. Die van de Corsair of van de Gigabyte?

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ook hier zou ik weer een BIOS/CMOS reset aanraden en dan nog eens proberen.

Judging a person does not define who they are, it defines who you are.

• DeEindbaas
Uszka schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:50:
Welke modulaire kabels gebruik je in de Gigabyte. Die van de Corsair of van de Gigabyte?
De kabels voor het moederbord gebruik ik van de Gigabyte (18pins en 10 pins) de rest gewoon hetzelfde gelaten.
Koenoe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:54:
Ook hier zou ik weer een BIOS/CMOS reset aanraden en dan nog eens proberen.
Ik heb het batterijtje er net even uit gehaald, 2min gewacht en er weer in gedaan maar geen verschil.

Het led links boven van het moederbord gaat wel branden zodra ik de stroom erop zet en als ik de powerknop indruk lijkt het wel of hij wilt starten maar er gaat niks aan of draaien.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00
Ik heb dit meestal als ik de p4 stekker vergeten heb, deze bestaat uit 2 delen tegenwoordig dacht ik, deze ook correct ingeplugd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• Uszka
[...]

Daar gaat het dus fout. Je kunt geen Corsair kabels met een Gigabyte voeding gebruiken want dan krijg je kortsluiting omdat de pinout aan de voedingkant verschilt. Met de Gigabyte gebruik je alleen de kabels die met de Gigabyte mee komen.

• Koenoe
  • Nu online

Ik heb het batterijtje er net even uit gehaald, 2min gewacht en er weer in gedaan maar geen verschil.
Vaak moet je ook nog een jumpertje omzetten en weer terugzetten. Zelf had ik dit mijn mijn "oude" moederboard ook, zei het dat het toch nog meerdere restarts nodig waren. Dat gezegd, volgens mij moet het ontladen d.m.v. de batterij er uithalen ook gewoon werken.
Uszka schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Eens.

[Voor 27% gewijzigd door Koenoe op 20-03-2021 16:11]

• DeEindbaas
[...]

Voor het moederbord gebruik ik ALLEEN de kabels die bij de voeding van de Gigabyte zitten. De Crosair is deels modulair en die kabels zitten vast aan de voeding en kan ik dus niet gebruiken al zou ik het willen.

[Voor 7% gewijzigd door DeEindbaas op 20-03-2021 16:13]

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00
[...]

:) Alle kabels vervangen inderdaad door die van Gigabyte. ah ok

• Koenoe
  • Nu online
DeEindbaas schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:12:
[...]

Voor het moederbord gebruik ik ALLEEN de kabels die bij de voeding van de Gigabyte zitten. De Crosair is deels modulair en die kabels zitten vast aan de voeding en kan ik dus niet gebruiken al zou ik het willen.
Maar voor andere onderdelen gebruik je nog de oude kabels, of heb je die nog niet aangesloten?

Edit: Het is overigens een goed gebruik om allereerst met zo minimaal mogelijk (eigenlijk alleen het moederboard) aangesloten onderdelen te starten.

Edit2: Waarbij (mocht je CPU dit hebben) het beeld ook nog wel eens wil verspringen naar de IGP, i.p.v. de graka.

[Voor 23% gewijzigd door Koenoe op 20-03-2021 16:22]

• Uszka
En welke kabels gebruik je voor de videokaart, hdd's en ssd's?

• DeEindbaas
Jullie hebben helemaal gelijk ik moest even alle kabels vervangen en huppa alles draait direct!

Dank jullie allemaal!

• Uszka
Koenoe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:13:

Edit: Het is overigens een goed gebruik om allereerst met zo minimaal mogelijk (eigenlijk alleen het moederboard) aangesloten onderdelen te starten.
Bij een geheel nieuw systeem wel ja maar dit heeft goed gedraaid met de CX650M. Dan ligt het aan niets anders dan de voeding of het aansluiten daarvan. In dit geval het laatste dus.
Edit2: Waarbij (mocht je CPU dit hebben) het beeld ook nog wel eens wil verspringen naar de IGP, i.p.v. de graka.
Onmogelijk met een custom build desktop waarbij de monitor is aangesloten op de videokaart.

• Koenoe
  • Nu online
Uszka schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Bij een geheel nieuw systeem wel ja maar dit heeft goed gedraaid met de CX650M. Dan ligt het aan niets anders dan de voeding of het aansluiten daarvan. In dit geval het laatste dus.
Naar mijn eigen ervaring niet. Ook hier een voeding vervangen en het systeem wou niet posten. Pas nadat ik alle hardware had afgekoppeld en alleen met het moederbord startte, postte het systeem pas.
Onmogelijk met een custom build desktop waarbij de monitor is aangesloten op de videokaart.
Ook hier kan ik uit eigen ervaring spreken. Reset je je moederbord, dan valt (of kan) hij standaard terug op de CPU/IGP.

Maar goed, we doen het weer. Happy days. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee