w000t, Maxtor 80gig >> 84 GRADEN??

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 20:20
Ik heb op download.com een proggel genaamd Active SMART gedownload, in de hoop daarmee de temp van me net nieuwe 80gig hdd te kunnen bekijken.
Nou zit ik een beetje te kijken in dat prog en zie ik opeens bij TEMPRATURE: 84
lijkt me niet helemaal gezond of wel?
Voor de rest staan er ook allemaal vreemde value's dus ik weet nu of het nou aan het prog ligt of aan mijn hdd :( ik hoop natuurlijk het proggel

Als iemand ook even dit prog zou kunnen installeren en zou kijken hoe heet zijn/haar hdd is, en dan hier melden of het klopt of niet, zou ik dat heel aardig vinden :*

(Reden dat ik dit moet gebruiken is omdat HDD Temprature Beta 3 het NIET doet onder WinXP RC1. Oplossingen daarvoor zijn natuurlijk ook welkom :))

[edit]
Hier is de directe link

[edit2]
Ter informatie, hij zet wel een groen vinkje achter de schijf, dus volgens dat gekke ding is er niks mis mee maar is hij wel te heet :? :?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Kijk of je er eitje op kan bakken en maak er pics van :)

• Terranca
Op woensdag 15 augustus 2001 18:39 schreef Lawtje.com het volgende:
Kijk of je er eitje op kan bakken en maak er pics van :)
Doen we, maar nu ff serieus .. heb geen zin in bad sectors en kaputte hdd's :(

Verwijderd

wel warm, maar 84 graden, dat moet je dan toch ook voelen ??? of in ieder geval... hij moet velen maler warmer dan normaal zijn.....

ik heb een maxtor 20GB 7200RPM die voelt aardig warm aan, geen 84 graden maar lekker warm...geen idee hoe warm, loopt al een jaar...dat lijkt me dus goed...

Verwijderd

man, voel dan toch ff!
als de behuizing 80 graden is dan voel je dat echt wel! Als mijn passief gekoelde processor na maximaal stressen 68 graden wordt doet het al flink au als ik m'n ZalmanCNPS3100G aanraak. Dat hou je al niet langer dan 2-3 seconden vast...

Trouwes, op 80 graden zou hij echt 0,0 zero nix & nada meer doen...
De maximum bedrijfstemperatuur is iets van 55 graden. Oftewel: dit is zo'n absurd hoge temperatuur voor een werkende (5400 rpm!) hd dat het gewoon wel niet waar moet zijn.

Verwijderd

Ik heb Maxtor 30 Gig maar die is nog nooit echt warm geweest Ik heb er nu wel een koeler op maar echt heet nooit :)

• Terranca
Hij voelt erg warm aan, maar ik kan hem echt wel aanraken (gewoon blijven aanraken)
iig wel het racket waar de hdd's inzitten. Ik kan niet bij het "centrum" van de hdd om te voelen. Maar 84 .. no way dat ik dat kan aanraken tog? :D

Verwijderd

Is de temp. niet in Fahrenheit? :)

• Terranca
Op woensdag 15 augustus 2001 18:48 schreef Latency het volgende:
Is de temp. niet in Fahrenheit? :)
Hmm you might have a point :) Hoeveel graden is het dan? :D

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 18:48 schreef Terranca het volgende:
Hij voelt erg warm aan, maar ik kan hem echt wel aanraken (gewoon blijven aanraken)
Dan gok ik een graad of 40-50... Niet bijzonder abnormaal met dit *&$ #%weer. Mijn hd is nu vast ook wel weer iets van 46-47 graden.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 18:49 schreef Terranca het volgende:

[..]

Hmm you might have a point :) Hoeveel graden is het dan? :D
84 Fahrenheit = 29 graden celcius...
Das wel een beetje te laag voor wat jij beschrijf, dus dat is het ook niet lijkt me.

Verwijderd

26,6 graden Celcius

Verwijderd

umm, die sensor zit ook niet op de plek waar jij precies voelt, en 26-29 graden is toch wel redelijk hoor. het is vast Fahrenheit, die motoren van een HD kan niet eens 80 graden hebbe.

Verwijderd

graden Kelvin :) :P dan was jou hd nu -233 graden Celcius is lekker :P (Was mijn proc dat maar) :7

• Terranca
Hmm dan moetie wel verdacht koeltjes zijn met dit weer
vreemd geval

• Terranca
Op woensdag 15 augustus 2001 18:54 schreef Mr_Hiney het volgende:
graden Kelvin
Hmm dan issie like... -180 graden Celcius? :) Denket ook ;)

[edit] -233 , -180, wat is het verschil? :9
Instant freeze als ik hdd aanraak :D

Verwijderd

sorry, het is 28,9 |:(

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 18:55 schreef Terranca het volgende:

[..]

Hmm dan issie like... -180 graden Celcius? :) Denket ook ;)
Zie vorige post was wat vergeten bij te zetten :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
waar staat die temp. dan? Ik heb een maxtor 7200rpm 40GB schijf maar ik kan het nergens vinden met dat progje :?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 18:53 schreef iefje het volgende:
umm, die sensor zit ook niet op de plek waar jij precies voelt
umh, nee... hij voelt aan de buitenkant en die sensor zit binnenin. Dus die sensor geeft dus nog een hogere temperatuur dan de temperatuur van de behuizing! En als die sensor binnenin zou zeggen dat hij 29 graden is, dan is de buitenkant maar iets van 25 graden.... en da's wel heel knap met dit weer: een zelfkoelende hd :P
en 26-29 graden is toch wel redelijk hoor. het is vast Fahrenheit, die motoren van een HD kan niet eens 80 graden hebbe.
werkelijk onrealistisch laag... het is in m'n kamer bijvoorbeeld al 30 graden, in m'n kast komt daar nog eens 7 graden bij (37 graden), en dan zou de buitenkant van de hd volgens jou 23-25 graden kunnen zijn? :D

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
bij mij staat dat ie 141 graden is....
m'n 45gb ibm dan...
m'n 40gb maxtor heeft geen tmep meter :?
iig heb ik daar allemaal "unknow diviceces...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op woensdag 15 augustus 2001 19:08 schreef rick_h het volgende:
waar staat die temp. dan? Ik heb een maxtor 7200rpm 40GB schijf maar ik kan het nergens vinden met dat progje :?
nee, ik ook niet :(

m'n ibm geeft het wel aan.. :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:16 schreef Cutebritney het volgende:
bij mij staat dat ie 141 graden is....
m'n 45gb ibm dan...
m'n 40gb maxtor heeft geen tmep meter :?
iig heb ik daar allemaal "unknow diviceces...
Probeer anders dit proggie eens (gebruik ik zelf ook met suc6 op mijn ibm-dtla307045).

• Terranca
Op woensdag 15 augustus 2001 19:21 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Probeer anders dit proggie eens (gebruik ik zelf ook met suc6 op mijn ibm-dtla307045).
(Reden dat ik dit moet gebruiken is omdat HDD Temprature Beta 3 het NIET doet onder WinXP RC1. Oplossingen daarvoor zijn natuurlijk ook welkom :))
:(

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:23 schreef Terranca het volgende:

[..]

[..]

:(
I wuz talkin' to Cutebritney! (zie wie ik quote!)
Al moet ik wel toegeven dat ik ff over het hoofd had gezien dat jij hetzelfde proggie ook al genoemd had, maar dat had Cutebritney waarschijnlijk ook niet gezien want hij heeft het niet geprobeert. Nouja, ben ik in elk geval weer behulpzaam geweest door een direct linkje naar de download te maken :P
Pagina: 1