Toon posts:

Inhoud/opslag externe HD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gregorium56
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik heb een externe harddrive van 1 TB. Ik heb de schijf blijkbaar een aantal keer verkeerd verwijderd, want ik kreeg de melding dat ik het moest formatteren. Dit heb ik gedaan.

Als ik nu de schijf in de USB poort plug, staat er alleen Lokale Schijf (E:) en niet Western Digital. Ook heeft de schijf nu ineens maar een opslag van 248 MB. Mijn PC (Windows 7) herkent de schijf blijkbaar wel, maar toch heb ik dit probleem.

Hoe kan ik dit probleem oplossen, zodat ik de gehele 1 TB aan ruimte weer kan gebruiken?

N.B. Ik heb alle bestanden via software kunnen herstellen en op een andere locatie kunnen opslaan.

Alle reacties

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-03 15:59
Hoe heb je de schijf geformatteerd?
Kijk ook in schijfbeheer en plaats een foto van.

44

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zal met diskpart de hele schijf leeg moeten gooien.

Als je diskpart hebt gestart:

List disk (noteer het nummer van je schijf)
Select disk (nummer van hierboven)
Clean

Nu kan je in schijf beheer een nieuwe partitie maken van 1TB (930GB in werkelijkheid).

Los daarvan is het tijd om Windows 7 te laten vallen. Ga dat ook eens plannen.

I reject your reality and substitute my own

• gregorium56
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-10-2021
Ik heb in schijfbeheer de 900+ GB toegewezen. Ik heb nu blijkbaar weer toegang tot de 900+ GB aan vrije ruimte.
Is het in dit geval nodig om alsnog een diskpart uit te voeren?

Overigens heb ik een nieuwe PC besteld met Windows 10. De reden voor de externe schijf is om een back-up te maken van de bestanden op mijn harddrive.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Je weet dat je nog steeds gratis legaal en met behoud van licentie kunt overstappen naar Windows 10? Ook als je in de W7 machine daarna een SSD bouwt om hem weer snel te krijgen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee