Vraag

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 14:15
Beste,

Ik(18 jaar) zou graag belastingaangifte willen doen, en heb daarbij het afgelopen jaar op drie verschillende plekken gewerkt, dus drie verschillende jaaropgaves nodig. Nu is het probleem dat ik na mijn ontslag niet mijn jaaropgave heb gedownload bij supermarkt X. Nu mijn account daar is gedeactiveerd kan ik hier dus ook niet meer bij.

Mijn filiaalmanager heeft mij een mail gegeven van de servicedesk salarisadministratie die mij mijn jaaropgave kan verstrekken mits ik een paar gegevens ter autorisatie kan verstrekken.

Het zijn de volgende gegevens:
- Glemp ID (geen PNL nummer)
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van het rekeningnummer
- Mobiele telefoonnummer van de medewerker
- e-mailadres van de medewerker
- het huidige woonadres

Nu had ik een mailtje teruggestuurd met het feit dat ik niet wist wat een Glemp ID inhoudt en waar ik deze kon vinden. Ik had overige info al wel verstrekt. Ik heb ook nog nooit in de vier jaar dat ik in supermarkt X werk gehoord van een Glemp ID, alleen een PNL nummer, maar deze waren niet hetzelfde volgens de servicedesk.

Ik kreeg een mailtje terug dat dit een 10-cijferige code is die op zowel mijn loonstroken als oude arbeidscontracten te vinden is. Mijn filiaalmanager gaf aan dat deze begon met '33000'. Nu heb ik het geluk dat ik toevallig 1 loonstrook heb van november afgelopen jaar en mijn eerste contract uit 2017. Maar ik kan op deze documenten geen enkele code vinden die begint met '33000' of überhaupt uit 10 cijfers bestaat.

Vervolgens heb ik wederom een mailtje gestuurd met nogmaals mijn gegevens en mijn oude loonstrook als bijlage. Erbij gemeld dat ik niet weet waar mijn Glemp ID staat en of zij deze kunnen vinden op mijn oude loonstrook en kunnen gebruiken.

Vervolgens heb ik geen reactie meer gekregen en kreeg ik een dag later een mailtje dat mijn verzoek is afgehandeld. Vervolgens weer drie dagen gewacht en wederom exact hetzelfde mailtje gestuurd voor het geval zij deze over het hoofd hadden gezien of dat er ergens iets fout is gegaan. Na een dag krijg ik wederom een automatisch mailtje dat mijn verzoek is afgehandeld.

Ik raak nu een beetje gefrustreerd. Het lijkt alsof zij mij niet verder meer kunnen/mogen/willen helpen, maar ik kan zelf ook niet echt veel meer. Ik heb onderhand mijn loonstrook etc 10 keer gescand op een 10-cijferige code of een code beginnende met '33000', een familielid dit ook laten doen, maar we zien hem nergens staan.

Weten jullie misschien welke stappen ik kan ondernemen om toch mijn jaaropgave te krijgen?

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Alle reacties

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 00:20
Bel ze ff op joh, krijg je meestal veel meer en sneller zaken voor elkaar.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Mail je de supermarkmananager of iemand die de salarisadministratie doet? Anders bellen! :)

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• RazorMaron
doomtech schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:03:
Bel ze ff op joh, krijg je meestal veel meer en sneller zaken voor elkaar.
Dacht ik ook al aan, maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden. Noch zie ik dit in de mails staan. Zij zijn volgens mij alleen via de e-mail te bereiken.
PD2JK schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:05:
Mail je de supermarkmananager of iemand die de salarisadministratie doet? Anders bellen! :)
Filiaalmanager kon er zelf ook niet bij. De servicedesk die over de salarisadministratie gaat staat in mijn verhaal en werken dus niet echt mee.

[Voor 33% gewijzigd door RazorMaron op 20-03-2021 14:06]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Kijk eens bij vooraf ingevulde gegevens als je begint met het doen van je belastingaangifte? Staat deze werkgever er toevallig niet al gewoon tussen?

Lekker!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verder worden de gegevens als het goed is vooraf ingevuld, en is het zeer onwaarschijnlijk dat dat niet overeenkomt met wat op je jaaropgave staat.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:03
1 staat het niet al ingevuld.?
2. Rechtstreeks naar de salaris admin.
3. Beetje met een kanon een mug dood maken.. maar een AVG verzoek voor al je data doen..

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
Screenshot van je loonstrook opsturen aan die lui zodat ze zelf ook kunnen constateren dat er geen 3-code op staat?

• RazorMaron
Napsju schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:07:
Kijk eens bij vooraf ingevulde gegevens als je begint met het doen van je belastingaangifte? Staat deze werkgever er toevallig niet al gewoon tussen?
defusion schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:08:
Verder worden de gegevens als het goed is vooraf ingevuld, en is het zeer onwaarschijnlijk dat dat niet overeenkomt met wat op je jaaropgave staat.
jack zomer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:09:
1 staat het niet al ingevuld.?
2. Rechtstreeks naar de salaris admin.
3. Beetje met een kanon een mug dood maken.. maar een AVG verzoek voor al je data doen..
Hij staat er inderdaad al tussen, maar ik zou deze gewoon graag willen controleren ook al is de kans 1/100 dat het fout is.

Dank voor de laatste Optie @jack zomer, inderdaad wel een kanon, maar als het niet anders kan zal ik dat wel als last resort gebruiken.
Basekid schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:12:
Screenshot van je loonstrook opsturen aan die lui zodat ze zelf ook kunnen constateren dat er geen 3-code op staat?
Deze heb ik maar liefst twee keer verstrekt, allebei de keren zonder reactie.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
RazorMaron schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:14:
[...]

[...]

[...]

Hij staat er inderdaad al tussen, maar ik zou deze gewoon graag willen controleren ook al is de kans 1/100 dat het fout is.

Dank voor de laatste Optie @jack zomer, inderdaad wel een kanon, maar als het niet anders kan zal ik dat wel als last resort gebruiken.

[...]

De cijfers die vooral ingevuld zijn, neemt de belastingdienst over van de jaaropgave die ze van jouw werkgever krijgen. Daar zal geen verschil tussen zitten.
En of je jaaropgave klopt kun je dus al lang niet meer controleren. Want je hebt blijkbaar je loonstrookjes niet bewaard. En je kan daar ook niet meer bij.

Het enige dat je echt moet controleren bij die vooraf ingevulde lonen in je aangifte, is of alle baantjes die je hebt gehad er bij staan. De kans op ontbrekende informatie is groot. De kans op foute cijfers heel klein.

TheS4ndm4n#1919

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04
Op je strook van december staat alles wat ook op een jaaropgave staat. Verder @Napsju

[Voor 10% gewijzigd door NimRod1337 op 20-03-2021 14:21]

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
je wil het hebben voor je belastingaangifte/ De belastingdienst weet alles al van je, en heeft alles al netjes ingevuld. Als je niks spannends hebt is het een paar keer op ok klikken.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 17:09

t_captain

Moderator General Chat
Omdat je in in loondienst werkte, zal in het algemeen het heffingsloon en de loonheffing al zijn ingevuld. BD neemt dat over vanuit de aangiften loonheffing die door de werkgever in de loop van het afgelopen jaar en begin dit jaar zijn gedaan.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:30
NimRod1337 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:20:
Op je strook van december staat alles wat ook op een jaaropgave staat. Verder @Napsju
Niet altijd, als je 13de maand krijgt, eindejaarsuitkering en/of dergelijke, dan wordt dat weer op een aparte strook gezet. Kan je toch beter jaaropgave bij de hand hebben.
RazorMaron schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:59:
Beste,

Ik(18 jaar) zou graag belastingaangifte willen doen, en heb daarbij het afgelopen jaar op drie verschillende plekken gewerkt, dus drie verschillende jaaropgaves nodig. Nu is het probleem dat ik na mijn ontslag niet mijn jaaropgave heb gedownload bij supermarkt X. Nu mijn account daar is gedeactiveerd kan ik hier dus ook niet meer bij.

Mijn filiaalmanager heeft mij een mail gegeven van de servicedesk salarisadministratie die mij mijn jaaropgave kan verstrekken mits ik een paar gegevens ter autorisatie kan verstrekken.

Het zijn de volgende gegevens:
- Glemp ID (geen PNL nummer)
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van het rekeningnummer
- Mobiele telefoonnummer van de medewerker
- e-mailadres van de medewerker
- het huidige woonadres

Nu had ik een mailtje teruggestuurd met het feit dat ik niet wist wat een Glemp ID inhoudt en waar ik deze kon vinden. Ik had overige info al wel verstrekt. Ik heb ook nog nooit in de vier jaar dat ik in supermarkt X werk gehoord van een Glemp ID, alleen een PNL nummer, maar deze waren niet hetzelfde volgens de servicedesk.

Ik kreeg een mailtje terug dat dit een 10-cijferige code is die op zowel mijn loonstroken als oude arbeidscontracten te vinden is. Mijn filiaalmanager gaf aan dat deze begon met '33000'. Nu heb ik het geluk dat ik toevallig 1 loonstrook heb van november afgelopen jaar en mijn eerste contract uit 2017. Maar ik kan op deze documenten geen enkele code vinden die begint met '33000' of überhaupt uit 10 cijfers bestaat.

Vervolgens heb ik wederom een mailtje gestuurd met nogmaals mijn gegevens en mijn oude loonstrook als bijlage. Erbij gemeld dat ik niet weet waar mijn Glemp ID staat en of zij deze kunnen vinden op mijn oude loonstrook en kunnen gebruiken.

Vervolgens heb ik geen reactie meer gekregen en kreeg ik een dag later een mailtje dat mijn verzoek is afgehandeld. Vervolgens weer drie dagen gewacht en wederom exact hetzelfde mailtje gestuurd voor het geval zij deze over het hoofd hadden gezien of dat er ergens iets fout is gegaan. Na een dag krijg ik wederom een automatisch mailtje dat mijn verzoek is afgehandeld.

Ik raak nu een beetje gefrustreerd. Het lijkt alsof zij mij niet verder meer kunnen/mogen/willen helpen, maar ik kan zelf ook niet echt veel meer. Ik heb onderhand mijn loonstrook etc 10 keer gescand op een 10-cijferige code of een code beginnende met '33000', een familielid dit ook laten doen, maar we zien hem nergens staan.

Weten jullie misschien welke stappen ik kan ondernemen om toch mijn jaaropgave te krijgen?
Bel gewoon filiaalmanager op en vraag naar telefoon van salarisadministratie. Moet je wel kunnen regelen telefonisch.
RazorMaron schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:14:[/b]
[...]

[...]

[...]

[...]

Dat je vooraf ingevulde aangifte meestal wel de juiste cijfers toont, doet niks af aan je verplichting van het in bezit hebben van de benodigde financiële stukken voor aangifte inkomstenbelasting (waaronder jaaropgave).

Als de inspecteur ernaar vraagt, wat steekproefsgewijs gebeurt, dan moet je dat kunnen voorleggen. Daarnaast heb je ook nog een fiscale bewaarplicht van 7 jaar.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:06
Voor particulieren geldt geen bewaarplicht.
https://www.rijksoverheid...ele-administratie-bewaren

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04
Monkeydancer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Niet altijd, als je 13de maand krijgt, eindejaarsuitkering en/of dergelijke, dan wordt dat weer op een aparte strook gezet. Kan je toch beter jaaropgave bij de hand hebben.
Op je strook stroken van december staat alles wat ook op een jaaropgave staat.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25

Lordy79

Fundamentalist

Even zijsprongetje. Is het niet absurd dat je niet meer bij je eigen gegevens kunt zoals een loonstrook binnen 2 maanden na verstrekking?
Want ik neem aan dat die jaaropgave pas in januari verstrekt is. Meestal gaat dat samen met de loonstrook en het is nu nog geen salaris tijd voor maart.

Ik zou gewoon eisen dat je een login krijgt! Sinds wanneer ben je afgesloten?

Daarbuiten: hopelijk staat het vooraf ingevuld zoals anderen hier schrijven en dan kun je daar wel van op aan.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-01 18:40
Klopt, normaal sturen werkgevers waar je uit dienst bent gegaan alsnog de jaaropgave aan het begin van het volgende jaar.

Die was er waarschijnlijk nog helemaal niet in het onlineportaal toen je uit dienst ging, de jaaropgaven worden meestal allemaal tegelijk gemaakt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:07
Lordy79 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:08:
Even zijsprongetje. Is het niet absurd dat je niet meer bij je eigen gegevens kunt zoals een loonstrook binnen 2 maanden na verstrekking?
Want ik neem aan dat die jaaropgave pas in januari verstrekt is. Meestal gaat dat samen met de loonstrook en het is nu nog geen salaris tijd voor maart.

Ik zou gewoon eisen dat je een login krijgt! Sinds wanneer ben je afgesloten?

Daarbuiten: hopelijk staat het vooraf ingevuld zoals anderen hier schrijven en dan kun je daar wel van op aan.
Waarom? De grote salarispakketten bieden je de mogelijkheid om een prive account aan te maken en vervolgens de info te downloaden naar dat account (moet vaak voor dat je uit dienst gaat). De werkgever biedt het digitaal aan, de werknemer moet zorgen dat hij alles download als hij dat nodig heeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee