Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil op de desktop vooral verschillende virtual machines laten draaien. Deze dienen dan om verschillende test (verschillende OS) en programmeer omgevingen (c#, PHP, MYSQL, SQL, ...) op te zetten. Aan video bewerking (openShot) wordt er ook gedaan maar in mindere maten. Verder Wil ik deze computer ook ter ontspanning kunnen gebruiken. ik denk dan aan het spelen van FPS of games zoals civilization.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een budget in gedachte van ongeveer 1200€. Dit is natuurlijk zonder GPU en de andere zaken die ik recycleer. Dit bedrag is eerder een richtprijs, als er goede argumenten zijn om dit te verhogen hoor ik het graag? De pc zou best wel even mee mogen gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten heb ik reeds:
ik denk dat een 500GB SSD voldoende zal zijn om mee te starten.
Minimum 16GB aan ram al gaat mijn voorkeur naar 32 of meer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden al een paar keer problemen gehad met AMD. Dus werk ik het liefst met Intel processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waterkoeling of RGB toestanden zijn aan mij niet besteed.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop een duidelijk advies te krijgen, vooral met name over het moederbord. Ik zoek een saai ogende pc die gewoon lange tijd zijn werk kan doen zonder te haperen of te protesteren. De pc die nu vervangen wordt draait nog op een I7-920@2,67GHz met 6Gb ram. van jan. 2009. Dus ja ik doe zeer lang met een pc.
Eerste eigen poging om iets in elkaar te puzzelen:
Ik wil op de desktop vooral verschillende virtual machines laten draaien. Deze dienen dan om verschillende test (verschillende OS) en programmeer omgevingen (c#, PHP, MYSQL, SQL, ...) op te zetten. Aan video bewerking (openShot) wordt er ook gedaan maar in mindere maten. Verder Wil ik deze computer ook ter ontspanning kunnen gebruiken. ik denk dan aan het spelen van FPS of games zoals civilization.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een budget in gedachte van ongeveer 1200€. Dit is natuurlijk zonder GPU en de andere zaken die ik recycleer. Dit bedrag is eerder een richtprijs, als er goede argumenten zijn om dit te verhogen hoor ik het graag? De pc zou best wel even mee mogen gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Volgende componenten heb ik reeds:
- Case: ATX case, (gesloten)
- Grafische kaart: RTX 3080 kaart (wachtrij)
- Scherm: Philips P-line 288P6LJEB Zwart
- 2 Grote HD's in RAID 1 met Sata aansluiting voor bulk opslag.
- Muis, toetsenbord
- speaker setje, basis goedkoop modelletje
ik denk dat een 500GB SSD voldoende zal zijn om mee te starten.
Minimum 16GB aan ram al gaat mijn voorkeur naar 32 of meer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden al een paar keer problemen gehad met AMD. Dus werk ik het liefst met Intel processoren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waterkoeling of RGB toestanden zijn aan mij niet besteed.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop een duidelijk advies te krijgen, vooral met name over het moederbord. Ik zoek een saai ogende pc die gewoon lange tijd zijn werk kan doen zonder te haperen of te protesteren. De pc die nu vervangen wordt draait nog op een I7-920@2,67GHz met 6Gb ram. van jan. 2009. Dus ja ik doe zeer lang met een pc.

Eerste eigen poging om iets in elkaar te puzzelen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 321,44 | € 321,44 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z590 GAMING X | € 205,- | € 205,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 94,38 | € 94,38 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 320,90 | € 320,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 72,90 | € 72,90 |
Totaal | € 1.154,52 |
[Voor 33% gewijzigd door Vasperos op 20-03-2021 21:04]