Vraag

• solntse
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik ben aangenomen voor een bijbaan voor twee dagen in de week. Het salaris is helaas het minimumloon. De afstand is 16 km en voor mij te ver om er met de fiets heen te gaan. Nu twijfel ik of ik een (tweedehands) auto moet kopen, aangezien het lang duurt voordat ik deze weer terugverdien en autorijden niet goedkoop is. Een elektrische fiets zou nog een tussenoplossing zijn, maar ook niet ideaal (heeft weer met andere dingen te maken). Na heel veel informatie op het internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat kan ik het beste doen? Misschien toch beter een ander baantje, misschien ook met een beter loon, dichter in de buurt zoeken, of is een auto de investering toch waard?

Beste antwoord (via solntse op 21-03-2021 13:27)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:02
En een scooter/brommer (een begrenste brommer gaat ook wel 45 km/h) ?
Ik ging vroeger dagelijks op de scooter naar school ding liep dan wel 80 km/h maar onderhoud koste niks en nooit issues mee gehad behalve een keertje een nieuwe achterband.
(ja ik weet het het mag niet maar nooit aangehouden of problemen gehad)

16 KM op de gewone fiets dagelijks is te ver inderdaad mee eens, een E-bike is een prima oplossing en probleemloos die afstand te rijden.

Een auto is kapitaalvernietiging voor minimum loon dan houd je maar weinig over, dat gaat je teveel kosten mensen kijken puur naar aanschafprijs maar er is ook verzekering en belasting en ONDERHOUD en vergis je niet in onderhoud, ik heb laatst nog een nieuwe bandenset gedaan omdat de oude echt compleet af waren (profiel 1,5) bandenset was even 400 euro aftikken, het kan goedkoper door niet bij de garage te doen maar veel scheelt het niet of je moet zelf handig zijn.
Anoniem: 1271350 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:49:
[...]

Een taart sturen 8)7. Gewoon vertellen dat het te ver weg is en economisch niet interessant. Een werkgever die alleen het minimumloon geeft verwacht niets anders, die gebruiken hun medewerkers ook als nummer. Op zich al netjes als je belt.. Meestal houden ze er al rekening mee dat op maandag, afhankelijk van het weer, 20-30% te lam is om uit bed te komen.. Ze plannen gewoon meer mensen in.
Dat begrijp ik wel hoor als je net start als starter heb je weinig keus omdat je nog geen werkervaring hebt, Geen flame naar jou maar hier op Tweakers wordt ook altijd makkelijk gedaan voor x euro kom ik me bed niet uit enzo echt achterlijk dat geneuzel, niet iedereen is universitair afgestudeerd of whatever.

En niet iedereen woont in de randstad waar de lonen gemiddeld hoger liggen dan elders.
Als je net op de arbeidsmarkt komt heb je in prencipe nog niks of je hebt rijke ouders.

Dat zal je verbazen hoeveel mensen heen gaan voor minimum loon omdat ze niks anders hebben.
Dat je een nr bent mee eens maar dat ben je vrijwel overal.

[Voor 50% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2021 12:14]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Alle reacties

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Als het via uitzendbureau is kunnen zij nog bijvoorbeeld OV-kosten voor jou vergoeden? indien het natuurlijk met de bus bereikbaar is en ook op de tijden dat je moet werken. Of is dat totaal uitgesloten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Tenzij je al andere baantjes op het oog hebt, zou ik eerst eens deze baan uitproberen, als het even kan met bijvoorbeeld het OV. Als het bevalt, kan je altijd nog overwegen om een auto te kopen.

The devil is in the details.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:42

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Bus en/of trein geen optie? Brommer, scooter of, als je echt zuinig wilt, toch gewoon fietsen.

Specs

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Das grofweg 700 bruto in de maand waar we t over hebben?
Kleine auto , 20 euro per maand wegenbelasting, 40 euro voor minimale verzekering. 300km is 20 liter benzine, das euro of 30..dan zit je al rond de 100 euro, hebben we t niet over aanschaf en onderhoud gehad.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40
Werken is altijd goed maar moet wel te doen zijn qua financien.

Krijg je ook reiskosten? Indien dat het geval is krijg je in veel gevallen 19 center per gereden kilometer. 32km per dag 2 dagen in de week 4 weken lang komt uit op 48,64 Euro.

Nu moet je van dit geld de wegenbelasting en verzekering betalen. Dit komt al gauw op 100 euro per maand (leeftijd en schadevrije jaren ontbreken hier) Ook moet je rekening houden met aanschafwaarde en afschrijving.

Nu krijg je als auto bezitter wel enorm veel vrijheid (en bekeuringen) ervoor terug.

Ik zou kijken of er iets binnen fietsafstand te vinden is.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:02
mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:20:
Werken is altijd goed maar moet wel te doen zijn qua financien.

Krijg je ook reiskosten? Indien dat het geval is krijg je in veel gevallen 19 center per gereden kilometer. 32km per dag 2 dagen in de week 4 weken lang komt uit op 48,64 Euro.

Nu moet je van dit geld de wegenbelasting en verzekering betalen. Dit komt al gauw op 100 euro per maand (leeftijd en schadevrije jaren ontbreken hier) Ook moet je rekening houden met aanschafwaarde en afschrijving.

Nu krijg je als auto bezitter wel enorm veel vrijheid (en bekeuringen) ervoor terug.

Ik zou kijken of er iets binnen fietsafstand te vinden is.
16 km is toch fietsafstand?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 11:45
Niet doen, die auto kost je veel te veel geld. Twee dagen in de week minimumloon, daar kan je nét voor rijden en dan hou je er echt bar weinig aan over. Ik weet niet hoe hoog de nood is of wat je situatie is, maar een auto voor een baan van 2 dagen tegen dit loon is gewoon een super slechte investering.
Edit; welke leeftijd heb je? Het minimumloon voor een 16-jarige verschilt nogal t.o.v. iemand van 21.

[Voor 87% gewijzigd door stijnos1991 op 20-03-2021 13:25]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55
Khayma schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Ja dacht ik ook! Dat was voor mij elke dag de rit naar school 4 jaar lang elke dag.

Zou er geen auto voor kopen, wel een regenpak, en lekker op de fiets!

https://wren.co/join/Devian

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-06 08:23
Devian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ja dacht ik ook! Dat was voor mij elke dag de rit naar school 4 jaar lang elke dag.

Het ligt er natuurlijk heel erg aan hoe je route loopt hè.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:00
2 dagen in de week minimumloon is wat een auto kost per maand. Ook kleine, tenzij je zelf eea kan onderhouden anders vergeet het maar.

• Hahn
Oogje schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:20:
Das grofweg 700 bruto in de maand waar we t over hebben?
Dan ga je er vanuit dat TS 21 of ouder is. Als TS 18 jaar is, dan hebben we het over nog geen €350 per maand, voor 16 uur per week werken.

• solntse
Het OV is helaas geen optie. De reistijd is heel lang met de bus en mijn werktijden zijn te vroeg in de ochtend of tot laat in de avond. Dan rijden er geen bussen meer.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:58
Koop een racefiets of ligfiets, dan ben je er in een half uurtje als je gewoon doorfietst.

Dat houdt je nog gezond ook.

[Voor 15% gewijzigd door Metaalhoofd op 20-03-2021 13:40]

Star Citizen Referral Code

• solntse
mr.DJ95 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:20:

Ik krijg €0,19 per km maar de voorwaarden voor de reiskostenvergoeding zijn mij nog niet helemaal duidelijk. Mijn ervaring is dat die per werkgever nogal verschillen.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Of een scooter, dat is al een stuk sneller dan een fiets en veel goedkoper dan een auto.

• Metaalhoofd
Vaak krijg je pas reiskosten vergoeding vanaf een bepaald aantal kms

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:25
Metaalhoofd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:41:
Vaak krijg je pas reiskosten vergoeding vanaf een bepaald aantal kms
Weet niet wat de baan is van TS, maar ik krijg reiskostenvergoeding terwijl ik op de fiets kom, 6 km heen en terug. (Retail) Neem aan dat bij 16km toch wel reiskostenvergoeding zal zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Maarten_E op 20-03-2021 13:44]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43
Gewoon fietsen?
Tenzij je gehandicapt bent is 16 kilometer 2 dagen in de week prima te doen.
Als je een slechte conditie hebt dan is het in het begin even afzien. Maar je bouwt er vanzelf conditie mee op en het is nog goed voor je ook.
Een elektrische fiets is ook een goede optie. Zorg wel dat je die veilig op kan bergen. Ze zijn nogal gewild bij het dievengilde.

TheS4ndm4n#1919

• Metaalhoofd
Maarten_E schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Weet niet wat de baan is van TS, maar ik krijg reiskostenvergoeding terwijl ik op de fiets kom, 6 km heen en terug. (Retail) Neem aan dat bij 16km toch wel reiskostenvergoeding zal zijn.
Kan, ik heb eens ergens gewerkt, waar je pas vanaf 35km per dag reiskostenvergoeding kreeg.
En genoeg bijbaantjes zonder.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35
Nooit een auto aanschaffen voor een baan op minimumloon of minder. Een auto is regelrechte geldvernietiging en komt met aanzienlijke risico's.

Een elektrische fiets is per km trouwens ook flink aan de prijs. Na de aanschaf tikt onderhoud bij de fietsenmaker flink aan. Kan puur voor een parttime baantje tegen minimumloon niet uit.

Zoek gewoon iets dichterbij tenzij de baan significant bijdraagt aan toekomstige inkomen. Minimumlonen zijn overal. Banen die meer verdienen trouwens ook.

Dit ligt trouwens anders als je zo'n vervoersmiddel om andere redenen toch al hebt.

[Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 20-03-2021 13:59]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die auto zou ik alleen doen als je toch een auto wilt hebben, niet speciaal voor deze baan.

Als fietsen te ver is kun je inderdaad ook nog een electrische fiets of bromfiets overwegen. Ik weet niet waarom je dat als tussenoplossing ziet?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• solntse
Aan de ene kant biedt een auto natuurlijk meer vrijheid, wat zeker ook aantrekkelijk is, maar het is financieel gewoon niet verstandig. De fiets is een goede optie tot 10km, maar 16km vind ik echt te ver (er ligt ook nog een flinke heuvel op de route). Ik kom liever niet helemaal bezweet en verkreukeld op het werk aan. Een elektrische fiets is dan wel een betere optie, maar ook niet ideaal.
Een andere oplossing zou een scooter of brommer kunnen zijn, maar dat brengt natuurlijk ook wel kosten met zich mee. Een baan dichterbij zou in de meeste opzichten wel beter zijn. Toch twijfel ik, omdat ik het wel een leuke bijbaan vind en ik niet weet hoe snel ik weer iets gelijkwaardigs zou kunnen vinden in coronatijd.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:55
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:13:
Aan de ene kant biedt een auto natuurlijk meer vrijheid, wat zeker ook aantrekkelijk is, maar het is financieel gewoon niet verstandig. De fiets is een goede optie tot 10km, maar 16km vind ik echt te ver (er ligt ook nog een flinke heuvel op de route). Ik kom liever niet helemaal bezweet en verkreukeld op het werk aan. Een elektrische fiets is dan wel een betere optie, maar ook niet ideaal.
Een andere oplossing zou een scooter of brommer kunnen zijn, maar dat brengt natuurlijk ook wel kosten met zich mee. Een baan dichterbij zou in de meeste opzichten wel beter zijn. Toch twijfel ik, omdat ik het wel een leuke bijbaan vind en ik niet weet hoe snel ik weer iets gelijkwaardigs zou kunnen vinden in coronatijd.
Dat je bezweet aankomt is omdat je niet fit genoeg bent voor die afstand. Op het moment dat je altijd met de fiets gaat dan na een tijdje doet het je niks meer.

Ik heb collega's die elke dag vanuit Utrecht naar Amsterdam fietsen. Je went eraan, je conditie verbetert en binnen notime heb je er geen erg meer in.

https://wren.co/join/Devian

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kom liever niet helemaal bezweet en verkreukeld op het werk aan.
Eerder vertrekken en kalm aan doen is dan het devies. De conditie wordt vanzelf beter waardoor je sneller kunt gaan fietsen en dus later kunt vertrekken.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
De fiets is een goede optie tot 10km, maar 16km vind ik echt te ver (er ligt ook nog een flinke heuvel op de route).
Waar komt die 10km vandaan? Als je conditie er niet naar is dan is 10.1km misschien ver, maar als je dat een paar keer gedaan hebt stelt 't ook niet zo veel meer voor (jarenlang 20km heen en weer terug naar/van school gefietst, dus meen enig recht van spreken te hebben).

Ik zou suggeren om dat gewoon eens 6 maanden te proberen. Na die 6 maanden is enerzijds je conditie dusdanig verbeterd dat je het waarschijnlijk helemaal niet meer merkt. Anderzijds heb je - wellicht- genoeg gespaard waarmee je dan gewoon een auto kan aanschaffen zonder dat het pijn doet. Tzt is het ook veel makkelijker in te schatten of het het waard is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24
Koop een e-bike, dan ben je er in 35 minuten en niet bezweet.

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-04 13:42
Een e-bike is ideaal voor dit soort afstanden. Lekker op je werk opladen. 2e hands zijn ze ook best betaalbaar denk ik. Ik heb zelf er 1 van 1300 euro gekocht en doet na 3 jaar nog prima.

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:38
E-bike of speed pedelec of brommer. Geen auto.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Dat je bezweet aankomt is omdat je niet fit genoeg bent voor die afstand. Op het moment dat je altijd met de fiets gaat dan na een tijdje doet het je niks meer.

Ik heb collega's die elke dag vanuit Utrecht naar Amsterdam fietsen. Je went eraan, je conditie verbetert en binnen notime heb je er geen erg meer in.
Ik fiets(te voor Corona) elke dag naar m'n werk en onderschrijf dit niet. Mijn instelling was dat ik er gewoon steeds sneller ben, daarmee dus ook nog steeds bezweet en soms (bij iets wat mindere weerstand of forse tegenwind oid) ook best verkreukeld ;-).

iemand die fietsen niet ziet zitten fietsen aanpraten is een beetje een no-go... doet me altijd denken aan het https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/. Ben het roerend met de site eens maar de mensen die je ermee wil overtuigen zijn niet uit op feiten, maar juist op die incidentele keer dat ze met een nat pak op hun werk (of thuis) komen...

Ik zou dan echt voor een e-bike (of speed pedelec maar stuk duurder) gaan, dan ben je altijd redeijk vlot onderweg ongeacht de omstandigheden. Een brommer of scooter zou wat mij betreft direct uit de verkoop mogen sinds deze alternatieven er zijn...

[Voor 10% gewijzigd door Sander op 20-03-2021 15:27]

• solntse
Ik ben absoluut een voorstander van fietsen en ik doe het ook graag. Maar 10km enkele reis voor dagelijks verkeer is voor mij wel de max. Daar fiets ik een half uur over. 16km zie ik echt niet zitten op een normale fiets, ook omdat er een flinke heuvel op de route is. Ik ben dan lang onderweg en ik vind een beetje fysieke inspanning prima, maar daar zitten wel grenzen aan. Een elektrische fiets zou interessant kunnen zijn. Een (electrische) scooter misschien ook. Maar met beide heb ik nog geen ervaring, dus kan ik moeilijk inschatten of het een geschikt vervoermiddel is in mijn situatie, en beide hebben toch ook een prijskaartje.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 11:45
En omkleden op werk is bij ons 100% normaal. Genoeg fietsers, motorrijders die zich even omkleden in een daarvoor bestemde ruimte of op het toilet. Koop een fiets, een fatsoenlijk regenpak (dat is een must!) en je bent er klaar voor. Zoals al velen zeiden: dit is echt goed voor je en zal je goed doen! En als jij dit een leuke baan vindt, wat houdt je nog tegen?! Ik zou graag met je ruilen hoor, een leuke baan op slechts 16km afstand. Ik moet elke dag ruim een uur met het OV. Dat zou ik héél graag omruilen voor een uur fietsen. En laten we eerlijk zijn: 16km is lang geen uur fietsen :)

[Voor 11% gewijzigd door stijnos1991 op 20-03-2021 17:08]

• Hahn
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:
Ik ben absoluut een voorstander van fietsen en ik doe het ook graag. Maar 10km enkele reis voor dagelijks verkeer is voor mij wel de max. Daar fiets ik een half uur over. 16km zie ik echt niet zitten op een normale fiets, ook omdat er een flinke heuvel op de route is. Ik ben dan lang onderweg en ik vind een beetje fysieke inspanning prima, maar daar zitten wel grenzen aan. Een elektrische fiets zou interessant kunnen zijn. Een (electrische) scooter misschien ook. Maar met beide heb ik nog geen ervaring, dus kan ik moeilijk inschatten of het een geschikt vervoermiddel is in mijn situatie, en beide hebben toch ook een prijskaartje.
Als fietsen geen optie is, dan is het heel simpel, toch? Ander bijbaantje zoeken.

• Metaalhoofd
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:
Maar heb je dan een racefiets overwogen (of een Mountainbike, al is een racefiets op de weg makkelijker). Dan gaat je gemiddelde snelheid zo van 20 naar 30+km/u, schakel je even terug bij de heuvel, wat een stuk makkelijker gaat op een racefiets dan op een stadsfiets.

Voor een paar honderd euro vind je wel een degelijk exemplaar op MP.

Andere vervoermiddelen kosten meer geld, dus dan moet je zelf de afweging maken of je het dan waard vind.

Dit bijbaantje met normale of race/lig Fiets
Dit bijbaantje met duurder vervoermiddel waarbij 15-75% van je inkomen opgaat aan het vervoermiddel, waarna je op een andere manier tijd kwijt bent aan lichaamsbeweging/sport
Geen bijbaantje, maar meer vrije tijd
Ander bijbaantje wat dichterbij huis is

Uiteindelijk moet je die keuze zelf maken.

Uiteindelijk als je klaar bent met je studie is de kans groot dat je 30-60minuten onderweg bent naar je werk (ik denk dat de meeste Tweakers minstens een half uur moeten reizen), dus die domper kan je uitstellen of nu accepteren dat het er een beetje bij hoort.

• solntse
De afstand blijft voor mij persoonlijk net te ver om met een niet-elektrische fiets te overbruggen. Ik zou het niet erg vinden om het eens te fietsen in de zomer, maar ik zou er niet afhankelijk van willen zijn.

Een elektrische fiets blijft wel een optie. Misschien wel de beste: wel wat beweging maar niet bezweet op het werk aankomen. Ook betaalbaarder dan een speed pedelec of een scooter.

Een elektrische scooter wanneer er een betaalbaar exemplaar te vinden is, blijft ook nog wel een optie.

Auto is te duur. Dan zou zo ongeveer het hele salaris aan het betalen van een auto opgaan.

Een andere bijbaan is ook een optie. Wat salaris betreft kan ik er in ieder geval niet op achteruitgaan. Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Wel grappig dat op die website https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/ juist de uitkomst is dat het in bijna één op de tien gevallen regent, wat nog best vaak is.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49

talin

My god is the sun!

je bent aangenomen?
je had zoiets van: goh das een leuke baan, tekenen en aangenomen?

en dan kom je er nu achter dat het:
- 16km enkele reis is
- je eigenlijk geen vervoer hebt
- het vervoer wat je hebt wil je niet gebruiken

mij ontgaat de logica?

hoe kom je er bij dat je daarop solliciteert, je laat aannemen en dan een probleem hebben.

maandagmorgen kan je 2 dingen doen.
- de baan opbellen en ze de situatie uitleggen en ze een taart sturen
- direct beginnen met fietsen en aan het werk gaan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:10:
De afstand blijft voor mij persoonlijk net te ver om met een niet-elektrische fiets te overbruggen. Ik zou het niet erg vinden om het eens te fietsen in de zomer, maar ik zou er niet afhankelijk van willen zijn.
Maar waarom zou je het niet eerst een tijdje proberen? Het is niet alsof je er voor de rest van je leven aan vast zit.
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:10:
Wel grappig dat op die website https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/ juist de uitkomst is dat het in bijna één op de tien gevallen regent, wat nog best vaak is.
Je hebt regen en je hebt regen. Dat er 3 spetters vallen betekent nog niet dat je doorweekt aan komt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• solntse
talin schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:15:
je bent aangenomen?
je had zoiets van: goh das een leuke baan, tekenen en aangenomen?

en dan kom je er nu achter dat het:
- 16km enkele reis is
- je eigenlijk geen vervoer hebt
- het vervoer wat je hebt wil je niet gebruiken

mij ontgaat de logica?

hoe kom je er bij dat je daarop solliciteert, je laat aannemen en dan een probleem hebben.

Ik wil de situatie wel iets beter voor je toelichten.

In de vacature stond dat de baan bij mij in de stad zou zijn. Dat is onder meer de reden dat ik gesolliciteerd heb. Achteraf bleek dat de locatie een stuk buiten de stad is (in een andere gemeente) en aan de totaal andere kant van de stad ook nog. Omdat ik het wel een leuke baan vind, het toch wel lastig is om iets te vinden in deze tijd, en ik geen onzekere indruk wilde maken (als ik al zou twijfelen in het eerste gesprek kun je de baan sowieso al vergeten) ben ik er wel op ingegaan. De situatie is dus minder eenvoudig dan je schrijft. Het is ook nog steeds wel de bedoeling om er aan de slag te gaan. Maar eerlijk is eerlijk, als ik een baan dichter in de buurt zou vinden met ook nog een beter salaris, is een andere baan aannemen uiteindelijk een betere keuze.

• solntse
Freeaqingme schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:21:
Maar waarom zou je het niet eerst een tijdje proberen? Het is niet alsof je er voor de rest van je leven aan vast zit.

Je hebt regen en je hebt regen. Dat er 3 spetters vallen betekent nog niet dat je doorweekt aan komt.
Dat is zeker waar. Maar ik moet er natuurlijk wel kunnen komen.

Klopt, mijn ervaring is dat het inderdaad niet zo veel regent, meestal is het droog, soms is het maar een beetje motregen en soms heb je ook wel eens hele week pech. Maar het klopt zeker niet dat het bijna nooit regent (gelukkig maar trouwens).

• talin

talin

My god is the sun!

solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Achteraf bleek dat de locatie een stuk buiten de stad is (in een andere gemeente) en aan de totaal andere kant van de stad ook nog.
dan is het nog steeds niet logisch dat je een handtekening hebt gezet.

ik ga naar een dealer die een auto te koop heeft, bekijk de auto, betaal de auto, krijg de sleutels en dan krijg ik te horen dat het niet die auto is maar dat de auto waar ik voor kom, bekeken heb, betaald heb in Zuid Amerika te staan, dat ik er wel in mag rijden maar dat ik er elke dag naar toe moet vliegen daar rond mag rijden en dan weer naar huis moet vliegen.

ja het is een mooie auto, ik heb er voor betaald dus van mij maar ik heb er niks aan.

ze hebben je niet goed voorgelicht dan wel je hebt de arbeidsvoorwaarden niet goed gelezen.

waar ging het mis.

blijft staan dat je de 2 dingen kan doen die ik aanhaalde.
- of aangevend at dit em niet word
- fietsen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
talin schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 22:15:
Een taart sturen 8)7. Gewoon vertellen dat het te ver weg is en economisch niet interessant. Een werkgever die alleen het minimumloon geeft verwacht niets anders, die gebruiken hun medewerkers ook als nummer. Op zich al netjes als je belt.. Meestal houden ze er al rekening mee dat op maandag, afhankelijk van het weer, 20-30% te lam is om uit bed te komen.. Ze plannen gewoon meer mensen in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:57
Als je in de buurt ander, beter betaald werk kan krijgen dan lijkt me dat de beste oplossing. Of anders een brommer of elektrische fiets. Alleen lijkt me dat ook niet heel betaalbaar gezien je salaris. Misschien dat je wat spaargeld hebt voor de aanschaf maar als je aankoop alleen doet voor een minimumloon baantje wat te ver is dan zou ik eerst naar iets dichterbij zoeken.
solntse schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:16:
Misschien toch beter een ander baantje, misschien ook met een beter loon, dichter in de buurt zoeken, of is een auto de investering toch waard?
Een auto is geen investering, eerder een geldput ;). Als je nog nooit auto hebt gereden dan is het lastig om een goed beeld te krijgen van de kosten. De regelmatige lasten zijn goed uit te rekenen maar je gaat ook met onderhoud en afschrijving te maken krijgen. Het is aantrekkelijk om een oude bak te kopen voor €800 maar voordat je het weet krijg je een reparatie voor je kiezen die al meer kost.

• talin

talin

My god is the sun!

[...]

tja de jeugd van tegenwoordig.
te lam om uit hun nest te komen en een eindje te fietsen.

TS heeft zelf ingestemd om minimumloon te accepteren werkgever heeft hem niet gedwongen te tekenen.
ze plannen meer mensen in?? en als ze dan wel allemaal op komen dagen zal hij ze toch echt moeten betalen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gewoon naar werk gaan, dan maar een half uurtje langer fietsen maar die baan heb je en een andere baan nog niet. Ondertussen wel gelijk wat anders zoeken dat beter past.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Anoniem: 926313
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Heel simpel: verwacht je snel een andere baan in de buurt te hebben? Dan wachten. Zo niet: afwegen of je er netto op vooruit gaat als je alle kosten er van af trekt: parkeerkosten, benzine kosten, afschrijving auto, apk keuringen, verzekeringen (zijn hoger als je jong bent), reistijd, etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• mr_evil08
En een scooter/brommer (een begrenste brommer gaat ook wel 45 km/h) ?
Ik ging vroeger dagelijks op de scooter naar school ding liep dan wel 80 km/h maar onderhoud koste niks en nooit issues mee gehad behalve een keertje een nieuwe achterband.
(ja ik weet het het mag niet maar nooit aangehouden of problemen gehad)

16 KM op de gewone fiets dagelijks is te ver inderdaad mee eens, een E-bike is een prima oplossing en probleemloos die afstand te rijden.

Een auto is kapitaalvernietiging voor minimum loon dan houd je maar weinig over, dat gaat je teveel kosten mensen kijken puur naar aanschafprijs maar er is ook verzekering en belasting en ONDERHOUD en vergis je niet in onderhoud, ik heb laatst nog een nieuwe bandenset gedaan omdat de oude echt compleet af waren (profiel 1,5) bandenset was even 400 euro aftikken, het kan goedkoper door niet bij de garage te doen maar veel scheelt het niet of je moet zelf handig zijn.
[...]

Dat begrijp ik wel hoor als je net start als starter heb je weinig keus omdat je nog geen werkervaring hebt, Geen flame naar jou maar hier op Tweakers wordt ook altijd makkelijk gedaan voor x euro kom ik me bed niet uit enzo echt achterlijk dat geneuzel, niet iedereen is universitair afgestudeerd of whatever.

En niet iedereen woont in de randstad waar de lonen gemiddeld hoger liggen dan elders.
Als je net op de arbeidsmarkt komt heb je in prencipe nog niks of je hebt rijke ouders.

Dat zal je verbazen hoeveel mensen heen gaan voor minimum loon omdat ze niks anders hebben.
Dat je een nr bent mee eens maar dat ben je vrijwel overal.

[Voor 50% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2021 12:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• solntse
De e-bike en de elektrische scooter blijven de beste opties denk ik. Ik denk er nu over om beide eens te huren om te kijken welk vervoermiddel het beste bevalt. Beide blijven een investering natuurlijk, maar bijkomend voordeel is dat ik het ook kan gebruiken bij andere ritten voor studie en vrije tijd.

Bij het aannemen van de baan was ik in de veronderstelling dat 16km afstand niet veel is en geen problemen zou moeten opleveren. Misschien heb ik daar net iets te makkelijk over gedacht. In die zin geef ik Talin wel gelijk. Maar zoals gezegd is het verhaal wel iets genuanceerder en speelden ook andere zaken een rol.

Ik heb voor deze bijbaan gekozen omdat het mij net iets meer biedt qua afwisseling en het in de verte nog een beetje op mijn studie aansluit. Daarnaast is het in mijn omgeving echt niet makkelijk om een bijbaan te vinden met een hoger salaris. Het is jammer dat de lonen zo laag liggen (op zichzelf zijn de lonen niet laag, maar het leven in Nederland is nou eenmaal niet goedkoop). De toekomst zal moeten uitwijzen of ik er zal blijven werken of toch beter op zoek kan gaan naar iets anders.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:29
Een ebike is voor iemand die 2 dagen minimumloon verdient ook niet een goedkope aankoop, vergeet dat niet.

Zelfs de simpele modellen beginnen bij 1500 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr_evil08
Metaalhoofd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:40:
[...]

Maar heb je dan een racefiets overwogen (of een Mountainbike, al is een racefiets op de weg makkelijker). Dan gaat je gemiddelde snelheid zo van 20 naar 30+km/u, schakel je even terug bij de heuvel, wat een stuk makkelijker gaat op een racefiets dan op een stadsfiets.
ALs TS het makkelijker wil hebben moet die een E-Bike nemen.
Een racefiets is verkeerd advies geven dat gaat echter maar zeer minimaal sneller en werkt alleen als je er op gaat trainen.

Het grote verschil zit hem in de luchtweerstand als je er met Lycapak op gaat ga je sneller.
Hier houd niemand mij bij op de E-bike terwijl ik gewoon rechtop zit met dikke winterjas aan en spijkerbroek terwijl de wielrenner alles tiptop voor elkaar heeft kan die het toch echt vergeten(de meeste mensen doen niet mee aan de tour de frans waarbij je echt intensief moet trainen).

Een stadsfiets heeft ook gewoon derailleur en het verzet kun je aanpassen naar wens, ook banden.
Zelf heb ik een mtb(met straatbanden etc) en een vouwfiets, je zou denken 2 werelden van verschil echter in praktijk maken ze elkaar zeer minimaal(vouwfiets wel juiste verzet op gezet en juiste banden).

[Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 21-03-2021 12:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Khayma schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Devian schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ik moet echt lachen om deze reacties. Ja, ik heb in mijn middelbareschooltijd ook vijf dagen per week, vier jaar lang 40 kilometer per dag gefietst. En ook naar mijn bijbaan tijdens m'n vervolgstudies heb ik acht jaar lang twee of drie dagen per week 7 km enkele reis gefietst. En zoals het menselijke geheugen werkt, kijk ik hier enigszins positief naar terug, omdat de momenten die ik heb vervloekt langzaam naar de achterkant van m'n geheugen zijn gedrukt.

Lekke banden, tegenwind die je doet stilstaan, zeik- en zeiknat regenen in de lente en in de herfst ("maar het regent maar 1 op de 10 dagen!"), vingertoppen en oren die doodvriezen in de winter, bezweet en buiten adem aankomen in de zomer, het onderhoud aan banden, ketting en remmen dat ook niet bepaald gratis is op die afstanden, enzovoorts.

Ja, je krijgt er een goeie conditie van, en ja, op een goeie fiets doe je over zeven kilometer slechts vijftien minuten, maar doe niet alsof iedereen 32 km per werkdag kán fietsen.

Met klasgenoten naar school fietsen, wat je tien of twintig jaar geleden deed, is behoorlijk andere koek dan in je eentje naar een bijbaan.

[Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 21-03-2021 12:05]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• solntse
Een speed pedelec lijkt me voor deze afstand trouwens het meest ideaal: sneller ter plekke dan met een gewone e-bike, redelijk milieuvriendelijk, handzamer dan een scooter en je hebt tenminste nog een beetje beweging. Jammer dat ze zo ontzettend duur zijn.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-06 10:29
solntse schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:05:
Een speed pedelec lijkt me voor deze afstand trouwens het meest ideaal: sneller ter plekke dan met een gewone e-bike, redelijk milieuvriendelijk, handzamer dan een scooter en je hebt tenminste nog een beetje beweging. Jammer dat ze zo ontzettend duur zijn.
Je mag met die dingen niet op het fietspad, is bij z'n kleine afstand niet per se sneller, je moet een helm op en verzekeringen afnemen. Zet maar uit je hoofd 😉

• Metaalhoofd
mr_evil08 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:02:
[...]

ALs TS het makkelijker wil hebben moet die een E-Bike nemen.
Een racefiets is verkeerd advies geven dat gaat echter maar zeer minimaal sneller en werkt alleen als je er op gaat trainen.

Het grote verschil zit hem in de luchtweerstand als je er met Lycapak op gaat ga je sneller, maar hier houd niemand mij bij op de E-bike terwijl ik gewoon rechtop zit met dikke winterjas aan terwijl de wielrenner alles tiptop voor elkaar heeft.

Een stadsfiets heeft ook gewoon derailleur en het verzet kun je aanpassen naar wens, ook banden.
Zelf heb ik een mtb(met straatbanden etc) en een vouwfiets, je zou denken 2 werelden van verschil echter in praktijk maken ze elkaar zeer minimaal(vouwfiets wel juiste verzet op gezet en juiste banden).
Blijkbaar heb jij een ander beeld van een stadsfiets, want mijn beeld daarbij is een fiets met een versnellingsnaaf met 1-7 versnellingen. Een fiets met derailleur noem ik geen stadsfiets meer, maar eerder een toer-fiets.
Op mijn stadsfiets met 7 versnellingen rijd ik doorgaans 20 km/u, maar als ik m'n racefiets pak, dan ligt mijn gemiddelde snelheid toch boven de 30

En met een opoe fiets met 1 versnelling zou mijn gemiddelde snelheid ws 17 km/u zijn. dus het hangt er erg van af wat voor fiets TS nu heeft.

• solntse
Metaalhoofd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:10:
[...]

Blijkbaar heb jij een ander beeld van een stadsfiets, want mijn beeld daarbij is een fiets met een versnellingsnaaf met 1-7 versnellingen. Een fiets met derailleur noem ik geen stadsfiets meer, maar eerder een toer-fiets.
Op mijn stadsfiets met 7 versnellingen rijd ik doorgaans 20 km/u, maar als ik m'n racefiets pak, dan ligt mijn gemiddelde snelheid toch boven de 30

En met een opoe fiets met 1 versnelling zou mijn gemiddelde snelheid ws 17 km/u zijn. dus het hangt er erg van af wat voor fiets TS nu heeft.
Hiervoor heb ik gewerkt op 10km afstand. Daar fietste ik met mijn stadsfiets iets meer dan een half uur over. De gemiddelde snelheid zal dus tegen de 20km per uur aan hebben gezeten. Echter was dit voor mij wel de maximale afstand die ik op een stadsfiets zou willen afleggen. Wanneer er een sterke wind stond deed ik aanzienlijk langer over het stuk en in combinatie met regen was dat al helemaal geen pretje. Tevens was het toch steeds best een inspanning. Wel goed voor de conditie en de gezondheid uiteraard, maar niet altijd prettig en comfortabel na een lange dag werken.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maar wat is nu het advies wat je wilt? Je wil niet fietsen en krijgt habbekrats. Een auto kost per maand zo 300 euro met afschrijving en onderhoud - en dan schat ik zuinig - maar kan interessant zij;. Maar dan werk je dus voor je auto. Als je die dan van of naar je werk tegen een boom zet, heb je voor niks gewerkt.

Gezien de tendens van het topic: ga fietsen, of zoek iets dichterbij. Meer opties heb je niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:58

MLLL

Palm Treo 650

Misschien kun je wel met iemand meerijden en daar kom je alleen achter als je er gaat werken.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
solntse schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Hiervoor heb ik gewerkt op 10km afstand. Daar fietste ik met mijn stadsfiets iets meer dan een half uur over. De gemiddelde snelheid zal dus tegen de 20km per uur aan hebben gezeten. Echter was dit voor mij wel de maximale afstand die ik op een stadsfiets zou willen afleggen. Wanneer er een sterke wind stond deed ik aanzienlijk langer over het stuk en in combinatie met regen was dat al helemaal geen pretje. Tevens was het toch steeds best een inspanning. Wel goed voor de conditie en de gezondheid uiteraard, maar niet altijd prettig en comfortabel na een lange dag werken.
In mijn ogen zou je kunnen besluiten er die 2 dagen gewoon voor te gaan en er het beste van te maken (en dus ook te fietsen) je hoeft de overige 5 dagen niet. Misschien is het werk wel zo leuk dat je het fietsen ervoor over hebt, of zo stom dat je om andere redenen niet meer wil. Dat alles weet je pas als je ergens werkt en je gaat het liefst voor die tijd geen financiële verplichtingen aan puur voor die baan.

Gaat het na een paar weken toch niet zit je in je proeftijd en maak je je keuze, je hebt het dan in ieder geval geprobeerd en wat geleerd, over jezelf en over de arbeidsmarkt.

Tegelijkertijd kun je tijdens die paar weken misschien ook eens contact opnemen met de lokale fietsenmaker en vragen of je een dag een elektrische fiets mag lenen/huren. Kun je dat ook proberen.

Zie het als een ervaring en laat iedereen over een maand of wat weten hoe het ging!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08-06 14:04

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

MLLL schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:51:
Misschien kun je wel met iemand meerijden en daar kom je alleen achter als je er gaat werken.
Dit. Vaak zijn er ook nog wel collega's die het tegen een kleine vergoeding willen doen als het wat uit de route ligt. Gewoon je reiskostenvergoeding maandelijks aan die lieve collega betalen 8)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• solntse
pjottum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:35:
Maar wat is nu het advies wat je wilt?
Na alle alle reacties is het wel duidelijk dat een e-bike of scooter wel de beste vervoermiddelen zijn voor deze afstand, wanneer je alles een beetje op een rij zet. Die kosten wel wat, maar lang niet zoveel als een auto. Ik ga uitproberen welk vervoermiddel het beste past. Met de baan ga ik wel gewoon beginnen en kijken hoe het bevalt. Mocht het toch niet zijn wat ik ervan had verwacht, ga ik op zoek naar iets anders. De aanschaf van de e-bike of scooter is dan toch geen weggegooid geld, want die kan ik gewoon blijven gebruiken. Dan is er nog de optie die Sander aandraagt, om in het begin gewoon de stadsfiets te gebruiken, tot er meer duidelijkheid is over de baan. Dat vereist wel wat discipline, maar zou zeker een verstandige keuze zijn.

• solntse
JZX81_Drift schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Dit. Vaak zijn er ook nog wel collega's die het tegen een kleine vergoeding willen doen als het wat uit de route ligt. Gewoon je reiskostenvergoeding maandelijks aan die lieve collega betalen 8)
Er is een collega die toevallig vlakbij woont, maar die werkt fulltime en vooral op de dagen dat ik niet werk. Daar komt nog bij dat er wisselende diensten zijn. De kans om samen te rijden is dus niet zo groot, nog los gezien van de vraag of die collega dat wel wil. Maar het zou natuurlijk wel heel prettig zijn als het wel had gekund.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:24
Ik adviseer een e-bike boven een elektrische scooter. Ze zijn allebei begrensd op 25km/h, maar een scooter is wel duurder en minder makkelijk te hanteren. Ook moet je de accu vaker opladen. Je kan ook een 45km/h scooter nemen, maar dan mag je niet overal op het fietspad en heb je een helmplicht.

• solntse
Nu is er iemand die z’n oude scooter wel aan mij wil geven. Het gaat wel om een model dat 30 jaar oud is en nog opgeknapt moet worden. Ik weet nog niet wat de reparatiekosten gaan zijn en of het überhaupt nog te repareren is. Maar misschien dat dat eventueel nog een oplossing kan bieden.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:02
CodeCaster schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:04:
[...]

[...]

Ik moet echt lachen om deze reacties. Ja, ik heb in mijn middelbareschooltijd ook vijf dagen per week, vier jaar lang 40 kilometer per dag gefietst. En ook naar mijn bijbaan tijdens m'n vervolgstudies heb ik acht jaar lang twee of drie dagen per week 7 km enkele reis gefietst. En zoals het menselijke geheugen werkt, kijk ik hier enigszins positief naar terug, omdat de momenten die ik heb vervloekt langzaam naar de achterkant van m'n geheugen zijn gedrukt.

Lekke banden, tegenwind die je doet stilstaan, zeik- en zeiknat regenen in de lente en in de herfst ("maar het regent maar 1 op de 10 dagen!"), vingertoppen en oren die doodvriezen in de winter, bezweet en buiten adem aankomen in de zomer, het onderhoud aan banden, ketting en remmen dat ook niet bepaald gratis is op die afstanden, enzovoorts.

Ja, je krijgt er een goeie conditie van, en ja, op een goeie fiets doe je over zeven kilometer slechts vijftien minuten, maar doe niet alsof iedereen 32 km per werkdag kán fietsen.

Met klasgenoten naar school fietsen, wat je tien of twintig jaar geleden deed, is behoorlijk andere koek dan in je eentje naar een bijbaan.
Het gaat hier om een bijbaan. Je hoeft niet 5 dagen per week te gaan fietsen, dan is 16km gewoon een fietsafstand.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Khayma schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Het gaat hier om een bijbaan. Je hoeft niet 5 dagen per week te gaan fietsen, dan is 16km gewoon een fietsafstand.
En dat bepaal jij?

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
solntse schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:59:
Nu is er iemand die z’n oude scooter wel aan mij wil geven. Het gaat wel om een model dat 30 jaar oud is en nog opgeknapt moet worden. Ik weet nog niet wat de reparatiekosten gaan zijn en of het überhaupt nog te repareren is. Maar misschien dat dat eventueel nog een oplossing kan bieden.
Kijk even naar het verbruik van zo'n oud ding.. dat kan wel eens heel snel heel duur worden.

Je zou ook gewoon kunnen gaan fietsen, tenzij het regent/hard waait.. Dan de scooter pakken.

• solntse
SmurfLink schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:37:
[...]

Kijk even naar het verbruik van zo'n oud ding.. dat kan wel eens heel snel heel duur worden.
Ik heb nog geen idee wat die scooter verbruikt aan benzine, maar het zal niet meer zijn dan het verbruik van een auto lijkt me toch.

• solntse
Khayma schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Natuurlijk kun je 16km gaan fietsen. Maar voor mij persoonlijk is 10km op een normale stadsfiets echt wel de limiet. Bovendien, wat ik al eerder noemde, ligt er in mijn geval een flinke heuvel op de route. Iedereen zal er wel weer net iets anders tegenaan kijken natuurlijk.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
solntse schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:55:
[...]

Ik heb nog geen idee wat die scooter verbruikt aan benzine, maar het zal niet meer zijn dan het verbruik van een auto lijkt me toch.
Nee maar wel flink meer dan een fiets. ;)

• solntse
SmurfLink schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:34:
[...]

Nee maar wel flink meer dan een fiets. ;)
Dat is zeker waar. Maar de afstand blijft voor mij te ver om met een stadsfiets te fietsen (tenzij incidenteel wellicht).

Maar stel, het verbruik is 1/15, wat volgens mij best wel veel is voor een scooter, dan is het verbruik per dag zo'n twee liter. Dat is zelfs met de huidige benzineprijs qua kosten nog steeds wel te doen lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik ben op dezelfde manier begonnen als TS, mijn vakantiebaantje begon ook met een afstand van ongeveer 15km. Dit was simpel magazijn werk (inkt en toner cardridges uitzoeken op merk en type). Ik heb hiervoor toen een scooter gekocht (daarmee mocht ik 40km/u buiten de bebouwde kom). Deze kostte ongeveer 1500 euro en was voor alleen zomer vakantiewerk een behoorlijke investering. Toch heb ik me bij dat bedrijf heel snel omhoog gewerkt.

Na de 2 maanden vakantiewerk heb ik gezegd dat ik net een opleiding ict mbo 4 had afgerond en dat ik naar de hts ging. Dus als ze nog een systeembeheerder voor parttime nodig hadden dan wilde ik wel weer komen. Dat heb ik in het begin voor het minimum loon gedaan en toen ik me daar echt wel had bewezen ging het salaris snel omhoog, eerst 8,50 per uur en erna 10 euro per uur. Ik was er na school ook regelmatig te vinden.

Het moraal: grijp je kans, je staat nu misschien nog aan de start, maar als je je hebt bewezen kan het een hele andere kant op gaan. Ook al is het wat verder weg.

Neem je de baan niet dan ben je er in elk geval zeker van dat je geen mogelijkheden hebt om daar te groeien.

Mij is ook altijd geleerd dat een periode niks op je cv funest kan zijn voor je toekomstige carrière.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee