Hoi mede-Tweakers! Ik wil graag een compacte build die nog jaren meegaat. Mijn huidige systeem heb ik sinds 2014 (wel met enkele upgrades sindsdien) en ik hoop met mijn nieuwe systeem ook weer jaren te doen. Het plan is om hier een nieuwe GPU in te zetten als de markt daarvoor wat beter is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel thuiswerken maar ook gamen. Games die ik zoal speel/waar ik interesse in heb: No Man's Sky, Cities: Skylines, Rimworld, Planet Zoo. Hierbij wil ik de settings het liefst op max kunnen zetten zodat het er fantastisch uitziet. Na de aanschaf van nieuwe monitors ook op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen die ik heb gevonden kosten zo tussen de €1300-1400, dat vind ik een mooie prijs (incl. verzendkosten; in elkaar zetten doe ik zelf). Op een later moment kan ik mijn GPU nog upgraden en nieuwe monitors kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur neem ik mijn muis, toetsenbord en 2 monitors mee. Daarnaast neem ik mijn huidige videokaart mee. Zie tabel hieronder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik graag een compacter systeem wil dan ik nu heb, en mijn huidige componenten al wat ouder zijn, zal ik behalve de GPU en randapparatuur verder nieuwe componenten moeten kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek; vereiste is wel dat de kast een klein formaat heeft. De kast die ik nu heb gekozen vind ik erg mooi. Je mag me proberen te overtuigen van een andere maar dat wordt waarschijnlijk lastig
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, een compact systeem. Stiller is beter. Het hoeft geen RGB kermis te worden in de kast maar een mooi lichtje is geen probleem. Qua kleurstelling zijn donkere componenten mooi in de kast denk ik.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of jullie denken dat dit een compact systeem oplevert waarmee ik op hoge grafische instellingen kan gamen, en dat nog jaaaaren meegaat. In principe wil ik het beste dat ik kan betalen, voor een future-proof maar goed upgradebaar systeem, maar misschien zijn er ook nog wel componenten waarop ik kan besparen.
Hieronder de componenten waarop ik ben uitgekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel thuiswerken maar ook gamen. Games die ik zoal speel/waar ik interesse in heb: No Man's Sky, Cities: Skylines, Rimworld, Planet Zoo. Hierbij wil ik de settings het liefst op max kunnen zetten zodat het er fantastisch uitziet. Na de aanschaf van nieuwe monitors ook op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De onderdelen die ik heb gevonden kosten zo tussen de €1300-1400, dat vind ik een mooie prijs (incl. verzendkosten; in elkaar zetten doe ik zelf). Op een later moment kan ik mijn GPU nog upgraden en nieuwe monitors kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur neem ik mijn muis, toetsenbord en 2 monitors mee. Daarnaast neem ik mijn huidige videokaart mee. Zie tabel hieronder.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING | € 0,- | € 0,- |
2 | Monitoren | Iiyama ProLite XB2483HSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Ducky One 2 SF 65% RGB Zwart (MX Silent Red, Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Corsair Gaming Sabre Optical RGB | € 49,- | € 49,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 49,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik graag een compacter systeem wil dan ik nu heb, en mijn huidige componenten al wat ouder zijn, zal ik behalve de GPU en randapparatuur verder nieuwe componenten moeten kopen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek; vereiste is wel dat de kast een klein formaat heeft. De kast die ik nu heb gekozen vind ik erg mooi. Je mag me proberen te overtuigen van een andere maar dat wordt waarschijnlijk lastig

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, een compact systeem. Stiller is beter. Het hoeft geen RGB kermis te worden in de kast maar een mooi lichtje is geen probleem. Qua kleurstelling zijn donkere componenten mooi in de kast denk ik.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of jullie denken dat dit een compact systeem oplevert waarmee ik op hoge grafische instellingen kan gamen, en dat nog jaaaaren meegaat. In principe wil ik het beste dat ik kan betalen, voor een future-proof maar goed upgradebaar systeem, maar misschien zijn er ook nog wel componenten waarop ik kan besparen.
Hieronder de componenten waarop ik ben uitgekomen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI | € 205,95 | € 205,95 |
1 | Behuizingen | Lian Li TU150 Window Zilver | € 114,80 | € 114,80 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 70,90 | € 70,90 |
2 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x15 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 21,90 | € 43,80 |
2 | Ventilatoren | Noctua NF-S12A PWM chromax.black.swap, 120mm | € 21,70 | € 43,40 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 95,- | € 95,- |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2018) | € 158,99 | € 158,99 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 238,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.319,84 |
Steam ||