Vraag
Alle reacties
3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bedankt,
Zal die eens proberen
Heb al een andere gestrest maar die begaf het na 1 dag.
Mvg
Zal die eens proberen
Heb al een andere gestrest maar die begaf het na 1 dag.
Mvg
Move naar WVB.
Klok is stuk :(
Ik zou verwachten dat er ook nog een zwarte schakeldraad moet zijn, waarbij de schakelaar tussen een zwarte en bruine draad geplaatst wordt. Een zwarte en blauwe draad gaan dan naar de lamp.
Volgens mij is de melder die @Microkid laat zien niet geschikt om een last (bijvoorbeeld een lamp) mee te schakelen, maar enkel om beweging te melden aan een alarmsysteem.
Zoiets als deze kan tot 400 watt schakelen en dient ter vervanging van een lichtschakelaar:
https://www.elektroshop.n...c-gang-inbouw-870544.html
Volgens mij is de melder die @Microkid laat zien niet geschikt om een last (bijvoorbeeld een lamp) mee te schakelen, maar enkel om beweging te melden aan een alarmsysteem.
Zoiets als deze kan tot 400 watt schakelen en dient ter vervanging van een lichtschakelaar:
https://www.elektroshop.n...c-gang-inbouw-870544.html
In de specificaties van @Microkid z'n artikel staat het volgende:
Dus lijkt het prima te doen en scheelt een hoop geld.De lichtgevoeligheid van de sensor is 3 – 2000 lx. De uitschakelvertraging is 10 – 420 seconde. Deze infrarood bewegingsmelder van Goobay beschikt over een IP20 beschermingsgraad. De melder is geschikt voor ledverlichting vanaf een vermogen van 5 watt en reguliere verlichting vanaf 1 watt. Het schakelvermogen is maximaal 100 watt voor ledverlichting en maximaal 500 watt voor reguliere verlichting.
Je hebt gelijk, daar had ik overheen gelezen. Die is dan ook geschikt en inderdaad een stuk goedkoper.Fore! schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:24:
In de specificaties van @Microkid z'n artikel staat het volgende:
[...]
Dus lijkt het prima te doen en scheelt een hoop geld.
Ik heb deze schakelaar zelf in mijn wc waar hij gekoppeld is aan 3 ledlampen van Ikea, en dat werkt primaSantford schreef op zondag 21 maart 2021 @ 02:25:
Ik zou verwachten dat er ook nog een zwarte schakeldraad moet zijn, waarbij de schakelaar tussen een zwarte en bruine draad geplaatst wordt. Een zwarte en blauwe draad gaan dan naar de lamp.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hij doet het ! in de kelder is prima. alleen op zolder gaat hij ALTIJD aan zijn er ook melders die ik kan instellen dat ze enkel werken als het donker is?
je kan de helderheid vanaf wanneer hij reageert instellen, zie handleiding.ricplastic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:15:
Hij doet het ! in de kelder is prima. alleen op zolder gaat hij ALTIJD aan zijn er ook melders die ik kan instellen dat ze enkel werken als het donker is?
3000Wp zonnestroom
Pagina: 1