Triple Monitor stand voor 1x27" & 2x 24"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-05 21:51
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een stevige monitorarm, die niet hangt (of gaat hangen) zodat de schermen netjes recht (blijven) hangen. Het gaat hierbij om een 27" scherm: pricewatch: BenQ XL2730Z Rood, Zwart , die ik rechtop ga draaien. Ook nog 2 24" monitoren die gewoon landscape liggen op midden en rechts: pricewatch: Iiyama G-Master G2470HSU-B1 Zwart

Wat is je budget?
Liefst onder de €100. Het is vooral voor een beetje extra ruimte op m'n bureau, dus hoeft echt niet een A-merk te zijn met 5 sterren. Gewoon zo goedkoop mogelijk, maar wel stevig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt me niks uit. Als t maar werkt ;)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Komt op een Ikea werkblad (geen Linnmon) van 2,20m lang. Rechts komt mijn pc en ongeveer in het midden de stand met de monitoren. De stand moet vooral stevig zijn, omdat de 27" nogal wat zwaarder is dan de 24"-jes. Staat wel portrait, maar alsnog moet ik er wel even rekening mee houden.

Dus heeft er iemand ervaring met triple monitor stands, en weet hij/zij welke een goede koop kan zijn? Ik hoor het allemaal graag! Ook gewoon advies is welkom! Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Samuel op 20-03-2021 12:28 ]

Samuel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Ik heb zelf een Newstar NM-D135D3 black, maar die zit net boven je budget. Er is nog een model onder (FPMA-D550D3BLACK) en die valt ruim binnen jouw budget.

Ik ben eigenlijk al niet tevreden over de NM-D135D3, want de monitoren aan de zijkant hangen flink door (3x Dell U2520D). Ik heb alle bevestigingspunten stevig aangehaald, maar veel haalt het niet uit. Door de beperkte verstelmogelijkheden is het gewoon niet recht te krijgen als er ergens ook maar iets speling zit. Ik ben al met al 3.5 uur bezig geweest, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Ik vond het teveel gedoe om het terug te sturen, maar ik denk dat je voor dat geld gewoon geen goede steun gaat krijgen waarbij alles kaarsrecht hangt.

Let er bij bureaumontage ook even op of je de monitor naar voren kan halen. Als je bureau dieper is dan 80cm kan het best wel eens zijn dat de monitoren te ver van je af komen te staan.

[ Voor 10% gewijzigd door BugBoy op 23-03-2021 12:07 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
BugBoy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:06:
Ik heb zelf een Newstar NM-D135D3 black, maar die zit net boven je budget. Er is nog een model onder (FPMA-D550D3BLACK) en die valt ruim binnen jouw budget.

Ik ben eigenlijk al niet tevreden over de NM-D135D3, want de monitoren aan de zijkant hangen flink door (3x Dell U2520D). Ik heb alle bevestigingspunten stevig aangehaald, maar veel haalt het niet uit. Door de beperkte verstelmogelijkheden is het gewoon niet recht te krijgen als er ergens ook maar iets speling zit. Ik ben al met al 3.5 uur bezig geweest, maar ik ben nog steeds niet tevreden. Ik vond het teveel gedoe om het terug te sturen, maar ik denk dat je voor dat geld gewoon geen goede steun gaat krijgen waarbij alles kaarsrecht hangt.

Let er bij bureaumontage ook even op of je de monitor naar voren kan halen. Als je bureau dieper is dan 80cm kan het best wel eens zijn dat de monitoren te ver van je af komen te staan.
Dit probleem hoor ik idd vaker. Nu zijn jouw schermen wel 6.5kg en die van mij 1x 6 en 2x 3.5, dus dat verminderd het gewicht een klein beetje.

Is anders een wallmount een idee?

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Enkel het panel weegt ruim 4.5kg per stuk, dus zo heel veel scheelt dat ook weer niet. Het gewicht van de monitor in het midden is niet zo heel spannend. Die zorgt er potentieel alleen voor dat de monitor naar voren wil gaan hangen. Het is het gewicht voor de monitoren die aan het uiterste punt hangen. Als je de boel echt recht wilt hebben, dan heb je twee armen nodig die je veel beter kan instellen. De mounts in dit segment kan je alleen wat kantelen, zodat je de hoek kan bepalen van de monitor links/rechts. Eigenlijk wil je ook de hoogte traploos instelbaar hebben.

Een wallmount is niet handig met een zit/sta bureau :)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
BugBoy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:01:
Enkel het panel weegt ruim 4.5kg per stuk, dus zo heel veel scheelt dat ook weer niet. Het gewicht van de monitor in het midden is niet zo heel spannend. Die zorgt er potentieel alleen voor dat de monitor naar voren wil gaan hangen. Het is het gewicht voor de monitoren die aan het uiterste punt hangen. Als je de boel echt recht wilt hebben, dan heb je twee armen nodig die je veel beter kan instellen. De mounts in dit segment kan je alleen wat kantelen, zodat je de hoek kan bepalen van de monitor links/rechts. Eigenlijk wil je ook de hoogte traploos instelbaar hebben.

Een wallmount is niet handig met een zit/sta bureau :)
Is dan een dual stand voor de 2 3.5 24"-panels en een mono stand voor de 27" dan een idee? Ziet er iets minder netjes uit met 2 stangen op het bureau (is trouwens een werkblad van Ikea, dus geen zit/sta combi).

Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Newstar FPMA-D550DBLACK
pricewatch: Newstar FPMA-D550 Zwart
Dan zijn de kansen wel groter dat ze recht blijven hangen.

Toevallig nog ervaringen met wallmounts?

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Ik wil zo min mogelijk rommel op mijn bureau, dus ook geen aparte steunen. Dan zou ik overigens gekozen hebben voor 3x D550 steunen. Is eigenlijk helemaal geen gekke optie. Prijstechnisch interessant en qua instelbaarheid natuurlijk top. Voordeel is dat je de middelste monitor ook meer naar voren kan laten komen. Dat met mijn steun niet mogelijk.

Ik heb alle kabels netjes weggewerkt met een "kous" over de kabels, zodat het allemaal erg opgeruimd staat. Het hangen is vooral lastig als je er op let. Als je aan het werk bent, merk je het niet. Maar ik ben nu eenmaal pietje precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
BugBoy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:52:
Ik wil zo min mogelijk rommel op mijn bureau, dus ook geen aparte steunen. Dan zou ik overigens gekozen hebben voor 3x D550 steunen. Is eigenlijk helemaal geen gekke optie. Prijstechnisch interessant en qua instelbaarheid natuurlijk top. Voordeel is dat je de middelste monitor ook meer naar voren kan laten komen. Dat met mijn steun niet mogelijk.

Ik heb alle kabels netjes weggewerkt met een "kous" over de kabels, zodat het allemaal erg opgeruimd staat. Het hangen is vooral lastig als je er op let. Als je aan het werk bent, merk je het niet. Maar ik ben nu eenmaal pietje precies :)
Hoe bedoel je dat precies? 3 losse D550 mono? Of toch wel een triple?

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Die triple is het geld niet waard. Als je het recht wilt hebben dan zou ik eerder voor 3x mono gaan. Voordeel is dat je die lompe standaarden kwijt bent. Drie palen is natuurlijk ook niet top, maar voor €100 budget moet je wat concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
BugBoy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:21:
Die triple is het geld niet waard. Als je het recht wilt hebben dan zou ik eerder voor 3x mono gaan. Voordeel is dat je die lompe standaarden kwijt bent. Drie palen is natuurlijk ook niet top, maar voor €100 budget moet je wat concessies doen.
En voor 3x mono dan wel de 550 van Newstar? Of nog ander merk/variant waarvan je weet dat 'ie goed scoort?

En waarom niet de 1x dual en 1x mono? Is wel een klein beetje netter. Vergeleken met 3 stangen zegmaar.

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Met een 3 poot kan je ze allemaal individueel op hoogte afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
BugBoy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:15:
Met een 3 poot kan je ze allemaal individueel op hoogte afstellen.
Dat is waar, zal ik nog even naar kijken dan. Bedankt voor het helpen in ieder geval!

Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samuel
Zit toch wel ruim boven mijn budget helaas. Zie trouwens niet echt het nut (in mijn geval dan) van die gasveren, omdat ik niet van plan ben heel vaak mijn monitor te verplaatsen.

Samuel

Pagina: 1