Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HDMI-probleem doorgifte 4k120-signalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jdenijs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
Ik wil een Denon AVR-X2700H gaan aanschaffen maar lees nu dit bericht Maker Denon- en Marantz-receivers erkent HDMI-probleem doorgifte 4k120-signalen uit 2020.
nieuws: Maker Denon- en Marantz-receivers erkent HDMI-probleem doorgifte 4k12...

Weet iemand of dit probleem inmiddels verholpen is?
Ik wil hem gaan gebruiken met mijn LG CX6 TV en een RTX3080 videokaart (Als die ooit leverbaar is)

Alle reacties

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 00:04
Weet niet of het is opgelost, maar anders 1 kabel naar de receiver enkel voor geluid, en 1 naar tv enkel voor beeld.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:39
Klopt dan heb je de minste inputlag, heb de 3080 ook zo op een lg oled aangesloten.
Een displayport naar hdmi kabel gaat vanaf de gpu naar de receiver voor geluid.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:51
Cyriel85 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:34:
Weet niet of het is opgelost, maar anders 1 kabel naar de receiver enkel voor geluid, en 1 naar tv enkel voor beeld.
Of HDMI ARC gebruiken.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Een grafische kaart die qua geluid LPCM zal sturen zal het los lopen maar HDMI eARC kan een bottleneck zijn als het gaat om de LG X-reeks, die ondersteunen (in tegenstelling tot de 9-reeks) geen DTS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jdenijs
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:39
FeaR schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Een grafische kaart die qua geluid LPCM zal sturen zal het los lopen maar HDMI eARC kan een bottleneck zijn als het gaat om de LG X-reeks, die ondersteunen (in tegenstelling tot de 9-reeks) geen DTS.
Ja dit heb ik ook ergens gelezen of gehoord.
Denken jullie dat LG dat nog een keer middels een update gaat oplossen?

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

jdenijs schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Denken jullie dat LG dat nog een keer middels een update gaat oplossen?
Ik acht de kans zeer klein. Dit heeft vooral te maken met licentiekosten. SONOS doet hier bijvoorbeeld nooit aan maar LG is per jaar op dan wel af. Beetje verwarrend.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True