Toon posts:

Voeding voor i5 met 1070 ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 00:08
Dag mensen,

Voor de PC van mijn zoon heb ik een 1070 ti gekocht. Hierbij ook een zwaardere voeding, een 2e hands Cooler Master 500 Watt iGreen Power. Nu krijg ik bij opstarten de melding "please power down and connect the pcie power cables for this graphics card".

Ik had begrepen dat deze voeding voldoende zou moeten zijn voor dit systeem... Hij heeft twee 6-pins PCI-E connectoren. Zou het uitmaken als ik een verloopje van 6 naar 8 pins zou kopen? Is er iets anders wat ik zou kunnen proberen? Of moet er toch echt een zwaardere voeding in?

Bedankt! Daan

[Voor 10% gewijzigd door daanh op 20-03-2021 10:10]

Beste antwoord (via daanh op 20-03-2021 11:08)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 22:29
Dat is wel een behoorlijk oude voeding, in 2008 voor het laatst nieuw verkrijgbaar.
Wat voor connectoren heeft je videokaart? Is dat 6 pin + 8 pin? Dan ga je er met een PSU die slechts 2x 6 pin heeft inderdaad niet komen. Je kunt dan wel met verloopjes aan de slag, maar eigenlijk is dan dus de conclusie dat je voeding niet toereikend is helaas.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 22:29
Dat is wel een behoorlijk oude voeding, in 2008 voor het laatst nieuw verkrijgbaar.
Wat voor connectoren heeft je videokaart? Is dat 6 pin + 8 pin? Dan ga je er met een PSU die slechts 2x 6 pin heeft inderdaad niet komen. Je kunt dan wel met verloopjes aan de slag, maar eigenlijk is dan dus de conclusie dat je voeding niet toereikend is helaas.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 00:08
Bedankt voor je reactie! Geen idee dat die zó oud is... Dan maar een nieuwe kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:12
Om je uit de droom te helpen: het is geen 500w voeding maar een 400w want dat is wat de voeding op 12v kan leveren. Daarbij was dat ding al niet best toen die nieuw was laat staan na >10 jaar. Koop daarom een nieuwe goede voeding en bespaar niet op kwaliteit. pricewatch: Corsair TX550M is de goedkoopste die ik adviseer.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee