Toon posts:

Verkoper negeert mij nadat hij het foute product opstuurt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PieterCrauwels
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-08-2021
Mijn vraag
Ik heb een nintendo switch op marktplaats gekocht, hij adverteerde het met een serienummer dat ik wilde (de kenners weten wat ik bedoel), ik betaalde hier dan ook een hoge prijs voor. Hij zei ook dat er een geheugenkaart bij zat en dat de Switch van 2017 was. Twee dagen later krijg ik het product in de post, ik kijk het na en het heeft een ander serienummer, is gemaakt in 2019 (voor de mensen die niet weten waar ik het over heb, een Switch van 2017 is niet gepatched waardoor ik hem kan jailbreaken, een van 2019 wel) en heeft geen extra geheugenkaart. Ik kan dus niks met deze aankoop. Dus ik bericht de verkoper, deze vertelt me dat hij er meerder verkoopt en hij ze door elkaar haalt (raar aangezien 1 enkel serienummer in de titel stond). Ik stuurde hierna dat het jaar fout was en dat er geen geheugenkaart bij zit. En toen ben ik geblokkeerd. Voor dat ik kon zeggen dat ik hem terug wou sturen. Ik kan dus niks met deze nintendo en als ik hem verkoop maak ik verlies want dit model wordt verkocht voor 250 en ik kocht hem voor 300. Wat moet ik nu doen, de klantenservice van marktplaats kan zelf niks doen en verwijst me naar het juridisch loket, hier kon ik "hem in gebreke stellen" maar ik heb geen zin in zoveel heisa. Ik las ook dat elke koper het recht heeft zijn product terug te sturen en het geld terug krijgt binnen de twee weken met of zonder reden, wat ik hier dus wel heb. Zou ik deze dan gewoon terug sturen en verwachten dat hij hem moet betalen? Andere alternatieven?

Edit: Bedankt voor alle reacties, ik wil even een paar dingen kwijt:

- Ik ben van Belgie dus in persoon komen ophalen is niet gemakkelijk, hoewel ik het misschien geen slecht idee vind zelf bij hem langs te gaan in de toekomst.

- De reden dat ik hem wou jailbreaken is om emulators te installeren, ik heb al veel nintendo spelletjes dus een spel illegaal downloaden is niet mijn intentie.

- De naam van de verkopers is GT Gaming. Voor mensen die in de toekomst iets willen kopen van hen, niet doen.

- Ik ga op dit moment met een alt account hun adres opvragen (als in, ik ben een klant, kan ik iets komen ophalen) en hopelijk daarmee verder komen als ik de politie bel/informeer.

- Ik ga de Switch dus ook te koop zetten of ruilen (:)), het is er een van 2019 voor de liefhebbers... Hoewel 50 euro maar 50 euro is, ik ben 17 en heb er lang voor gespaard, hiermee zou ik makkelijk een nieuw spel kunnen kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nintendo Switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niks

[Voor 22% gewijzigd door PieterCrauwels op 21-03-2021 16:51. Reden: Opheldering en actieplan]

Alle reacties

Acties:
  • +26Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:09
Leergeld, Volgende keer langsgaan om op te halen en zelf checken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ja kan hem terug sturen. Maar ik vermoed aangezien de verkoper je al geblokkeerd heeft dat je heel erg lang mag wachten op je geld.

Ja kan hem aansprakelijk stellen, maar persoonlijk voor 50 euro leer geld zou ik het laten...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is idd leergeld. Je hebt een Switch gekocht die gewoon werkt zoals ie hoort.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Online aangifte doen, je komt dan onderop de stapel en met een zeer kleine kans hoor je daar nog iets van.

Verder kun je helemaal niks doen, neem je verlies en ga gewoon weer verder het is jammer maar helaas.

"Zeldzame" zaken etc altijd langsgaan.

[Voor 34% gewijzigd door mr_evil08 op 19-03-2021 21:44]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
fm77 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:41:
Dit is idd leergeld. Je hebt een Switch gekocht die gewoon werkt zoals ie hoort.
Aan de andere kant, als het specifiek om het serienummer gaat, dan zou het anders kunnen zijn. Ik heb geen flauw idee hoe het met Nintendo Switches en serienummers zit, maar als er wel degelijk een verschil tussen zit (en aangezien de verkoper het serienummer in de titel zet, is hij zich er waarschijnlijk bewust van) zou je mijn inziens kunnen stellen dat OP niet het juiste product heeft gekregen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:45
Verkoop diegene die je hebt gekregen op marktplaats, eventueel tegen iets verlies en probeer het nog een keer.
Ga net zolang door tot het lukt.

• fm77
  • Niet online
Joesv schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Aan de andere kant, als het specifiek om het serienummer gaat, dan zou het anders kunnen zijn. Ik heb geen flauw idee hoe het met Nintendo Switches en serienummers zit, maar als er wel degelijk een verschil tussen zit (en aangezien de verkoper het serienummer in de titel zet, is hij zich er waarschijnlijk bewust van) zou je mijn inziens kunnen stellen dat OP niet het juiste product heeft gekregen.
Technisch gezien zal dat vast kloppen, maar hoe ga je dat afdwingen?
Wil je hier echt een zaak van maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Waarom niet gewoon aangifte doen, of daar in ieder geval mee schermen.
Wellicht gaat als je dat doorzet op de grote hoop, maar ik vermoed dat er meer mensen de dupe zullen worden. Dan kan het maar in de boeken staan.

Niet geleverd wat expliciet overeengekomen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 20:47
The_Vice schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:56:
Wellicht gaat als je dat doorzet op de grote hoop, maar ik vermoed dat er meer mensen de dupe zullen worden. Dan kan het maar in de boeken staan.

Aangifte van wat precies? Zal de agent zeggen, je hebt een switch gekocht en gekregen.
Hele serienummer verhaal zal ze niet interesseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:27
The_Vice schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:56:

Nouja, dit is in de basis (lees: volgens de wet ) geen oplichting o.i.d. maar een verkoper die zich ( waarschijnlijk ) niet aan de overeenkomst heeft gehouden, welke de koper dan via een civiele procedure alsnog kan opeisen.
Als je online aangifte gaat doen gaat deze hoogstwaarschijnlijk ook al gelijk om deze reden afgekeurd worden.

Met aangifte dreigen kan altijd natuurlijk, maar dat wordt lastig als de verkoper TS heeft geblokkeerd.
Ik gok dat TS ook de adresgegevens van de verkoper niet heeft, dan wordt het ook lastig al dan niet onmogelijk om hier nog iets mee te doen uiteindelijk.
Het verlies accepteren en in het vervolg dit soort spullen ophalen zoals anderen ook al aangaven lijkt mij ook het beste hierin.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33
@PieterCrauwels Maak 1 cent over naar zijn rekening met het verzoek om contact op te nemen, omdat je een ander switch heb gekregen dan was afgesproken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PieterCrauwels schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:37:
Ik las ook dat elke koper het recht heeft zijn product terug te sturen en het geld terug krijgt binnen de twee weken met of zonder reden, wat ik hier dus wel heb.
Bij een zakelijke verkoper, ja. Je zegt dat hij aangeeft dat hij er meerdere verkoopt, maar dan wordt het een gedoe om te bewijzen dat hij dit zakelijk doet en niet particulier (voor zover dat überhaupt zo is). En dan nog: je staat nu al in je recht (product is non-conform) dus nóg een extra reden om terug te mogen sturen levert je niks op.

Je hebt geen extra redenen nodig die je in je recht laten staan, je hebt nodig dat hij zich aan dat recht houdt. En dat doet 'ie niet, dus dan is een juridisch traject - beginnend met in gebreke stellen - het enige wat je kan doen. Behalve gewoon lekker laten zitten, natuurlijk.

En als je zijn contactgegevens niet hebt, dan houd het hier op.
Jimster schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:20:
@PieterCrauwels Maak 1 cent over naar zijn rekening met het verzoek om contact op te nemen, omdat je een ander switch heb gekregen dan was afgesproken.
Dat weet 'ie al lang en hij blokkeert de TS bewust, dus wat een bankoverschrijving daaraan toevoegt?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
unfor schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:59:
[...]

Aangifte van wat precies? Zal de agent zeggen, je hebt een switch gekocht en gekregen.
Je zou het kunnen gooien op oplichting. Gezien TS geblokkeerd is weet de verkoper dat hij fout zit.
uiteraard is het nog niet direct oplichting. Maar dat kan politie/justitie uitzoeken.

geen melding maken dan weet je zeker dat hij er mee weg komt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-03 21:37
loki504 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:53:
Gezien TS geblokkeerd is weet de verkoper dat hij fout zit.
Hoewel hier goed mogelijk, is dat een redelijk makkelijk getrokken conclusie. Je ziet bijv. ook wel eens dat verkopers kopers blokkeren omdat ze gewoon aan het zeuren (of erger, denk aan vals beschuldigen van bijv. oplichting) zijn.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-03 12:59
Als hij meerdere advertenties had met een ander account reageren en proberen een adres te krijgen. Kan je altijd in persoon langs gaan als het je echt uit maakt die €50. Sowieso op marktplaats een negatieve review en report indienen voor oplichting

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
[...]

in de oltimer world is er ook waarde toe te kennen aan een matchend chassis bij motorblok. Dus als er expliciet een serie nummer werd geadverteerd, dan mag dat nummer ook te verwachten zijn bij aankomst

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:27
Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon oplichting, aan de andere kant wil jij iets doen met het apparaat wat ook niet helemaal zuivere koffie is. Pak je verlies.

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je kunt hem terugsturen? Dus je hebt een adres van de verkoper? Je kunt misschien ook persoonlijk langsgaan om de Switch terug te geven in ruil voor je geld.
Ga in zo'n geval nooit alleen, maar neem 1 of 2 mensen mee.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:43
M!chel schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:48:
Je kunt hem terugsturen? Dus je hebt een adres van de verkoper? Je kunt misschien ook persoonlijk langsgaan om de Switch terug te geven in ruil voor je geld.
Ga in zo'n geval nooit alleen, maar neem 1 of 2 mensen mee.
Er mag maar 1 persoon op bezoek momenteel. Als je met drieën komt zou de verkoper als ie slim wil zijn de politie bellen zodat z'n bezoekers een boete krijgen. Dat kost ze meer dan die €50 :+

• blamefull
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 08:05
CCJJVV schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:46:
Aan de ene kant is het natuurlijk gewoon oplichting, aan de andere kant wil jij iets doen met het apparaat wat ook niet helemaal zuivere koffie is. Pak je verlies.
Dat lijkt me een vreemde vergelijking, een beetje zoals: Je besteld een honkbal om iemand de hersens mee in te slaan, maar het geleverde model blijkt 20 cm korter te zijn. Maar omdat je onwettige intenties had kan je hem niet terug sturen. :?

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 12:37
[...]

Hoe is dit geen oplichting? Dit is toch hetzelfde als dat je een auto koopt met 100kkm. Dan ga je hem ophalen en staat die auto voor je klaar, echter met een ander kenteken en 200 kkm. Dan ga je toch ook niet zeggen van ja hij doet wat hij moet doen?
Die verkoper verkoopt blijkbaar meerdere switches en zet de serie nummers erbij. Dan is het wel erg aannemelijk dat hij weet dat bepaalde series meer waard zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld nog nooit een serienummer in een advertentie vermeld. Als je dan niet het artikel levert met dat explicite serienummer is het toch gewoon oplichting. Het is waarschijnlijk wel kansloos maar ik zou ook aangifte doen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Aangifte doen bij de politie van oplichting. Die doen er verder niet veel mee, want serieuze tijd besteden aan iedereen die zich voor een paar tientjes laat oplichten op het internet is zonde. Maar als het stapeltje aangiftes tegen deze meneer maar groot genoeg wordt komen ze in actie en heb je toch maar mooi bijgedragen aan de rechtsgang :Y

Mocht je echt je geld terugwillen; civiele zaak aanspannen. Is het niet waard, maar kan wel en zal vast succesvol zijn :)

Anoniem: 224360

eamelink schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:59:
Aangifte doen bij de politie van oplichting. Die doen er verder niet veel mee, want serieuze tijd besteden aan iedereen die zich voor een paar tientjes laat oplichten op het internet is zonde. Maar als het stapeltje aangiftes tegen deze meneer maar groot genoeg wordt komen ze in actie en heb je toch maar mooi bijgedragen aan de rechtsgang :Y

Mocht je echt je geld terugwillen; civiele zaak aanspannen. Is het niet waard, maar kan wel en zal vast succesvol zijn :)
En in de ideale wereld kan de politie het stapeltje van mensen die aangifte gedaan hebben zo doorsturen naar Nintendo ;)

• loki504
  • Nu online
Anoniem: 224360 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:25:
[...]

En in de ideale wereld kan de politie het stapeltje van mensen die aangifte gedaan hebben zo doorsturen naar Nintendo ;)
En wat wil nintendo er mee doen dan?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En het allermooiste van Marktplaats is dan ook nog dat je dit soort dingen niet in een beoordeling terugziet.

1. Je kunt niet gedetailleerd genoeg beschrijven wat voor dubieuze handelaar het is in een beoordeling.
2. Als hij je geen beoordeling geeft (wat hij niet gaat doen), dan komt jouw beoordeling nooit in zicht.

Je zou idd nog persoonlijk langs kunnen gaan, vaak zijn mensen met hun QWERTY-wapen een stuk gevaarlijker dan van persoon tot persoon in een normaal gesprek. Of je moet echt bij een loeder terecht komen, dan zou ik het laten.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:29

Hari-Bo

F5 addict

Misschien offtopic, maar wat ik grappig vind is dat als de switch het juiste model was ook wordt ingezet voor minder legale bedoelingen. En ja jailbreaken is misschien legaal want je kan er homebrew software op installeren. Maar ik durf de aanname wel te doen dat dit wordt ingezet om 'backups' te draaien.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 21:58
@PieterCrauwels
Wet kopen op afstand of alle andere beschermingen gelden hier niet want je hebt het bij een particulier gekocht. Dus aangifte doen en die 50 a 100 verlies nemen. Dure les maar dat krijg je als je geld wil besparen als je hem wil jailbreaken.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15
Hari-Bo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:03:
Misschien offtopic, maar wat ik grappig vind is dat als de switch het juiste model was ook wordt ingezet voor minder legale bedoelingen. En ja jailbreaken is misschien legaal want je kan er homebrew software op installeren. Maar ik durf de aanname wel te doen dat dit wordt ingezet om 'backups' te draaien.
Beetje ironisch ja, meneer wordt voor 50 euro "opgelicht" terwijl die gewoon games gaat jatten.
Ik ken letterlijk niemand die een jailbreak / cfw gebruikt voor legale doeleinden op welk aparaat dan ook, die bestaan gewoon niet en liegen als ze zeggen dat ze het wel doen.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03 10:44
Doeleinde maakt niet uit, TS heeft een product willen kopen die voor zijn doeleinde zijn. Maar verkoper heeft een andere geleverd.

Gouden tip: Doe dit alleen face to face te veel gedoe. En de verkoper denkt ook ik blokkeer jou geen zin in gedoe voor 50 euro...

Nooit zomaar die nintendo terugsturen de kans is groot dat je dan je nintendo en het geld kwijt bent.
Zie het als leergeld en move on.

How are you doing?

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 12:36
Wees blij dat je alsnog een werkende switch hebt ontvangen.
Zeker bij dit soort bedragen snap ik niet waarom je niet gewoon ophaalt.

Kan doelbewust zijn maar ook een foutje die niet meer voor hem te herstellen valt.

In beide gevallen, hoeveel moeite wil je doen voor een verlies van +- 50,-

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:29
TrueGamer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:

Kan doelbewust zijn maar ook een foutje die niet meer voor hem te herstellen valt.

Hoezo zou het niet meer op te lossen zijn? Ik zie zo 2 oplossingen:
1. Switch terugnemen
2. 50 euro teruggeven, zodat de verkoper per saldo een 2019 versie voor een 2019 prijs verkoopt.

Ik heb ook eens op Tweakers gehad dat ik vergeten was om bij een laptop een oplader te doen. Jammer van de verzendkosten, maar het is in beginsel mijn fout.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Part

Helemaal niets.....

fredkroket schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:59:
En het allermooiste van Marktplaats is dan ook nog dat je dit soort dingen niet in een beoordeling terugziet.

1. Je kunt niet gedetailleerd genoeg beschrijven wat voor dubieuze handelaar het is in een beoordeling.
2. Als hij je geen beoordeling geeft (wat hij niet gaat doen), dan komt jouw beoordeling nooit in zicht.

Je zou idd nog persoonlijk langs kunnen gaan, vaak zijn mensen met hun QWERTY-wapen een stuk gevaarlijker dan van persoon tot persoon in een normaal gesprek. Of je moet echt bij een loeder terecht komen, dan zou ik het laten.
punt 2:
Als hij geen beoordeling geeft komt jou beoordeling er pas na 2 weken door.

Voor de rest helemaal waar.
Marktplaats schiet hopeloos te kort als het gaat om het geven van beoordelingen.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-03 03:16
Aan de online schandpaal ermee.
Zou dus online waarschuwingen plaatsen met je verhaal en rekeningnummer.

Zelf google ik vaak voordat ik geld overmaak, en als zoiets dan naar boven komt haak ik per direct af.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
BCC schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:39:
Dit inderdaad, met zulke specifieke dingen kan je er echt niet op vertrouwen, ze zeggen gewoon ijskoud ja klopt hoor dit en dit nummer, en sturen je wat anders. Of een halve foto ook met opzet. Alleen zelf afhalen van dergelijke zaken met deze prijs. Eerst kijken dan pas betalen.

• NimRod1337
hoi1234 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Hoezo zou het niet meer op te lossen zijn? Ik zie zo 2 oplossingen:
1. Switch terugnemen
2. 50 euro teruggeven, zodat de verkoper per saldo een 2019 versie voor een 2019 prijs verkoopt.

Ik heb ook eens op Tweakers gehad dat ik vergeten was om bij een laptop een oplader te doen. Jammer van de verzendkosten, maar het is in beginsel mijn fout.
Maar ja als hij bij een beetje navragen al meteen geblokkeerd wordt..

• NimRod1337
Niet dus, je hebt iets heel anders gevraagd dan je gekregen hebt. Allebei een Switch dat wel.

• JCD2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08-2021
Marktplaats geeft geen reet om oplichters, ze verdienen hun geld aan advertenties. Alle veiligheden zoals reviewsystemen zijn serieus slecht opgezet. Kopers bestoken je met vragen, en dan geven ze je gewoon slechte review als ze hun biedprijs niet gehonoreerd krijgen. Ja, en dan nog niet de veelvuldige zakelijke of dagtopper advertenties door nepwinkels die ze elke keer weer doorlaten. Staan op de frontpage cash te genereren, en als je Marktplaats erop aan spreekt duurt het DAGEN voor er wat gebeurt.

Vervelend verhaal, ik heb eens volgens laatste voorbeeld 350 euro weg zien verdwijnen naar een namaak webwinkel... Politie, tja die noteert je aangifte en doet er niets mee... En dat weten die oplichters.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:46
Is de Switch in goede staat? Misschien wil iemand wel ruilen? De batterij van een 2017 is toch minder en de joycons zijn ook al ouder.

Bizar dat die 2017 modellen voor bijna de nieuwprijs gaan. Misschien moet ik die van mij maar op marktplaats zetten en een nieuwe kopen.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Joesv schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Als de verkoper het serienr in de advertentie zet hoor je daar wel vanuit gaan want niemand doet dat zomaar.
en als de verkoper daar onbewust van was had hij de koper niet geblokkeerd maar meegeholpen aan een oplossing.

Zomaar blokkeren zegt al genoeg vanuit verkoper kant.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:19:
Is de Switch in goede staat? Misschien wil iemand wel ruilen? De batterij van een 2017 is toch minder en de joycons zijn ook al ouder.

Bizar dat die 2017 modellen voor bijna de nieuwprijs gaan. Misschien moet ik die van mij maar op marktplaats zetten en een nieuwe kopen.
Je kan misschien ruilen met TS :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:23

Exact mijn gedachte :+

Los van de eventuele bedoelingen van TS mbt de homebrew, is en blijft het k.u.t. dat oplichters zo makkelijk vrij spel hebben in NL...

Edit; typo

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
Thalaron schreef op zondag 21 maart 2021 @ 05:17:
[...]

Exact mijn gedachte :+

Los van de eventuele bedoelingen van TS mbt de homebrew, is en blijft het l.u.t. dat oplichters zo makkelijk vrij spel hebben in NL...
Ja, uiteraard, de politie / marktplaats / tweakers en de banken doen hier niks aan. Ze mogen daar best wat actiever in zijn. Ik haal tegenwoordig alles op, opsturen in zeer uitzonderlijk geval en dan check ik alle gegevens. Heb een keer een spel niet gehad, was ook een oplichter.

• loki504
  • Nu online
henri86 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 06:15:
[...]

Er mag maar 1 persoon op bezoek momenteel. Als je met drieën komt zou de verkoper als ie slim wil zijn de politie bellen zodat z'n bezoekers een boete krijgen. Dat kost ze meer dan die €50 :+
Als jij denk dat de politie direct de auto in springt om mensen een corona boeten te geven zit je er goed naast. Tevens krijgt de huiseigenaar ook gewoon een boete. En sat wil hij vast ook niet.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Zuur, maar wat jij wilt, gaat ook met de 2019 versie! Je zult alleen een ander pad moeten bewandelen..

Be “fearful when others are greedy, and greedy only when others are fearful.”

• Artwido
  • Laatst online: 12:36
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2021 10:58]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Erapaz
Misschien wil hij wel gewoon homebrew draaien? Het is toch zijn switch? Vroeger was tweakers (voor mij een plek waar je dingen doet met hardware en software die daar in principe niet direct voor bedoeld is) juist een plaats waar je dit soort dingen kon bespreken. Helaas is dat al lang niet meer zo. CFW draaien op je switch is niet illegaal. Zo lang er geen linkjes naar warez enzo komen moet dat gewoon kunnen, helaas, er wordt niet opgetreden tegen oplichters, maar aan de andere kant is homebrew bespreken uit den boze.

[Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 21-03-2021 10:59. Reden: Quote verwijderd, gezien origineel ook weg is.]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erapaz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 06:23:
[...]
Ja, uiteraard, de politie / marktplaats / tweakers en de banken doen hier niks aan. Ze mogen daar best wat actiever in zijn. Ik haal tegenwoordig alles op, opsturen in zeer uitzonderlijk geval en dan check ik alle gegevens. Heb een keer een spel niet gehad, was ook een oplichter.
Ik ga niet in detail treden maar Tweakers is weldegelijk een aantal maal in actie gekomen in het geval van oplichting. Dus ik zou Tweakers niet zogauw over dezelfde kam scheren als de ander genoemde.

De Politie heeft gewoon simpelweg de recources niet, zij krijgen niet het geld om genoeg agent hiervoor aan te nemen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar een jaar of 5 a 6 geleden werd er nauwelijks nog mensen aangenopmen op de Politie accademie.

Wat Markplaat betreft, mja... als je daar iets wilt kopen gewoon altijd ophalen. Tenzij het het laag bedrag is dat je een gok kunt wagen. Verder hoef je van Marktplaat inderdaad weinig te verwachten. Hun beoordelingsysteem stelt niets voor en het veilig oversteken kwa betaling en levereing is ook een farse.

Verder voor de personen die denken dat TS geleverd heeft gekregen wat aangeboden werd, dit is zeer zeker niet het geval. Er werd geadverteerd met een zeer specifiek model, zelf op serienummer.

Als dit dan niet geleverd wordt, waarna communicatie onmogelijk gemaakt wordt. Kun je inderdaad gewoon aangifte doen van oplichting. Daarnaast zijn er, zoals reeds door iemand anders genoemd, ook sites waar je dit op kenbaar kunt maken. Dit om anderen te waarschuwen.

[Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2021 14:03]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PieterCrauwels
Hari-Bo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:03:
Ik heb nooit gezegd dat ik spelletjes zou piraten, ik heb al veel Switch spelletjes. Dit was eerder als ervaring bedoelt en misschien om emulators te downloaden voor oudere spellen.

• PieterCrauwels
TrueGamer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:21:

Ik ben vergeten te zeggen dat ik van Belgie ben en dat marktplaats de enige plaats was waar 2017 switches voor een normale prijs verkocht werden, als ik dichtbij woonde had ik hem wel zelf opgehaald.

• PieterCrauwels

Haha, zou u misschien willen ruilen, die van mij is van 2019...

• PieterCrauwels
BTFD schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:40:
Zuur, maar wat jij wilt, gaat ook met de 2019 versie! Je zult alleen een ander pad moeten bewandelen..
Hoe zou het gaan met een 2019 versie? Ik ben geen professional maar heb toch al aardig wat opzoek werk gedaan en zover ik weet zijn ze vanaf mid 2018 hun switches beginnen patchen waardoor RCM niet meer kan gebruikt worden.

• PieterCrauwels
Jimster schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:20:
Wat als hij dat ook gewoon negeert, grote kans volgens mij

• PieterCrauwels
bwerg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Bij een zakelijke verkoper, ja. Je zegt dat hij aangeeft dat hij er meerdere verkoopt, maar dan wordt het een gedoe om te bewijzen dat hij dit zakelijk doet en niet particulier (voor zover dat überhaupt zo is). En dan nog: je staat nu al in je recht (product is non-conform) dus nóg een extra reden om terug te mogen sturen levert je niks op.

Je hebt geen extra redenen nodig die je in je recht laten staan, je hebt nodig dat hij zich aan dat recht houdt. En dat doet 'ie niet, dus dan is een juridisch traject - beginnend met in gebreke stellen - het enige wat je kan doen. Behalve gewoon lekker laten zitten, natuurlijk.

En als je zijn contactgegevens niet hebt, dan houd het hier op.

[...]

Dat weet 'ie al lang en hij blokkeert de TS bewust, dus wat een bankoverschrijving daaraan toevoegt?
ik heb zijn bankgegevens wel, maar wat zou ik hier mee kunnen doen

• PieterCrauwels
Ik woon in Belgie, normaal gezien laat ik nooit iets opsturen maar nu was er geen andere oplossing.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
In de praktijk komt het daar wellicht op neer, maar als je je in dit geval principieel opstelt zou ik met de gegevens die ik heb aan de bel gaan trekken bij Marktplaats en desnoods een civielrechtelijk pad bewandelen. Er is simpelweg niet geleverd waarmee is geadverteerd, en dus is de koop in juridische zin eenvoudig te ontbinden.

• PieterCrauwels
FirePuma142 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:48:
[...]

In de praktijk komt het daar wellicht op neer, maar als je je in dit geval principieel opstelt zou ik met de gegevens die ik heb aan de bel gaan trekken bij Marktplaats en desnoods een civielrechtelijk pad bewandelen. Er is simpelweg niet geleverd waarmee is geadverteerd, en dus is de koop in juridische zin eenvoudig te ontbinden.
Ik heb screenshots van alles en zou alles perfect kunnen aantonen, ik hou er gewoon ook niet van om het zo te laten en "ervan te leren", een semi-professioneel "bedrijf" (als je naar hun account gaat op marktplaats zal je zien wat ik bedoel) kan mensen niet zomaar afzetten. Misschien had ik het moeten komen halen maar dat was geen mogelijkheid. Is het mijn fout dat ik zo iemand vertrouwde? Ik ga er dus ook alles aandoen om hun te berechtigen, voor mij is 50 euro wel veel en ik ga het niet zomaar laten zitten.

• PieterCrauwels
Hoe is dit leergeld als dit is waar heel marktplaats op is gebaseerd? Ik heb een foute switch gekregen, een die ik niet wou. Of hij werkt of niet, hiervoor heb ik niet betaald.

• fm77
  • Niet online
PieterCrauwels schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Hoe is dit leergeld als dit is waar heel marktplaats op is gebaseerd? Ik heb een foute switch gekregen, een die ik niet wou. Of hij werkt of niet, hiervoor heb ik niet betaald.
Met leergeld bedoel ik natuurlijk niet dat je ongelijk hebt. Maar de moeite om je gelijk te halen het niet waard is (als die al mogelijk is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PieterCrauwels
fm77 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Met leergeld bedoel ik natuurlijk niet dat je ongelijk hebt. Maar de moeite om je gelijk te halen het niet waard is (als die al mogelijk is).
Ik ben op dit moment gewoon alles aan het doen wat mogelijk is, als het niet lukt dan is het zo. Maar ik ga het gewoon niet zo laten. Heb al advertenties geplaatst om niet van hun te kopen. Nu nog de politie inlichten en hopelijk ben ik dan al een stap verder. Ik weet dat ik mijn geld niet ga terugkrijgen maar als zij nog maar iets voelen ben ik content.

• loki504
  • Nu online
@PieterCrauwels als je ze echt wil laten voelen zal je ze gewoon moeten dagvaarden. Daarmee krijg je A: je geld terug. En B: brengt een hoop kosten met zich mee. En zullen met een beetje geluk iets sneller het juiste doen ipv afwachten want niemand doet toch iets.

• PieterCrauwels
loki504 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:13:
@PieterCrauwels als je ze echt wil laten voelen zal je ze gewoon moeten dagvaarden. Daarmee krijg je A: je geld terug. En B: brengt een hoop kosten met zich mee. En zullen met een beetje geluk iets sneller het juiste doen ipv afwachten want niemand doet toch iets.
Is dit moeilijk om te doen? Ik ben zelf niet van Nederland, maakt dit het moeilijker?

• loki504
  • Nu online
PieterCrauwels schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:16:
[...]

Is dit moeilijk om te doen? Ik ben zelf niet van Nederland, maakt dit het moeilijker?
Ik weet dat er genoeg mensen zijn hier op Tweakers die dit gedaan hebben. Wat voornamelijk belangrijk is(als ik het goed heb) bij een dagvaarding uitschrijven is dat hij moet kloppen. En dus zeker zinvol is om hem te laten controleren door iemand die er verstand van heeft. Ik weet dat @StevenK en @GlowMouse er veel ervaring mee hebben. En je vast wel willen helpen. Nu weet ik ook dat glowmouse niet meer heel active na het cookiewall gebeuren. Maar misschien wil hij een uitzondering maken.

• PieterCrauwels
loki504 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:21:
[...]

Ik weet dat er genoeg mensen zijn hier op Tweakers die dit gedaan hebben. Wat voornamelijk belangrijk is(als ik het goed heb) bij een dagvaarding uitschrijven is dat hij moet kloppen. En dus zeker zinvol is om hem te laten controleren door iemand die er verstand van heeft. Ik weet dat @StevenK en @GlowMouse er veel ervaring mee hebben. En je vast wel willen helpen. Nu weet ik ook dat glowmouse niet meer heel active na het cookiewall gebeuren. Maar misschien wil hij een uitzondering maken.
Ik denk dat ik mijn vader hier wel om hulp mee kan vragen, zou ik dan bovenop mijn geld terug ook een compensatie krijgen? En kan ik dit doen vanuit Belgie? Ik ken hun adres nog altijd niet maar ik kan er wel achter komen.

• loki504
  • Nu online
PieterCrauwels schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Ik denk dat ik mijn vader hier wel om hulp mee kan vragen, zou ik dan bovenop mijn geld terug ook een compensatie krijgen? En kan ik dit doen vanuit Belgie? Ik ken hun adres nog altijd niet maar ik kan er wel achter komen.
Met hulp bedoel ik iemand die ervaring heeft met het uitschrijven van dagvaardingen.(dit zou nog steeds je vader kunnen zijn).

Begrijp ik goed dat jij uit Belgie komt?. Dat zou niet heel veel moeten uitmaken.(al weet ik niet of er verschil zit tussen Belgie en Nederland).

Een compensatie zal er niet zo snel inzitten. Dan zal je schade moeten opgeven. En dat is wat lastig.
Maar de gemaakte kosten kan je wel terug vorderen.

Maar mocht je die kant op gaan. Is een adres wel handig. En laat je goed informeren.

[Voor 5% gewijzigd door loki504 op 21-03-2021 18:30]

• PieterCrauwels
loki504 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Met hulp bedoel ik iemand die ervaring heeft met het uitschrijven van dagvaardingen.(dit zou nog steeds je vader kunnen zijn).

Begrijp ik goed dat jij uit Belgie komt?. Dat zou niet heel veel moeten uitmaken.(al weet ik niet of er verschil zit tussen Belgie en Nederland).

Een compensatie zal er niet zo snel inzitten. Dan zal je schade moeten opgeven. En dat is wat lastig.
Maar de gemaakte kosten kan je wel terug vorderen.

Maar mocht je die kant op gaan. Is een adres wel handig. En laat je goed informeren.
Zal ik doen, dit was alvast het meest helpvolle (?) van alle reacties. Hopelijk kom ik hier ergens mee. Mijn vader heeft hier kennis van dus het moet wel lukken.

• loki504
  • Nu online
PieterCrauwels schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Zal ik doen, dit was alvast het meest helpvolle (?) van alle reacties. Hopelijk kom ik hier ergens mee. Mijn vader heeft hier kennis van dus het moet wel lukken.
Graag gedaan. Ik weet dat er op Tweakers altijd 2 kampen zijn. De zie het als leergeld is je tijd/geld niet waard. En de dit is een mogelijke oplossing. En of je die tijd er in wilt steken is aan de persoon zelf.

Maar laat je voornamelijk goed en duidelijk informeren.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Galinsky

--------->

Aangifte doen.
Als je switch gelijk gaat verkopen, dan is in principe je aangifte niet echt valide meer/ kan er niet meer iets geregeld worden. Opzich alt account aanmaken en zo zijn adres vissen en dan confronteren schrikt hij wel van. Ik geef dat de grootste kans voor opzich kleine moeite. Mocht dat niet werken laat je het erbij of je gaat langs..

• Erapaz
PieterCrauwels schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:33:
[...]

Haha, zou u misschien willen ruilen, die van mij is van 2019...
Als je in de buurt had gewoond wel, maar versturen vertrouw ik niet zo, je weet nooit wat er mis gaat ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PieterCrauwels
Erapaz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:39:
[...]

Als je in de buurt had gewoond wel, maar versturen vertrouw ik niet zo, je weet nooit wat er mis gaat ;)
Wie weet ben ik zelf een scammer. Was dit mijn grootse meesterplan

• PieterCrauwels
Galinsky schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:39:
Aangifte doen.
Als je switch gelijk gaat verkopen, dan is in principe je aangifte niet echt valide meer/ kan er niet meer iets geregeld worden. Opzich alt account aanmaken en zo zijn adres vissen en dan confronteren schrikt hij wel van. Ik geef dat de grootste kans voor opzich kleine moeite. Mocht dat niet werken laat je het erbij of je gaat langs..
Ik heb hem nog niet erop gezet
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee