Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Macbook Air 2019 waterschade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TheCuler
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-04 18:25
Hoi hoi, ik heb gisteren tijdens thuiswerken een kopje thee over mijn macbook air uit 2019 gemorst. Ik heb het een nachtje laten uitdrogen nu doen het powerknopje en keyboard het niet meer. De macbook laadt wel op en gaat ook aan wanneer ik het scherm open doe.

Iemand tips hoe ik de keyboard en powerknopje aan de praat krijg?

Alle reacties

• Silent7
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-06 14:12
Gooi m in een plastic zak met daarin ook een kilo rijst
minimaal 48uur dan ben je in ieder geval al het vocht kwijt
Niet gebruiken en normaal zou ik zeggen accu eruit maar Apple dus dat zal vast niet kunnen

Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad.

• TheCuler
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-04 18:25
Silent7 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:24:
Gooi m in een plastic zak met daarin ook een kilo rijst
minimaal 48uur dan ben je in ieder geval al het vocht kwijt
Niet gebruiken en normaal zou ik zeggen accu eruit maar Apple dus dat zal vast niet kunnen
Is het daar niet te laat voor? Want het is inmiddels 24 uur geleden.

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:45
Sowieso de onderkant even los schroeven. Dat gaat vrij eenvoudig, daar sowieso alles even droogdeppen en eventuele connectoren lospluggen, schoonmaken en weer aansluiten.

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 00:14
Open maken, accu los. Alles schoonmaken alle connecties schoonmaken. En als alles mooi schoon en droog is weer in elkaar.

• Silent7
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-06 14:12
TheCuler schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Is het daar niet te laat voor? Want het is inmiddels 24 uur geleden.
Volgens mij is alles tegenwoordig wel voorzien van een coating en het vocht moet er toch uit.
Wat de anderen zeggen, wow, als je met wat schroefjes bij connectoren kan komen zeker doen.

Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad.

• Baardhaas
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:51
TheCuler schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 21:21:
Iemand tips hoe ik de keyboard en powerknopje aan de praat krijg?
Powerknop en keyboard gaan via dezelfde kabel. Ik denk dat keyboard kortsluiting veroorzaakt. Als je handig bent en van gepriegel houdt, kan je een nieuw keyboard kopen en de oude vervangen. Je moet dan werkelijk het hele apparaat uit elkaar halen, maar dat biedt je gelijk de mogelijkheid om elk onderdeel grondig te reinigen met synthetische alcohol.
Er zijn legio handleidingen en youtube filmpjes. Deze van iFixit bijvoorbeeld.

Drogen met rijst, op de kop houden of met een föhn heb ik weinig fiducie in. Punt is namelijk dat corrosie op die manier niet meer stopt als het proces eenmaal begonnen is.

Laten repareren kan ook een aantrekkelijke optie zijn. Keyboard vervangen van een moderne macbook air is geen sinecure. Vraag van te voren wel een prijsopgave.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True