Toon posts:

programma gebruiken op 2 pcs in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij een bedrijf een netwerk aangelegd tussen 2 pcs. Maar toen ik de software wou installeren bleek dat hier geen schijven van waren. (zelf laten maken software die de programeur zelf op een pc heeft gezet) en duzz kunnen ze nog niets met die 2 pcs. We hebben de programeur gebeld en die zei dat je de software wel op 2 pcs in 1 netwerk mocht gebruiken. Maar hoe kan ik nu op de ene pc het programma starten en draaien. En alle dingen die ik aanpas op bijde pcs op exact dezelfde manier te lezen en te bewerken zijn. het gaat om een boekhoud programma met klantgegevens. Omdat het omeen klein bedrijf gaat wil ik niet een server kopen en wil ik ook niet van de ene pc een server maken met bijv win 20000. (ivm alle computerleken die erachter zitten.
bvd

Verwijderd

als je het simpel wil houden deel je 1 harde-schijf en plaats je de programmateur om de gedeelde schijf. Dan maak je een op snelkoppeling op de andere pc naar die programmateur om de gedeelde harde schijf..

Is het programma DOS of Windows based?
Windows Based progs kunnen namelijk register instellingen hebben en dergelijke... Als dit het geval is.. moet je even contact opnemen met je leverancier van het programma!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even een aavulling op hierboven, mochten er register instellingen nodig zijn installeer hem dan vanaf pc2 op locatie \\pc_1\c_schijf\Program files\naam programma

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een windows based programma maar als ik een snelkopelijn plaats zegt hij dat hijeeen boe bestanden niet kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
ps. sorry voorde typfouten

Verwijderd

Topicstarter
maar kun je de programmas dan ook tegelijk gebruiken

Verwijderd

Vraag even aan je leverancier van het pakket hoe je het op het netwerk moet installeren.. die weet dan ook wel meestal of je er dan tegelijkertijd in kan..

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Ik denk dat je eerst de working directory zult moeten aangeven. Als je 2 kopieen van de software hebt draain (al dan niet op 2 verschillende PC's) kan het zijn dat de boel fout gaat als deze programma's dezelfde files manipuleren.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Topicstarter
ja dat lukt nog wel het grootste probleem is niet dat ik dat proggie niet over kan zetten (desnoods kloon ik die hd) maar een groter probleem is het zo te maken dat de bijde programmas de zelfde files je kunt namelijk als je een bestand opent of saved schijf of dyrectory selecteren hij zet het gewoon ergens neer en hij haalt het gewoon ergens van af
Pagina: 1