Toon posts:

hoe SMA Smart Inverter Screen (zonder login) activeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 22:14
Ik heb nu een jaar een SMA Sunny Boy (SB3.6-1AV-41) en probeer het 'Smart Inverter Screen' te activeren, zodat ik niet telkens moet inloggen om snel eens de opbrengst te bekijken.
Dat zou heel makkelijk moeten kunnen: https://www.sma-benelux.c...-screen-zonder-inlog.html

Dit lukt echter niet: als ik het User Setting menu openklik staat Smart Inverter Screen uitgegrijsd met een 'i' icoontje ernaast. Als ik daar over hover, geeft ie dit weer: "can only be activated after the initial startup by the installation assistent".
Ik heb al overal gekeken, maar vind verder niks relevants. Ik heb natuurlijk enkel m'n eigen 'user' passw, niet de 'installer' passw.
Ik heb de recentste firmware: 3.10.28.R

Iemand een idee?

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 18:00
ik heb iets oudere firmware,
maar ik kan het aan en uitzetten als user, daar hoef je dus niet het installer pw voor te hebben, zorg trouwens wel dat je dat krijgt. Kan in de toekomst veel gezeur schelen. (en geld kosten)

heb je

https://XX.XX.XX.XX/#/smartView (XX.XX.XX.XX) = ip adres van je sma geprobeerd?

• freeco
ja hoor, al geprobeerd.
Sterker nog: als ik naar het IP van m'n omvormer surf gaat ie eerst voor een flits naar de smartView pagina, om direct te redirecten naar https://ip/#/login/

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Welke browser gebruik je en heb je al eens de history gewist?

Misschien is het handiger om home-assistant te gebruiken icm node-red webconnect?
YouTube: SMA webconnect Home assistant

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• twain4me
wel raar dat er staat dat de intallation assistent niet is doorlopen.. daar stel je toch de gridguard code in @AUijtdehaag?

• AUijtdehaag
  • Niet online
De gridguard code heb je nodig om de netinstellingen te wijzigen. (als installateur)
Die netinstellingen gaan na de eerste 10 bedrijfsuren op slot.

De installatiewizzard zou je alsnog kunnen (proberen) te doorlopen.
Maar het kan zijn dat dat alleen als installateur kan.
Edit: net gecontroleerd: de installatiewizzard kun je alleen starten als installateur.

[Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-03-2021 10:36]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• freeco
Ik gebruik Firefox, maar heb het ook al geprobeerd met Edge (die ik altijd bij het afsluiten alle cookies, history, cache, etc laat wissen) en Firefox met een private window.
Altijd hetzelfde...

Die popup in het settings menu is er trouwens pas sinds ik vorige weekend de firmware updated heb. M'n SMA was blijkbaar geleverd met een vrij oude versie, het was nog v1.xxxx (en auto update heeft blijkbaar ook nooit z'n werk gedaan)
Met de oude firmware kon ik Smart Inverter Screen wel gewoon af- en aanvinken, maar kreeg ik toch steevast het login scherm voorgeschoteld.

De grid monitoring country code staat op '[BE] C10/11/2012'. Of bedoelen jullie iets anders met die gridguard code?

't is nu niet dat ik hiervoor Home Assistant ga opzetten...

• AUijtdehaag
  • Niet online
De grid guard code kan je als installateur invoeren als die country code vast staat (na 10 bedrijfsuren) op default
Maar dat heeft er niets mee te maken, met dit probleem vermoed ik.

Kun je de installateur niet benaderen dat hij de installatiewizzard even doorloopt?

[Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-03-2021 12:29]

• twain4me
Zal ook wel niet werken, maar je kan normaal ook dit cancel knopje gebruiken.

iemand zal die wizzard moeten doorlopen denk ik.

• freeco
Bij mij staat er in eerste instantie niet Cancel, maar Login. Als ik erop klik switcht het naar Cancel.
Ik zie eventjes het scherm verspringen van user/pass naar de device status, maar altijd direct terug naar user/passw.

Ik zal ze dan toch nog eens moeten proberen contacteren, of ze eens kunnen langskomen als ze nog eens in de buurt zijn.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-03 22:22
Iemand een oplossing hiervoor... ik heb hetzelfde op één van m'n inverters (op een andere kan ik het wel netjes aan/uit zetten).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee