Mijn oude systeem is inmiddels bijna 10 jaar oud, dus wel toe aan vervanging. Ik heb een beetje zitten kijken naar diverse mogelijkheden en ben tot de volgende samenstelling gekomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor games en daarnaast het een en ander aan werk en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is max 1650,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, m'n huidige PC is inmiddels bijna 10 jaar oud, dus wil eigenlijk niets meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat videokaarten op het moment schreeuwend duur zijn en dat het algemene advies hier is om nog een (half) jaartje te wachten, maar ik zie de markt voor grafische kaarten niet snel zakken en op zich heb ik het budget, dus wil het liefst direct een compleet systeem hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog wel gekeken naar de AMD 5 processor, maar alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen stuurt me in de richting van de intel. Wellicht dat ik nog even wacht tot de nieuwe 11-serie uit si om te zien of die specs veel beter zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen dat hij weer een tijdje mee moet gaan en eventueel een uitbreiding van geheugen en/of opslag in de toekomst.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral een advies of ik bepaalde componenten wellicht beter kan vervangen door andere omdat er betere alternatieven voor zijn.
hierbij mijn huidige samenstelling:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor games en daarnaast het een en ander aan werk en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is max 1650,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, m'n huidige PC is inmiddels bijna 10 jaar oud, dus wil eigenlijk niets meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat videokaarten op het moment schreeuwend duur zijn en dat het algemene advies hier is om nog een (half) jaartje te wachten, maar ik zie de markt voor grafische kaarten niet snel zakken en op zich heb ik het budget, dus wil het liefst direct een compleet systeem hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog wel gekeken naar de AMD 5 processor, maar alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen stuurt me in de richting van de intel. Wellicht dat ik nog even wacht tot de nieuwe 11-serie uit si om te zien of die specs veel beter zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen dat hij weer een tijdje mee moet gaan en eventueel een uitbreiding van geheugen en/of opslag in de toekomst.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral een advies of ik bepaalde componenten wellicht beter kan vervangen door andere omdat er betere alternatieven voor zijn.
hierbij mijn huidige samenstelling:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 209,95 | € 209,95 |
1 | Moederborden | ASRock B560M PRO4 | € 108,22 | € 108,22 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 Gaming X Trio 12G | € 739,- | € 739,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 89,- | € 89,- |
1 | Voedingen | Sharkoon WPM Gold ZERO | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 119,- |
Totaal | € 1.474,11 |