Toon posts:

Nieuwe game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fellie0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-04-2021
Mijn oude systeem is inmiddels bijna 10 jaar oud, dus wel toe aan vervanging. Ik heb een beetje zitten kijken naar diverse mogelijkheden en ben tot de volgende samenstelling gekomen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor games en daarnaast het een en ander aan werk en surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is max 1650,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, m'n huidige PC is inmiddels bijna 10 jaar oud, dus wil eigenlijk niets meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat videokaarten op het moment schreeuwend duur zijn en dat het algemene advies hier is om nog een (half) jaartje te wachten, maar ik zie de markt voor grafische kaarten niet snel zakken en op zich heb ik het budget, dus wil het liefst direct een compleet systeem hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog wel gekeken naar de AMD 5 processor, maar alles wat ik er tot nu toe over heb gelezen stuurt me in de richting van de intel. Wellicht dat ik nog even wacht tot de nieuwe 11-serie uit si om te zien of die specs veel beter zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, alleen dat hij weer een tijdje mee moet gaan en eventueel een uitbreiding van geheugen en/of opslag in de toekomst.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
nee

Wat verwacht je van ons?
Vooral een advies of ik bepaalde componenten wellicht beter kan vervangen door andere omdat er betere alternatieven voor zijn.

hierbij mijn huidige samenstelling:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 209,95€ 209,95
1MoederbordenASRock B560M PRO4€ 108,22€ 108,22
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3060 Gaming X Trio 12G€ 739,-€ 739,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 29,99€ 29,99
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 89,-€ 89,-
1VoedingenSharkoon WPM Gold ZERO€ 79,95€ 79,95
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 119,-€ 119,-
Totaal€ 1.474,11

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 15:18
Een Z bord hoeft niet perse heel veel duurder te zijn; https://tweakers.net/moed...kvMUbKKVjI0N7M0Uoqtra0FAA Dan kun je later meer met de K

Bijvoorbeeld pricewatch: ASRock Z490 Phantom Gaming 4

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Fellie0
Goeie tip, thanks!
Moederbord was ook één van de dingen die ik het lastigste vond om op te beslissen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 15:18
Fellie0 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:41:
Goeie tip, thanks!
Moederbord was ook één van de dingen die ik het lastigste vond om op te beslissen.
Moederbord gaat ook over features

Wil je graag 2.5 Gbps internet?
Wil je meer dan 1x m.2 kunnen aansluiten?

Indien beide ja is dan krijg je bijvoorbeeld deze pricewatch: MSI Z490-A PRO.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:22
Neem een betere voeding, die Sharkoon is geen hoogvlieger. Een RTX 3060 gebruikt maximaal 200 Watt, dan is een goede 550 Watt voeding prima, bijvoorbeeld de Corsair TX550M. Een i5-10600K is niet nodig als je niet gaat overklokken, een Intel Core i5-10400 presteert in gaming net zo goed. De be quiet! Pure Rock Slim is een iets betere CPU koeler.

• Fellie0
sdk1985 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Moederbord gaat ook over features

Wil je graag 2.5 Gbps internet?
Wil je meer dan 1x m.2 kunnen aansluiten?

Indien beide ja is dan krijg je bijvoorbeeld deze pricewatch: MSI Z490-A PRO.
Aangezien ik hem wel enigszins future proof wil hebben, lijkt me het inderdaad wenselijk dat hij 2,5 Gbps en een extra m.2 heeft. Ga m'n keuze aanpassen! Thanks

• Fellie0
martyw schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:24:
Neem een betere voeding, die Sharkoon is geen hoogvlieger. Een RTX 3060 gebruikt maximaal 200 Watt, dan is een goede 550 Watt voeding prima, bijvoorbeeld de Corsair TX550M. Een i5-10600K is niet nodig als je niet gaat overklokken, een Intel Core i5-10400 presteert in gaming net zo goed. De be quiet! Pure Rock Slim is een iets betere CPU koeler.
Ik heb hierbij vooral naar de kloksnelheid gekeken., vandaar dat ik voor de K versie was gegaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee