Toon posts:

W10 wil dat ik inlog met een niet bestaand lokaal account.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 14:52
Sinds een aantal dagen doet Windows 10 nogal moeilijk bij mijn eigen desktop PC. Normaal gesproken als ik de PC opstart, dan log ik automatisch in, en kan ik gelijk aan de slag. Nu krijg ik iedere keer een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt, controleer uw netwerk, i.c.m. een account op mijn naam. Dit is echter niet mijn outlook administrator account, maar een account dat slechts bestaat uit enkel mijn naam.

De login is blijkbaar mijn voornaam, en geen enkel wachtwoord of pincode werkt. Nu kan ik wel gewoon mijn normale account selecteren en daar mijn wachtwoord invoeren, maar ik vind het maar irritant. Ik wil dat ik gewoon mijn PC kan opstarten zonder login procedures.

Ik heb het vermoeden dat Windows een lokaal account ergens in de krochten van de database heeft gevonden, die ik ooit verplicht moest aanmaken, i.c.m. een pincode enzo. Dat heb ik destijds allemaal uitgezet. Dat account is echter helemaal verdwenen vanuit de instellingen.

Linksonderin zie ik twee keer mijn naam staan, de ene met mijn schermafbeelding, de ander is een blanco icoon met een standaard silhouet. Het ‘blanco’ account zorgt voor de problemen.

Hoe los ik dit op? Ik ben de enige gebruiker van deze PC.

EDIT: het probleem kan niet komen dankzij geen verbinding met internet. Wanneer ik deze uitschakel kan ik kan altijd nog handmatig inloggen, zonder ooit verbonden te zijn. Ik zit me hier mateloos te ergeren aan dit euvel.

EDIT2: Murphy's law, ik heb het warempel opgelost. Drie dagen aan het zoeken en klooien geweest, en op het moment dat je om hulp vraagt zul je net zien dat je zelf de oplossing vindt.

Het probleem zat hem inderdaad in een lokaal account, waar geen wachtwoord aan verbonden zat. Via Win+R -> netplwiz -> een hoop geprutst met de accounts, en voila, geen wachtwoord en 'foutmelding' meer, voorlopig dan

[Voor 31% gewijzigd door MadDogMcCree op 19-03-2021 16:24]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee