Toon posts:

Bel me even voor telefoon, maar wat zeg je voor bv Teams?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• damden
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03-2021
Vandaag de dag gebruiken we voor ons werk vaak Teams of Zoom of Slack.

Nu vraag ik me iets af...
Als ik iemand vraag of hij me even wilt bellen, typ of whatsap ik "bel me ff".

Maar wat zeg je als je iemand wilt vragen om te chatten of te bellen via bijvoorbeeld Teams?

"Chat me ff"??? of "Teams me ff"...

Is daar al iets voor of moeten we dit hier even gaan bedenken ;)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Yucon

*broem*

"bel me ff".

Medium is niet van belang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een goed ingestelde telefoon laat zowel de telefoon, Teams als WhatsApp en mogelijk nog andere middelen zien op de homescreen waardoor je altijd op kunt nemen.

Voorwaarde is dat de telefoon goed is ingesteld. Afgelopen week was er een collega die de Teams oproepen niet op de homescreen zag waardoor opnemen binnen de tijd niet mogelijk was.

Het enige waar mensen goed over na moeten denken is of er daadwerkelijk beeld bij moet... Bellen != naar elkaar kijken...

[Voor 15% gewijzigd door sypie op 19-03-2021 13:52]

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:11
ik hou het zelf meestal op:

Chat? / Call?

Zijn ook collega's die gewoon een call-gesprek starten. Is natuurlijk ook een optie. Als de andere partij dat niet wilt kan je weigeren.

[Voor 61% gewijzigd door DutchJohnDoe op 19-03-2021 13:53. Reden: aanvullen bericht]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:41

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Bel me ff via teams zeg ik meestal

Acties:
  • +18Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 15:18
laten we vooral proberen te voorkomen dat Teams/Teamen ingeburgerd wordt als naamwoord voor online vergaderen :o

[Voor 3% gewijzigd door 7Sins op 24-03-2021 17:19]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Teamcall
Zoomcall
Whatsappcall

• damden
Yucon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:50:
"bel me ff".

Op zich is het Medium niet van belang, maar er is wel een verschil. Als ik persee wil dat ze niet bellen op de telefoon, maar dat ik via teams wil overleggen, dan is het wel van belang :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• damden
aha, dus ipv 'bel me ff', 'teamcall me ff'.

Maar om niet alles in het 'english' te hebben, zou misschien 'teambel me ff' een betere optie zijn?
Of niet !?

• damden
sypie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:51:
Een goed ingestelde telefoon laat zowel de telefoon, Teams als WhatsApp en mogelijk nog andere middelen zien op de homescreen waardoor je altijd op kunt nemen.

Voorwaarde is dat de telefoon goed is ingesteld. Afgelopen week was er een collega die de Teams oproepen niet op de homescreen zag waardoor opnemen binnen de tijd niet mogelijk was.

Het enige waar mensen goed over na moeten denken is of er daadwerkelijk beeld bij moet... Bellen != naar elkaar kijken...
Eens. Maar als je wilt dat iemand je (al hij tijd heeft) contact met je opneemt via Teams (zodat je scherm kan delen), wil ik aangeven dat ze me niet moeten bellen op mijn tel, maar specifiek op Teams.

En voor externe klanten is het ook altijd beter om aan te geven dat je het via teams wilt, en niet via slack of whatever

Acties:
  • +19Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:33
"Even bellen via Teams?"

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 15:18
misschien wel de beste imo

• damden
idd een goeie oplossing.

"bel me ff via teams al het je uitkomt" zou ik dan wat vaker gaan gebruiken denk ik.

Dat brengt me op het volgende.
Als 'bellen' een werkwoord is, dan is 'Bel me even als het je uitkomt.' goed Nederlands.
Als Chatten een werkwoord is, dan zou 'Chat me even als het je uitkomt.' goed Nederlands zijn.
Maar... daar kijk in (nu nog) erg raar tegen aan :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01:36
Teamsen lijkt me hiervoor het geschikte werkwoord.

Ik Teams je wel even...

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51
"bel me ff".

Dijkertje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:57:
Bel me ff via teams zeg ik meestal
Dit inderdaad.

Hello, World!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is dit echt een vraag?
Wat maakt het uit wat anderen doen? Zolang je ontvanger de strekking maar snapt toch?

Plan ff een teams in
Spreek je zo op teams
Team meeting?
Ff bellen via Teams?
Doen we even een teamcall?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3Henk 'm!

• damden
Jeroenneman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:20:
Is dit echt een vraag?
Wat maakt het uit wat anderen doen? Zolang je ontvanger de strekking maar snapt toch?

Plan ff een teams in
Spreek je zo op teams
Team meeting?
Ff bellen via Teams?
Doen we even een teamcall?
Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Mag toch? Of mag dat hier niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

damden schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Nou ja, ik vroeg het me gewoon af. Mag toch? Of mag dat hier niet?
Nee hoor, dat mag, en ik heb je een paar suggesties gegeven. Maar er is niet echt één juiste antwoord te vinden. Dus doe gewoon lekker wat je op dat moment leuk vindt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"bel me ff".

Ik ben misschien te onzeker, maar laat ik het zo zeggen: voordat ik ga videobellen besteed ik iets meer aandacht aan m'n uiterlijk dan bij een gewoon belletje. O-)
Mensen die mij uit het niets videobellen pak ik 9/10 keer niet op.

Verder is het bij mij: laten we even videobellen (in situaties waarin FaceTime niet mogelijk is), anders FaceTimen. Ik gebruik geen Zoom (tenzij het echt niet anders kan), dus dat moet ik er dan wel bijvertellen.

En verder noem ik noem audiosgesprekken gewoon bellen (medium-vrij). En dan hoop ik maar dat men me niet gaat bellen via WhatsApp, want op de een of andere manier is de kwaliteit daarvan bij mij altijd om te janken.

[Voor 10% gewijzigd door Gitarist op 19-03-2021 14:31]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 09:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

meestal bepaald de beller hoe diegene mij bereikt :) , meestal is het een " bericht" voor een chat (of "ping" vanuit buitenland)
Voor mij maakt het meestal niet uit via welke kant het gaat, als ik niet op mijn plek zit zien ze dat (away) en gaan ze meestal naar mijn mobiel.

Ik moet hier wel bij melden dat als men mij via teams belt ik daar al vanaf weet omdat ze mij eerst een bericht hebben gestuurd.

[Voor 19% gewijzigd door mrsar op 19-03-2021 14:36]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• damden
mrsar schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:32:
meestal bepaald de beller hoe diegene mij bereikt :) , meestal is het een " bericht" voor een chat (of "ping" vanuit buitenland)
Voor mij maakt het meestal niet uit via welke kant het gaat, als ik niet op mijn plek zit zien ze dat (away) en gaan ze meestal naar mijn mobiel.

Ik moet hier wel bij melden dat als men mij via teams belt ik daar al vanaf weet omdat ze mij eerst een bericht hebben gestuurd.
In mijn werk moet ik vaak iemand vragen om contact met mij op te nemen. Daarbij vind ik het van belang om aan te geven via welk medium ze me 'moeten' bereiken. Omdat bijvoorbeeld bij de ene call het belangrijk is dat ik een scherm kan delen. Bij een andere call is een telefoon ook prima (als ik bijvoorbeeld dan niet achter mijn buro zit).
Bij weer een andere call is het niet echt van belang iemand direct te spreken, en kan het ook via een chat worden afgehandeld.

Vandaar de vraag vanuit mij "Teambel me even als het uitkomt", "Bel me ff", "whatsapp me ff" etc. etc.

Als ik zie dat iemand 'busy' is of 'in een meeting' laat ik het vaak aan de andere persoon over wanneer ze contact met mij zoeken.

[Voor 4% gewijzigd door damden op 19-03-2021 14:49]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 09:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

damden schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:48:
[...]

In mijn werk moet ik vaak iemand vragen om contact met mij op te nemen. Daarbij vind ik het van belang om aan te geven via welk medium ze me 'moeten' bereiken. Omdat bijvoorbeeld bij de ene call het belangrijk is dat ik een scherm kan delen. Bij een andere call is een telefoon ook prima (als ik bijvoorbeeld dan niet achter mijn buro zit).
Bij weer een andere call is het niet echt van belang iemand direct te spreken, en kan het ook via een chat worden afgehandeld.

Vandaar de vraag vanuit mij "Teambel me even als het uitkomt", "Bel me ff", "whatsapp me ff" etc. etc.

Als ik zie dat iemand 'busy' is of 'in een meeting' laat ik het vaak aan de andere persoon over wanneer ze contact met mij zoeken.
bij mij begint het meestal dat ik ze al contacteer via teams (chat) en dan kan daar altijd bij, anders even bellen?
vanuit productie word ik meestal op mobiel gebelt aangezien die alleen telefoons hebben en mijn verkorte (interne) nummer weten en die gaat weer direct door naar mijn mobiel.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bel me ff via teams. Zo gaat het bij ons. Er is geen speciaal werkwoord voor teams (skype had dat wel)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:46:
Bel me ff via teams. Zo gaat het bij ons. Er is geen speciaal werkwoord voor teams (skype had dat wel)
Dat kan er uiteraard wel komen als maar genoeg mensen het gebruiken ;)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Gitarist schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Ik ben misschien te onzeker, maar laat ik het zo zeggen: voordat ik ga videobellen besteed ik iets meer aandacht aan m'n uiterlijk dan bij een gewoon belletje. O-)
Mensen die mij uit het niets videobellen pak ik 9/10 keer niet op.

Verder is het bij mij: laten we even videobellen (in situaties waarin FaceTime niet mogelijk is), anders FaceTimen. Ik gebruik geen Zoom (tenzij het echt niet anders kan), dus dat moet ik er dan wel bijvertellen.

En verder noem ik noem audiosgesprekken gewoon bellen (medium-vrij). En dan hoop ik maar dat men me niet gaat bellen via WhatsApp, want op de een of andere manier is de kwaliteit daarvan bij mij altijd om te janken.
De plotselinge opkomst van het videobellen (en daarmee de vraag van TS) komt vanuit de werksituatie, ik hoop toch dat jouw werkgeven geen FaceTime of WhatsApp gebruikt voor zakelijke gesprekken

Verder zorg ik altijd dat ik er op z'n minst presentabel uitzie als ik aan het werk ben. Niet zoals toen we nog gewoon op kantoor zaten, maar ook niet alsof ik net uit bed kom. Als je door je werk gebeld wordt tijdens werktijd en de verwachting is dat je je webcam aanzet, dan neem je gewoon op. Je wordt immers betaald om beschikbaar te zijn.

• Roenie
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:37:
[...]

De plotselinge opkomst van het videobellen (en daarmee de vraag van TS) komt vanuit de werksituatie, ik hoop toch dat jouw werkgeven geen FaceTime of WhatsApp gebruikt voor zakelijke gesprekken

Verder zorg ik altijd dat ik er op z'n minst presentabel uitzie als ik aan het werk ben. Niet zoals toen we nog gewoon op kantoor zaten, maar ook niet alsof ik net uit bed kom. Als je door je werk gebeld wordt tijdens werktijd en de verwachting is dat je je webcam aanzet, dan neem je gewoon op. Je wordt immers betaald om beschikbaar te zijn.
Dan wordt het alleen wel lastig om tijdens een overleg ander werk te doen ;)

• Oon
  • Niet online
Roenie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:39:
[...]
Dan wordt het alleen wel lastig om tijdens een overleg ander werk te doen ;)
Ligt er helemaal aan wat voor werk je doet natuurlijk, maar de meeste overleggen waar ik bij betrokken ben zijn óf heel kort (10-20 minuten) óf ben ik actief bij betrokken, als je het gevoel hebt dat er tijdens een overleg gewerkt moet worden dan gaat er m.i. sowieso al iets fout.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-06 14:02
Amerikaans bedrijf maar wij zeggen:

"I'll DM you"
"I'll e-mail you"
of
"I'll call you"

En dan maakt het inderdaad allemaal niet uit via welk medium :P

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Hangt geheel van je werkgever af. In mijn organisatie gebruikt men Teams, maar op mijn afdeling gaat veruit de meeste (tekst)communicatie per mail of whatsapp. We videovergaderen sporadisch en dat gaat dan gelukkig 99% van de keren vooraf aangekondigd ;) in Teams. Het is niet gebruikelijk zomaar een videocall op te zetten.

Maar idd, FaceTime en WhatsApp videobellen alleen in privé situaties. Maar ook dat mag alleen m’n vrouw onaangekondigd ;)

Off-topic: in het begin van het thuiswerken deed ik nog moeite om redelijk netjes achter m’n computer te zitten, maar dat is er nu wel vanaf O-) Het is niet dat ik minder productief ben als ik er niet “netjes” bij zit.
Dus vandaar dat ik graag van tevoren weet als we gaan videovergaderen. Ik hoor van collega’s min of meer hetzelfde, heb vaak gehoord dat ze zich vlak voor het vergaderen nog even scheerden (schoren?) oid

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Ik heb gelukkig geen webcam op mijn thuiswerkpc. Het wordt bij ons ook niet gevraagd. Als iemand al een webcam aanzet is dat meestal per ongeluk.

Mijn vrouw moet bij meetings wel videobellen, maar zij hebben vergaderingen met veel meer mensen die uren duren waarbij alle microfoons uit staan. Ik kan me dan wel voorstellen dat ze willen zien dat je effectief deelneemt.

/▌

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roenie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:27:
[...]
Dat kan er uiteraard wel komen als maar genoeg mensen het gebruiken ;)
Dan ben ik voor 'team me up scotty' ;)

/▌

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor Teams/Zoom zeg ik altijd of iemand me even kan facetimen.
Ik geloof dat het een Apple-ding is (maar dat weet ik niet zeker?), maar iedereen begrijpt het :P

Net als dat iets opzoeken op internet googlen heet, ongeacht of je google gebruikt, lijkt iedereen facetimen ook wel te begrijpen als videobellen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
"Contact me ff".

Of formeler: "Kun je me even contact(er)en via *vul chat-app in*? Bedankt!".

• Roenie
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Ligt er helemaal aan wat voor werk je doet natuurlijk, maar de meeste overleggen waar ik bij betrokken ben zijn óf heel kort (10-20 minuten) óf ben ik actief bij betrokken, als je het gevoel hebt dat er tijdens een overleg gewerkt moet worden dan gaat er m.i. sowieso al iets fout.
Tja, politiek hè ;)

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
damden schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:43:

Maar wat zeg je als je iemand wilt vragen om te chatten of te bellen via bijvoorbeeld Teams?

Misschien dat ik deze digitale wereld niet begrijp (terwijl ik pas 34 ben), maar waarom iemand gaan appen om te vragen of hij jou wilt bellen? 8)7 Dan bel JIJ toch gewoon even die collega op?
Neemt hij niet op, dan is ie kennelijk druk en heeft ie geen tijd voor je. Dan ziet ie een gemiste oproep en probeer je het later nog een keer (of hij belt je terug als ie de gemiste oproep ziet).

Ook aan de telefoon kan je dan vragen of hij met beeld (delen) wilt overleggen, of dat zo aan de telefoon voldoende is. Waarom je dat eerst via een appje moet vragen is mij een raadsel :X

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

'Bel ff' of 'skype ff', dat was meer omdat voorheen veel communicatie via skype verliep. En 'ff skypen' bekt wat lekkerder dan 'ff teamsen'

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
damden schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:43:

Ik zal wel te simpel denken, maar waarom niet gewoon zelf bellen ipv aan de ander vragen om contact op te nemen?

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:27
"let's team up".

Team anti-scalp

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

BastaRhymez schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Misschien dat ik deze digitale wereld niet begrijp (terwijl ik pas 34 ben), maar waarom iemand gaan appen om te vragen of hij jou wilt bellen? 8)7 Dan bel JIJ toch gewoon even die collega op?
Neemt hij niet op, dan is ie kennelijk druk en heeft ie geen tijd voor je. Dan ziet ie een gemiste oproep en probeer je het later nog een keer (of hij belt je terug als ie de gemiste oproep ziet).
Omdat bellen nogal indringend is. Ik vind het best relaxed als mensen eerst even appen of het schikt. Dat scheelt ook de eerste vraag "stoor ik?"

/(bb|[^b]{2})/

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:03
Wat is er mis met het medium even aangeven ? Bel me even via Teams. Bel me even via Whatsapp. Kan je even telefonisch contact met me opnemen. Stuur even een berichtje via Whatsapp.

Ik zie een aantal mensen hier aangeven dat je het maar zo moet regelen dat alles overal overgaat, maar als externe consultant gaat dat helemaal niet. Je werkt voor meerdere klanten en je hebt zelf ook vaak nog een Teams actief voor je eigen werkgever. Het is in mijn lijn van werk daarom vrij normaal even aan te geven hoe je contact wil.

Daarnaast is het zo dat Teams voor sommige zaken echt vreselijk slecht werkt, dus dan wordt het een "Ik zet even een Jitsi call op en stuur je straks de link via Teams".

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
JohnR schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Omdat bellen nogal indringend is. Ik vind het best relaxed als mensen eerst even appen of het schikt. Dat scheelt ook de eerste vraag "stoor ik?"
Dat begrijp ik dus niet... Als het je niet uitkomt, dan neem je toch niet op of druk je mij weg als ik bel?
Een telefoon is volgens mij nog steeds primair om te bellen, niet om eerst "toestemming" te vragen of ik je wel mag bellen.

Als je niet gestoord wilt worden, dan zet je gewoon je telefoon toch op stil?

Zou er niet aan moeten denken, dat mensen mij eerst gaan appen / mailen om te vragen of het uitkomt om te bellen. Bel me dan gewoon! Dan weet je het ook!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
sypie schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:51:
Moet je mij toch eens uitleggen hoe dat moet dan, een telefoon goed instellen. Mijn telefoon (Oneplus 6) werkt veilloos, heb er Teams op ingesteld staan met het zelfde account als op mijn pc en op mijn laptop. Maar 90% van de tijd als ik gebeld wordt via Teams of een meeting heb, dan gaat ie op mijn telefoon niet over... Ook niet als ik de Teams app geopend heb

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

damden schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:13:
[...]

idd een goeie oplossing.

"bel me ff via teams al het je uitkomt" zou ik dan wat vaker gaan gebruiken denk ik.

Dat brengt me op het volgende.
Als 'bellen' een werkwoord is, dan is 'Bel me even als het je uitkomt.' goed Nederlands.
Als Chatten een werkwoord is, dan zou 'Chat me even als het je uitkomt.' goed Nederlands zijn.
Maar... daar kijk in (nu nog) erg raar tegen aan :?
Daar kan je net als voor bellen toch gewoon voor de vorm kiezen: stuur me even een berichtje via (teams/wa/email/whatever...). Of korter: bericht me even in/via .... (wat dan ook weer mooi aansluit bij het Engelse "message me ...").

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
Ik zit er dus echt niet op te wachten dat Teams bij ons gebruikt gaat worden om te telefoneren. Ik heb hier een vaste telefoon op m'n bureau staan met headset voor helpdesk/IT werk. Ik wordt daarnaast ook geregeld mobiel gebeld soms Whatsapp bellen, soms niet, ik wordt geappt, ik wordt gemailed, men staat aan m'n bureau. Als ik via Teams gebeld wordt omdat iemand support nodig heeft kunnen ze een dikke krijgen, ze bellen het helpdesknummer maar

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Eerlijk gezegd haat ik dat soort berichten(meest van al nog als iemand via mail vraagt om hem/haar op te bellen).
Waarom zou ik moeite moeten doen om evt jouw telnr op te moeten zoeken, als jij het bent die mij nodig hebt?
Neen, als ik zo'n berichten of mails krijg, dan duurt het snel een dag tegen dat ik je opbel/teams. Maar eerlijk is eerlijk, via Teams een bericht om via teams te bellen stoort me minder.
En als het is omdat je bang bent dat je mij stoort, draai het dan om en vraag "mag ik j́e even bellen/teamsen" ipv "bel/teams" me even. Dan antwoord ik wel gewoon al dan niet ok/straks/morgen/...

[Voor 19% gewijzigd door skelleniels op 23-03-2021 07:18]

http://specs.tweak.to/16567

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:25

LankHoar

Langharig tuig

Hier gebruiken we gewoon "can I call you?" of "I'll call you" e.d. en dat is gewoon via Teams dan. Werkt prima, iedereen snapt het :)

Vind het in de persoonlijke sfeer wat lastiger. Vroeger gebruikte ik vooral Skype ,en "ff skypen?" was begrijpbaar, maar "ff zoomen" is nog niet echt ingeburgerd heb ik het idee (hoewel het al wel wat beter word).

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:28
"Zullen we even overleggen via Teams?"

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

BastaRhymez schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Dat begrijp ik dus niet... Als het je niet uitkomt, dan neem je toch niet op of druk je mij weg als ik bel?
Een telefoon is volgens mij nog steeds primair om te bellen, niet om eerst "toestemming" te vragen of ik je wel mag bellen.
Het begrip begrip is wel vaker onbegrijpelijk voor mensen
Dat staat ie al consequent, maar dat betekent niet dat als ik op mijn telefoon in een videocall het scherm toch ineens verspringt omdat een telefoon bellen nou eenmaal belangrijk lijkt te vinden
Zou er niet aan moeten denken, dat mensen mij eerst gaan appen / mailen om te vragen of het uitkomt om te bellen. Bel me dan gewoon! Dan weet je het ook!
Als je dat niet wil, dan reageer je er toch gewoon niet op?

/(bb|[^b]{2})/

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

Moet je dan straks ook eerst mailen met de vraag of het goed uitkomt dat je een Whatsapp bericht stuurt waarin dan weer de vraag komt te staan of ze even willen terug bellen? 8)7
Ik snap dat niet. Bel gewoon, als iemand niet kan of wilt opnemen, dan merk je dat vanzelf wel denk ik dan

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

-tom-562 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:22:
Bel gewoon, als iemand niet kan of wilt opnemen, dan merk je dat vanzelf wel denk ik dan
Ieder z'n eigen nettiquette. In de oertijd was het ook doodnormaal om een vrouw aan de haren mee te slepen en te gaan paren. Jaren later kijken we daar ook een beetje vreemd naar. Nu kijken sommige mensen vreemd als je het niet op prijs stelt om koud gebeld te worden. Wellicht over een paar jaar...

/(bb|[^b]{2})/

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

Het zal je verbazen hoeveel in grote organisaties via Whatsapp gaat. Denk hierbij aan het opvragen van Whatsapp gesprekken via WOB verzoeken. Hier hanteren ze het ook maar ik blijf weg uit al die groepjes puur om te voorkomen dat mensen mijn 06 nummer hebben. Sommige hebben maar weinig begrip voor een fatsoenlijke privé en werkbalans.

Oh ja en ook hier is Teams ruimschoots omarmd, maar waarom die WhatsApp groepen niet naar Teams verplaatsen is mijn een raadsel. Ik heb het een paar keer geopperd, maar de "gebruikers" zitten vast in hun patroon en gebruiken liever WhatsApp over het web naast hun Teams client...

Ontopic zeg ik nooit bel mij, daar ben ik té introvert voor. Schiet maar een meeting in! Bellen is alleen geoorloofd als ik op dat moment alles moet laten vallen, want dat is in feite wat je moet doen als de telefoon rinkelt.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58
Het is toch heel simpel:

"Graag even contact via ....."

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:15

Yucon

*broem*

-tom-562 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:22:
Moet je dan straks ook eerst mailen met de vraag of het goed uitkomt dat je een Whatsapp bericht stuurt waarin dan weer de vraag komt te staan of ze even willen terug bellen? 8)7
Ik snap dat niet. Bel gewoon, als iemand niet kan of wilt opnemen, dan merk je dat vanzelf wel denk ik dan
Toch is dit wel een lastig punt. Het is naar mijn mening ook een gat in de hele teams oplossing.

Intern is de de voorkeur, althans vanuit het management, om intern zo min mogelijk te mailen en zoveel mogelijk teams te gebruiken. Of het nu gesproken of geschreven is maakt niet uit.

So far so good. Maar er zijn veel situaties waarbij je iemand even iets wel melden of vragen waarbij het niet perse nodig is hem per direct te storen. En daar gaat teams nat; het is vooral gericht op synchrone communicatie. Het gevolg is dat sommige mensen 'teams ff uitzetten, lekker rustig' maar daar snij je dan ook direct de mogelijkheid voor synchrone communicatie af die wel dringend is. En dat was in het hele concept nu net niet de bedoeling je zou in zo'n geval de telefoon kunnen gebruiken. Maar als iemand in zekere zin aangeeft niet voor teams calls beschikbaar te zijn vind ik het ook niet netjes om te bellen

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:14
"bel me ff".

Juist wel van belang want het is handig om aan te geven op welk medium jij bereikbaar bent/wil zijn.

Anders krijg je weer van die grapjassen die jouw op je mobiel gaan bellen als je niet bereikbaar bent op Teams bijvoorbeeld. Komen ze er ook achter dat dit nummer na 18:00 ook werkt. Of een mail sturen en gelijk erachteraan bellen.

Wanneer iemand mij een bericht stuurt, in de gang, bij de koffieautomaat met een vraag wat tijd kost, dan plan ik dat in door te zeggen dat diegene:
- Mij meteen kan bellen via teams als ik tijd heb
- Een meeting kan inplannen met eventueel andere personen
- Een goed geformuleerde e-mail kan sturen zodat ik hier op terug kan komen en kan voorbereiden.
- Ik delegeer dit naar iemand anders die dit kan oppakken.

Dit soort afspraken zijn heel belangrijk als jij nog uberhaupt aan je werk wilt komen. Gitlab heeft hier een mooi artikel erover.
Ook als teamzijnde is het handig om een procedure te documenteren over welke kanalen jullie bereikbaar zijn zodat niet alles eindigt in iemands mailbox die even een paar weken op vakantie is.

Zeker in de corporate hoek zit je op 20-50 mails per dag als software ontwikkelaar

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 17:35
Je kan dit overdrijven.

It's dogged that does it

• Oon
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:03:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel in grote organisaties via Whatsapp gaat. Denk hierbij aan het opvragen van Whatsapp gesprekken via WOB verzoeken. Hier hanteren ze het ook maar ik blijf weg uit al die groepjes puur om te voorkomen dat mensen mijn 06 nummer hebben. Sommige hebben maar weinig begrip voor een fatsoenlijke privé en werkbalans.

Oh ja en ook hier is Teams ruimschoots omarmd, maar waarom die WhatsApp groepen niet naar Teams verplaatsen is mijn een raadsel. Ik heb het een paar keer geopperd, maar de "gebruikers" zitten vast in hun patroon en gebruiken liever WhatsApp over het web naast hun Teams client...

Ontopic zeg ik nooit bel mij, daar ben ik té introvert voor. Schiet maar een meeting in! Bellen is alleen geoorloofd als ik op dat moment alles moet laten vallen, want dat is in feite wat je moet doen als de telefoon rinkelt.
Ik vrees het inderdaad ook ja, zeker als je ziet dat zelfs gemeenten en andere overheidsorganisaties persoonlijke mail en whatsapp gebruiken om informatie te delen/verzenden zodat ze niet met de redelijk goed afgesloten omgevingen op het werk hoeven te kloten.

Wat dat betreft hebben wij ook gewoon een WhatsApp groep van het werk, maar dan puur als fallback en voor belangrijke mededelingen, en zeker niet voor vaste/inhoudelijke communicatie.

Qua Teams is het overigens wel lastig, want meestal hebben gebruikers niet de optie om daar zelf gedeelde chats (buiten de privé-chats) aan te maken, waarmee de overgang ook niet echt nodig is. Qua kennisdeling zou je gewoon voor ieder (belangrijk) onderwerp of ieder project een chat willen waar iedereen die die info nodig heeft zich bij aan kan sluiten, maar mensen blijven het toch makkelijker (of minder ongemakkelijk) vinden om dingen privé te bespreken. Ik weet van een aantal organisaties dat ze hooguit 2 of 3 chats hebben in Teams, en eigenlijk helemaal geen gebruik maken van het feit dat je meerdere 'teams' met daarin meerdere chatkanalen kan hebben en dat het niks meer of minder kost om op die manier toch de ruimte te bieden alles binnen die omgeving te bespreken.

• Oon
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Juist wel van belang want het is handig om aan te geven op welk medium jij bereikbaar bent/wil zijn.

Anders krijg je weer van die grapjassen die jouw op je mobiel gaan bellen als je niet bereikbaar bent op Teams bijvoorbeeld. Komen ze er ook achter dat dit nummer na 18:00 ook werkt. Of een mail sturen en gelijk erachteraan bellen.

Wanneer iemand mij een bericht stuurt, in de gang, bij de koffieautomaat met een vraag wat tijd kost, dan plan ik dat in door te zeggen dat diegene:
- Mij meteen kan bellen via teams als ik tijd heb
- Een meeting kan inplannen met eventueel andere personen
- Een goed geformuleerde e-mail kan sturen zodat ik hier op terug kan komen en kan voorbereiden.
- Ik delegeer dit naar iemand anders die dit kan oppakken.

Dit soort afspraken zijn heel belangrijk als jij nog uberhaupt aan je werk wilt komen. Gitlab heeft hier een mooi artikel erover.
Ook als teamzijnde is het handig om een procedure te documenteren over welke kanalen jullie bereikbaar zijn zodat niet alles eindigt in iemands mailbox die even een paar weken op vakantie is.

Zeker in de corporate hoek zit je op 20-50 mails per dag als software ontwikkelaar
Dat Gitlab-artikel zitten wel een aantal hele mooie ideeën in. Zeker niet alles hoeft synchroon te gebeuren, al helemaal als het lange termijn plannen betreft, of processen waarbij directe input van iedereen niet nodig is. Alleen dingen als een introductiefilmpje posten wanneer een nieuw iemand begint krijg ik wel meteen rillingen van..

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:33
[...]

Een call via Teams zit in mijn situatie al vrij snel tegen een meeting aan. 9 van de 10 keer wordt er een scherm gedeeld om een vraag te kunnen beantwoorden. Ik bel ook niet 4 collega's out of the blue voor een meeting, die plan ik in. Bellen is storend, berichten sturen via Teams veel minder (omdat je niet direct moet reageren).
Gewoon op dat telefoonknopje drukken in Teams is ouderwets omdat je heel simpel ook even kunt vragen of het uitkomt. Zo niet, dan hoeft men niet eens meteen actie te ondernemen en dat is bij bellen wel degelijk.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 12:07
Wat is er mis met sociaal contact? Iedereen bij ons weet dat ik het nooit erg vind om zo out of the blue gebeld te worden op de telefoon, of via teams ( incl beeldbellen, en ja dat mag zelfs tijdens mijn vakantie, maar of ik dan op neem is een 2e). Maar ze weten ook dat als ik niet zo netjes erbij zit ik het beeld niet aan doen. Daarnaast weten ze dat als ik niet opneem ik bezig ben, waarna ik meestal een berichtje stuur dat ik ze later terug bel ( zo werkte dat pre-voip / beeldbellen ook al met een "quick send" sms )

Dus gewoon intern aangeven wat jouw voorkeuren zijn, tenzij het een bedrijfspolicy is. Dan moet je maar gewoon behappen wat de werkgever vraagt. It's that easy

En on-topic :p ik zeg meestal stuur maar een vergadering, of zullen we ff bellen via teams? Of deel jij je scherm? ( weten ze automatisch dat het via teams moet ) En beeld vind ik vaak wel belangrijk. Net als IRL praat dat toch altijd wat fijner dan zonder beeld en alleen audio

[Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 24-03-2021 14:47]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:16
‘Ping me even’, vervolgens bepalen we in de teams chat of dat we verder gaan met txt of een voice call.

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Ik vind de afkorting voor whatsapp altijd heel storend.
"App me even". "Stuur me een appje".... Dat ligt echt volledig aan mij, maar ik vind het zo irritant. Ik reageer dan altijd zo stom: "Welke app? Waar heb je t over?"...

Ik zeg meestal stuur me een bericht, meesten hebben toch whatsapp dan is dat makkelijk.

Bij mij is het verschil zakelijk en prive met bel me even.

Prive is het meestal via whatsapp, en uitzondering met telegram, signal en facetime.

Zakelijk is het teams. Op mijn werk is het zo als we zeggen bel me even dan bellen eigenlijk altijd via teams. Sommige ouderen of mensen waar je niet nauw mee samenwerkt die bellen dan via de telefoon.

Something something

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 23:11

NSG

Je weet niks!

Als we het over ‘bellen’ hebben, dan weet iedereen dat er teams wordt bedoelt. Meeten/meeting gebruiken we ook wel eens als er meer dan twee deelnemers zijn.

Elkaar mobiel bellen doen we niet, wat eigenlijk best wel ironisch is als je voor een mobiele provider werkt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zal wel een ouwe lul zijn, maar ik heb er absoluut geen probleem mee om een bericht via Whatsapp, Telegram of Signal een sms te noemen. En als het gaat om telefoneren, mag dat wat mij betreft ook via een van genoemde programma's. Uiteindelijk is het idee een wederzijds stemcontact via mijn (mobiele) telefoon.

Voor Zoom, Teams, Skype of wat dan ook kan ik prima leven met 'meeten' of een willekeurig andere (gelijkende) kreet. Ik heb namelijk niet het idee dat er een wezenlijk verschil zit tussen skypen, zoomen, meeten, hangouten of zelfs vergaderen.

* Jester-NL snapt niet echt waarom daar allerlei nieuwe werkwoorden voor gebruikt moeten worden.
FWIW... ik gebruik 'googlen' voor iets opzoeken op het internet waarbij ik een zoekmachine gebruik. En daarbij maakt het me niet uit of dat bing, google, duckduckgo, ilse of jeeves is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee