Hi allen,
Momenteel ben 'k bezig om een eerste Sharepoint site/portal op te zetten, welke gebruikt wordt alszijnde een database van producten/artikelen, leveranciers en later ook nog voorraadlocaties binnen een bedrijf.
Om dit op te zetten had ik de volgende schematische logica in gedachten:
Dan, een losse lijst met leveranciers en aanvullende info hierover:
Nu komt de clou, graag zou 'k een connectie willen maken tussen deze twee tabellen. Om dit concreet te maken, een mogelijk gebruiksscenario:
Onze inkoper wil graag (intern)artikel MB123 (oftewel een Gedore 6684190 schroevendraaier) bestellen.
Hiervoor kijkt 'ie in onze artikellijst en zou dan moeten kunnen zien dat deze beschikbaar is bij zowel ABC-Gereedschappen tegen een bepaalde prijs, met het ABC-artikelnummer, of anders bij XYZ-Tools tegen hun prijs met het XYZ-Artikelnummer.
Oftewel, ik zou graag een verwijzing maken vanaf een artikel-item (uit de ArtikelList) naar de LeverancierList, maar dan wel met aanvullende info (prijzen, Leverancier-artikelnummer, evt. link naar webshop, etc)
Uiteraard zou deze info al ingegeven moeten worden bij het aanmaken van een nieuw artikel.
Ik zie niet helemaal in hoe 'k dit logischerwijs zou kunnen doen, zonder data dubbel op te slaan o.i.d.
Ook kan 'k niet echt vergelijkbare scenarios vinden waaruit ik kan putten hoe dit logisch zou zijn.
Hopelijk kan iemand hier mij het duwtje in de juiste richting geven.
Momenteel ben 'k bezig om een eerste Sharepoint site/portal op te zetten, welke gebruikt wordt alszijnde een database van producten/artikelen, leveranciers en later ook nog voorraadlocaties binnen een bedrijf.
Om dit op te zetten had ik de volgende schematische logica in gedachten:
code:
1
2
3
4
5
| +----------------------+----------------------+-----------+-------------------------+----------------------------------------+ | Artikelnaam | Artikelnummer intern | Fabrikant | Fabrikant artikelnummer | Opmerking | +----------------------+----------------------+-----------+-------------------------+----------------------------------------+ | PZ2 Schroevendraaier | MB123 | Gedore | 6684190 | Fijne schroevendraaier voor dit en dat | +----------------------+----------------------+-----------+-------------------------+----------------------------------------+ |
Dan, een losse lijst met leveranciers en aanvullende info hierover:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| +---------------------+------------+-----------------+------------------------------+----------------+ | Leverancier | Woonplaats | Email | Leverafspraken | Contactpersoon | +---------------------+------------+-----------------+------------------------------+----------------+ | ABC-Gereedschappen | Amsterdam | ABC@Example.com | Leveringen altijd franco | Jan Janssen | +---------------------+------------+-----------------+------------------------------+----------------+ | XYZ-Tools | Den Haag | XYZ@example.com | Leveringen altijd binnen 24h | Piet Peters | +---------------------+------------+-----------------+------------------------------+----------------+ | SuperOfficeSupplies | Groningen | STU@Example.com | Levert altijd op vrijdag | John Doe | +---------------------+------------+-----------------+------------------------------+----------------+ |
Nu komt de clou, graag zou 'k een connectie willen maken tussen deze twee tabellen. Om dit concreet te maken, een mogelijk gebruiksscenario:
Onze inkoper wil graag (intern)artikel MB123 (oftewel een Gedore 6684190 schroevendraaier) bestellen.
Hiervoor kijkt 'ie in onze artikellijst en zou dan moeten kunnen zien dat deze beschikbaar is bij zowel ABC-Gereedschappen tegen een bepaalde prijs, met het ABC-artikelnummer, of anders bij XYZ-Tools tegen hun prijs met het XYZ-Artikelnummer.
Oftewel, ik zou graag een verwijzing maken vanaf een artikel-item (uit de ArtikelList) naar de LeverancierList, maar dan wel met aanvullende info (prijzen, Leverancier-artikelnummer, evt. link naar webshop, etc)
Uiteraard zou deze info al ingegeven moeten worden bij het aanmaken van een nieuw artikel.
Ik zie niet helemaal in hoe 'k dit logischerwijs zou kunnen doen, zonder data dubbel op te slaan o.i.d.
Ook kan 'k niet echt vergelijkbare scenarios vinden waaruit ik kan putten hoe dit logisch zou zijn.
Hopelijk kan iemand hier mij het duwtje in de juiste richting geven.
[Voor 1% gewijzigd door Fietstasss op 19-03-2021 14:27. Reden: Zinsfout]