Vraag

• casperbon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 19:15
Ik heb een nieuwe Canon EOS 250D gekocht met de EF-S 18-55mm IS STM lens gekocht.
Nu vind ik de kwaliteit van de video in 1080p heel slecht. Ik begrijp dat die lager is dan 4K, maar ik vind hem ook heel slecht lijken voor 1080p.

Ik ben ten einde raad waar dit door komt. Ik heb alle verschillende standen en instellingen geprobeerd, maar het blijft 'grainy' en 'crappy'. Heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Ik heb een 1080p en 4K video in de bijlage gezet om te laten zien wat ik bedoel.

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd de video's over te zetten (andere SD-kaart, direct via SD-kaart in laptop, camera met kabel aansluiten, via WiFi direct via camera naar telefoon) maar niks werkt.

In een lagere fps filmen helpt ook niet

1080p: https://youtu.be/yWMTB9xNOCc
4K: https://youtu.be/vn74WDCEFg4

Alle reacties

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Als ik op YT kijk vind ik de kwaliteit van de 1080-video best acceptabel. Ik moet hem wel zelf even van 'auto' omzetten naar 1080p, want standaard pakt'ie 480p :+
Één ding dat bij video vaak heel veel verschil maakt, is achteraf een beetje sharpening toepassen. Dat geeft snel een heel ander gevoel van kwaliteit bij je eigen video :)

Het topic schuif ik even naar Workflow, gezien ik verwacht dat wat je ziet niet door de hardware zelf komt :)

[Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 19-03-2021 12:08]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• casperbon
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-01 19:15
Bedankt voor het meedenken!! :)

In dit filmpje zie je het misschien beter: https://youtu.be/NGz2Y9f11ss.

Sharpening helpt inderdaad al wat, maar ik zie nog steeds niet het gewenste resultaat helaas...

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:06
casperbon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:33:
Bedankt voor het meedenken!! :)

In dit filmpje zie je het misschien beter: https://youtu.be/NGz2Y9f11ss.

Sharpening helpt inderdaad al wat, maar ik zie nog steeds niet het gewenste resultaat helaas...
Ik snap zelf niet zo goed wat je verwacht. Het beeld ziet er prima uit. Misschien heb je te hoge verwachtingen van de gebruikte camera inclusief kittens.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Filmpjes van je kat zien er echt meer dan prima uit.

Het andere filmpje met water is wat mindere kwaliteit, maar dat komt vooral doordat water extreem complex is om goed te comprimeren, doordat het heel veel kleine details zijn. En YouTube maakt dat nog eens 10x erger door extra compressie er overheen te gooien.

Met je camera en lens is echter niks mis.

The devil is in the details.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:29

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Probeer je video's eens te uploaden op Vimeo om mee te beginnen, die kwaliteit is vaak stukken beter.

Zorg dat je op ALL-I schiet en zorg altijd voor voldoende licht, zeker met de toch al niet al te beste kitlens. Daarnaast zou ik zoeken op workflows van andere mensen met een Canon APS-C DSLR (250D, 800D, 80D etc). Wellicht sharpening in-camera uit zetten en dat soort dingen, dan alles in post doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee