hoe klinkt een maxtor diamondmax+60?

Pagina: 1
Acties:

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Ja hallo, ik heb een Maxtor diamondmax60+ van 40gb omdat tot twee keer toe mijn IBM deskstar 60GXP defect was.
Nu had ik deze vraag: hoe (hoort) een maxtor diamondmax60+ van 40gigz te klinken bij een koude start en bij uitschakeling van het systeem? Iemand?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
ik hoor hem geen vreemde geluiden maken ofzo...

gewoon up en downspinnen...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 22:37
Ik hoor helemaal niks eigenlijk... Hij doet het wel gewoon...

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:52
Het is gewoon een hele stille harde schijf. Pas als je de behuizing van je PC openmaakt kan je hem zachtjes horen pruttelen.

Bij het in en uit schakelen hoor je henm inderdaad op toeren komen/uitschakelen, maar dat maakt zeker geen herrie.

Heb je het vermoeden dat er iets mis is met je hdd :?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

mijn maxtor 60GB 5400rpm maakt een teringherrie tjdens t booten 9en tijdens defraggen natuurlijk(

Af en toe een paar klik-geluiden alsof ie even hapert. Toch werkt ie perfect.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Vaag die van mij maakt zo weinig geluid dat ik em bijna niet kan horen ...
Moet je es die acoustic control dinges downloaden van Maxtor. Daar kan je in de firmware van de HDD instellen hoeveel lawaait hij maakt (hangt natuurlijk samen met snelheid...)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:52
t scheelt natuurlijk wel of je een 5400 of een 7200 rpm schijf hebt. De eerste maakt veel meer lawaai.

Maar als ik me niet vergis zijn de diamondmax+ serie 7200rpm schijven

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maar als ik me niet vergis zijn de diamondmax+ serie 7200rpm schijven
Inderdaad, ik heb er ook eentje, de 40Gb, en maakt bijna geen geluid ! Ik ben er zeer tevreden over....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op woensdag 15 augustus 2001 20:12 schreef Jeroen17 het volgende:
t scheelt natuurlijk wel of je een 5400 of een 7200 rpm schijf hebt. De eerste maakt veel meer lawaai.
watte? 7200rpm maakt toch echt meer herry dan een 5400rpm hoor...

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 22:02 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Vroeger wel , nu niet meer >:)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 13:59

Theuno

Da Devil Crew

Op woensdag 15 augustus 2001 22:02 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

= niet altijd waar..
5400 hebben meer last van het tikkende zoek effect, wel minimaal tegenwoordig, maar je hoort ze meer zoeken als 7200 RPM's

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Tja, kijk, het zit namelijk zo, ik vertrouw het allemaal niet meer na al die defecte hdds van me. Maar goed, mijn maxtor diamondmax+ 60 van 40gigz (inderdaad, 7200RPM) heeft bij een koude start een klik met wat langer aanhoudend geratel. En bij afsluiten ook weer een tik. Verder werkt ie gewoon goed. Iemand? Het is niet de stilste schijf vind ik, maar dat kan me eigenlijk helemaal niets schelen.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Blijkbaar staat bij jou Acoustic Management niet aan... Ik hoor die van mij alleen bij het initialiseren en uitzetten van de pc.

Systeem

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:20

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Wat jij omschrijft is helemaal 100% gezond hoor. Als de hd uitstaat dan staat in de zogenaamde parkeerstand: De kop kan dan nergens meer heen en staat vast op een positie. Dit wordt vooral gedaan voor als de pc vervoerd moet worden. het geluid wat jij hoort bij het opstarten is het ontkoppelen van de kop uit parkeerstand, opspinnen, en initialisatie van de schijf (ratelen). De tik die je hoort bij uitschakelen is de kop in de parkeerstand terugzetten. Je hd is dus prima in orde.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 00:37 schreef -bolio- het volgende:
Wat jij omschrijft is helemaal 100% gezond hoor. Als de hd uitstaat dan staat in de zogenaamde parkeerstand: De kop kan dan nergens meer heen en staat vast op een positie. Dit wordt vooral gedaan voor als de pc vervoerd moet worden. het geluid wat jij hoort bij het opstarten is het ontkoppelen van de kop uit parkeerstand, opspinnen, en initialisatie van de schijf (ratelen). De tik die je hoort bij uitschakelen is de kop in de parkeerstand terugzetten. Je hd is dus prima in orde.
Euh, ja ok, thnx! Alweer een beetje gerust gesteld, maar ja, een beetje gezonde wantrouwen is soms ook niet mis. Maar het geratel van de initialisatie is wel een apart geratel. Ik heb eerder een Maxtor 7200 RPM schijf gehad voordat ik de IBM 60GXPs had, maar die hoorde je gewoon niet initialiseren.
En wat betreft de acoustic management: die reduceert het geluid NIET bij het booten/post en bij uischakeling van het systeem (zie maxtor website).

• vandenberg
Op donderdag 16 augustus 2001 00:42 schreef Jules het volgende:

[..]

(...)
En wat betreft de acoustic management: die reduceert het geluid NIET bij het booten/post en bij uischakeling van het systeem (zie maxtor website).
Nee, maar je zei eerder dat je 'm sowieso (in het algemeen dus) niet zo stil vond, terwijl ik die van mij (heb er 2) dus gewoon niet hoor.

Systeem

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 01:11 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Nee, maar je zei eerder dat je 'm sowieso (in het algemeen dus) niet zo stil vond, terwijl ik die van mij (heb er 2) dus gewoon niet hoor.
Euh, du hast recht, sorry! :)

• vandenberg
Never mind. :) Als je het niet vertrouwt, kun je de hd testen met Powermax. En misschien ook het geluidsniveau checken/veranderen met Amset.

Systeem

Verwijderd

Ze maken hier allebei een mooi zoemend stil geluidje.
Pagina: 1