Toon posts:

Prestaties Tri-band repeater (ontvangst signaal)

Pagina: 1
Acties:

• johnnystreamer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-03 10:17
Beste forumleden, ik zit met de volgende vraag. In huis heb ik een T-mobile router (hoofdrouter) met daaraan nog 2 gekoppelde/bedrade routers. Dit zijn de TP Link Archter C2600 op de bovenverdieping en de TP Link Archter C3200 router achter in de woning aangrenzend aan de tuin

Onze tuin is plusminus 10 meter diep en achterin bevind zicht een veranda met metalen dakpanplaten. De router beneden ligt vrij dicht bij een groot raam (HR+++ glas). Zowel het glas als het metaal op het dak zijn natuurlijk geen vrienden van het Wifi signaal. Nu begrijp ik dat een goed Wifi signaal niet alleen bestaat uit het zenden van een sterk signaal maar ook de ontvangende devices (telefoons en tablets) moeten een goede ontvangstcapaciteit hebben.

Juist ook met telefoons hebben we onder het metalen dak nog wel eens problemen. Nu heb ik onlangs gezien dat er Tri-band repeaters op de markt zijn die nagenoeg geen snelheid zouden inleveren en behoorlijke prestaties zouden hebben. Nu is mijn idee om bijvoorbeeld een Netgear EX7700/Netgear EX8000/Fritz Repeater 3000 te plaatsen IN de veranda. Ik ga er vanuit dat deze apparaten goede (interne) antennes hebben voor de ontvangst van Wifi signaal.

Het idee hierachter is dat deze repeater een goede ontvangstcapaciteit heeft (beter dan telefoon en tablet) en van daaruit de telefoons en tablets van een goed, snel en stabiel Wifi kan voorzien.

Ik realiseer me terdege dat een bekabelde oplossing natuurlijk altijd beter is. En ook een bedraad oudoor access point aan de gevel van de woning zou het probleem oplossen. Echter probeer ik het zonder kabels (afgezien van de voeding dan natuurlijk) op te lossen.

Een laatste optie zou kunnen zijn om de router beneden door een TP Link AX73 of AX6000 te vervangen maar dat lijkt me ook niet de oplossing aangezien het afhankelijk is van de ontvangende apparaten. Wie o wie heeft tips, opmerkingen of ervaringen met de repeaters welk ik in gedachten heb? In ieder geval dank voor jullie aandacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik werk nu al meer dan een jaar met een all-Fritz-setup, en de Fritz!Repeater 3000 is een heel stabiel apparaat, zowel draadloos als met een draad aangesloten. Let wel: mijn modem is ook een Fritz!Box, ik vind dat fijn werken zo.

Het geen snelheid inleveren zit er m.i. vooral in dat ze via 5GHz draadloos kunnen verbinden met een Fritz!Box (of andere repeater) en dat ze dan nog een extra 5GHz zender/ontvanger hebben om lokaal te zenden.

Zelf heb ik niet ervaren dat de antennes bijzonder optimaal zijn ten opzichte van andere WiFi-apparaten, daar heb ik eigenlijk nog nooit enorme verschillen in ervaren.

In jouw geval zou ik zeggen: Probieren geht über Studieren en gewoon het naar jouw mening meest aantrekkelijke apparaat te laten aanrukken. In ieder geval die AVM-apparaten vind je ook vaak in de warehousedeals op Amazon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik roep het niet snel maar als je geen kabelt wilt en geen outdoor ap: powerline

Hr+++ is killing voor wifi, daar gaat je mesh node ook last van hebben

CISSP! Drop your encryption keys!

• johnnystreamer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-03 10:17
Powerline adapters had ik inderdaad ook aan gedacht maar ik gebruik al een set in huis voor 2 tv's boven. Nog een set toevoegen gaat volgens mij niet werken, althans zo heb ik het altijd begrepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@johnnystreamer als het gewoon routed iptv is (is alles tegenwoordig?) dan komt dat gewoon ope je lokale subnet uit.
Dan hoef je dus alleen maar een 3e adapter erbij te kopen en een AP buiten plaatsen :)
Als het niet werkt, stuur je hem terug

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johnnystreamer schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:38:
Powerline adapters had ik inderdaad ook aan gedacht maar ik gebruik al een set in huis voor 2 tv's boven. Nog een set toevoegen gaat volgens mij niet werken, althans zo heb ik het altijd begrepen.
Als je binnen al bedrade AP's hebt, is het misschien mogelijk de TV's op een daarvan (bedraad) aan te sluiten? Dan kun je je bestaande PLC-set gebruiken voor WiFi buiten.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee