• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 17:15

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 18:21
Wat intens algemeen zeg. Al die dingen die je vraagt zijn echt niet IT afhankelijk, maar meer van een bedrijf(cultuur) waar je komt te werken.

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 17:15

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
Klopt, vandaar ook: Zijn er mensen die hier iets uit eigen ervaring over willen delen?
Oftewel hun situatie als (technisch) consultant schetsen aan de hand van mijn intens algemene vragen.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tusk schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:26:
Klopt, vandaar ook: Zijn er mensen die hier iets uit eigen ervaring over willen delen?
Oftewel hun situatie als (technisch) consultant schetsen aan de hand van mijn intens algemene vragen.
Wat dat betreft zijn de topics van consultancy-bedrijven een beter startpunt om een perspectief te krijgen. Op alle vragen ga je tegenoverstelde ervaringen vinden. De ervaringen voor een kleine organisatie zijn nogal anders en compleet afhankelijk van het leiderschap dat er zit en de cultuur die er is.

Bij vrijwel alle vragen kan ik op basis van ervaring zowel ja als nee antwoorden.

Je belangrijkste informatiepunt - zolang je de organisatie niet noemt - is het toch zoeken bij je collega's en je gesprekspartners voor de interviews. Indien je deze informatie niet naar voren hebt weten te krijgen is het goed om te gaan kijken naar de vragen die je gesteld hebt tijdens het solicitatietraject.

• PeterM007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 17:09
Kortste klap om een antwoord op je vragen te krijgen: vraag of je eens een dag mag meelopen met een consultant. Dan weet je ook meteen hoe de cultuur is binnen het bedrijf en of het bij je past.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik ben momenteel werkzaam als consultant software engineer in de positie van een junior. Dit doe ik bij een bedrijf waar momenteel zo'n 200 man werken. Hiervoor heb ik als student veel gewerkt bij in-house development bureaus waarbij je dus in een vast team op het kantoor van het bedrijf aan het werk bent.

De vragen die je stelt zijn voor een heel groot deel wel echt afhankelijk van de opdracht, opdrachtgever en je toekomstige werkgever. Bij mijn werkgever is het in elk geval zo dat het sales team opdrachten zoekt die mijn profiel passen. Zodra zij een passende opdracht vinden kom ik op de lijn om te checken of dit ook echt bij mij interesse aansluit en om een motivatiebrief te schrijven. Het traject daarna is vaak vergelijkbaar met een normale sollicitatie. Je gaat op gesprek om kennis te maken en soms zit daar nog een assessment o.i.d. bij. Eenmaal aangenomen werk ik onder de vlag van het bedrijf tot mijn opdracht daar is afgelopen of aangeef een andere uitdaging te willen.

Tot slot denk ik dat de belangrijkste dingen over detachering zijn:
  • Afhankelijke van de duur van je opdrachten heb je geen vast team of vaste collega's
  • Het is afwisselender dan een vaste baan omdat je bij meer bedrijven over de vloer komt met elk een eigen cultuur, team samenstelling en opdracht
  • Het is complexer en uitdagender dan een vaste baan omdat je blikveld breder is. Elke klant gebruikt net wat andere technieken en frameworks die je nog niet eerder hebt gezien. Groot voordeel is dus dat je je blijft ontwikkelen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee