Toon posts:

Advies gevraagd voor netwerkomgeving klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Metalhead905863
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-03 16:15
Hallo iedereen,

Sinds kort werk ik bij een bedrijf dat een waardeloze ICT structuur heeft. Het bedrijf dat ervoor verantwoordelijk is reageert laat, werkt niet mee etc. Het systeem werkt ook niet goed, bijvoorbeeld omdat mensen niet overal kunnen inloggen.

Nu wil ik zelf een netwerkomgeving maken, maar ik moet erbij zeggen dat ik geen ICT'er ben. Ik ben wel handig met computers (ik bouw ze zelf) en ik leer snel. Mijn idee is om een Synology NAS te plaatsen (met dubbele HDD voor backups), zodat mensen daarop hun bestanden kunnen benaderen. Het enige wat ik dan nog wil is dat mensen overal kunnen inloggen, maar dan wel hun persoonlijke mailinstellingen behouden. Dus dat iemand van kantoor kan inloggen bij de receptie en dan wel exact hetzelfde te zien krijgt in Outlook als op kantoor. Wat is daar de makkelijkste optie voor? Webmail zou niet erg zijn, zolang de gebruiker maar toegang krijgt tot dezelfde mailboxen. Ik zou het ook niet erg vinden om gewoon meerdere gebruikers te maken en daar alle e-mailinstellingen opnieuw te doen. Er zijn immers maar maximaal 10 mensen.

Wat raden jullie me aan? Een antwoord als "Aangezien je er weinig verstand van hebt raad ik je aan om er met je poten af te blijven" kan ik me ook voorstellen :P

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Een NAS met twee harde schijven is geen backup. Ik denk dat je beter een nieuwe IT adviseur kan zoeken en niet zelf moet gaan rommelen.

Twee populaire opties zijn: alles in de cloud op Microsoft 365, of gaan werken met virtuele desktops op een beheerde RDS omgeving. Lokaal met een NAS gaan rommelen zou ik niet adviseren tenzij je daar een hele goede reden voor hebt en je bewust bent van de risico's.

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:43
In de laatste zin geef je eigenlijk je eigen antwoord al. ;)

Een Synology NAS met dubbele HDD voor backups is geen backup bijvoorbeeld. Wat doe je met brand? Bliksemsinslag? Diefstal? Etc.
Wat ga je doen als alles plat ligt? Dan kan er 10 man niet werken.
Er zijn momenteel zat andere bedrijven die dit soort diensten goed kunnen leveren, je kan altijd overstappen naar een ander bedrijf.

De mail klinkt overigens als iets wat je precies met Office 365 zou kunnen oplossen.

Maar nogmaals, zoek een partij welke er verstand van heeft, kost misschien wat meer in het begin, maar uiteindelijk heb je er denk ik meer profijt van.

• Firetrooper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:50
Metalhead905863 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:56:
Het bedrijf dat ervoor verantwoordelijk is reageert laat, werkt niet mee etc.
Aangeven dat ze de boel op orde kunnen brengen (verbeterplan) en anders een andere partij zoeken en duidelijke afspraken maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalhead905863
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-03 16:15
Bedankt voor de tips! Na het lezen van de antwoorden denk ik inderdaad het beter is om gewoon een ander bedrijf te regelen. Anders word ik er dadelijk op aangekeken dat het niet goed werkt en zit ik in de problemen, terwijl het in principe natuurlijk niet mijn probleem/taak is.

Heeft iemand misschien tips voor een goed bedrijf? Bij voorkeur in de omgeving van Rotterdam.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Metalhead905863 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:17:
Heeft iemand misschien tips voor een goed bedrijf? Bij voorkeur in de omgeving van Rotterdam.
Het is hoe dan ook lastig adviseren als je niet weet hoe omvangrijk de omgeving is en er geen wensen/eisen bekend zijn, die zal je eerst op papier moeten zetten. Een goede partij zal daar ook als eerste naar vragen.

Heb je niet toevallig een paar klanten o.i.d. gelijk qua grootte waar je dat kan vragen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:14

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom niet gewoon O365?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee