Toon posts:

PC Crashes tijdens het gamen - Probleem met IRQ's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds ik mijn nieuwe pc heb (mobo=MSI K7T 266 pro,Athlon 1.4ghz, 256 DDR, GeForce2MX) heb ik regelmatig crashes tijdens het spelen van games. Ik merkte het al meteen bij het eerste spel dat ik speelde: unreal tournament. Na onbepaalde tijd sloeg het beeld stil (maar bleef de muziek wel lustig doorspelen). Bij UT heb ik het kunnen oplossen door in OpenGL te spelen. Jammer genoeg hebben niet alle games die mogelijkheid. Zoals Max Payne en Operation Flashpoint, die kunnen enkel in Direct3D gespeeld worden en daar heb ik dus ook crashes (zij het veel minder dan dat bij UT het geval was).

Kan het dan iets zijn met Direct3D? Ik heb eens DirectX 8.0a geïnstalleerd, maar dat hielp blijkbaar niets.

Dan ben ik maar eens bij "system information" gaan kijken. Daar zag ik dat mijn video kaart tesamen met mijn ONBOARD soundcard en nog iets van USB op IRQ 11 stond. Kan het hier misschien aan liggen? Ik zag alvast geen mogelijkheid om het IRQ te wijzigen.

Ik heb de laatste drivers van nVidea alsook de VIA 4-in-1 drivers.

Weet iemand raad? Want het is wel vervelend |:(

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:59
Op woensdag 15 augustus 2001 18:01 schreef Mustafa het volgende:

Dan ben ik maar eens bij "system information" gaan kijken. Daar zag ik dat mijn video kaart tesamen met mijn ONBOARD soundcard en nog iets van USB op IRQ 11 stond. Kan het hier misschien aan liggen? Ik zag alvast geen mogelijkheid om het IRQ te wijzigen.
Dat al deze onderdelen dezelfe IRQ delen is niet zo erg. Dat is bij mij ook zo.

Doet het probleem zich ook voor bij oudere drivers?? Draaien er op de achtergrond nog andere programma's die voor problemen (kunnen) zorgen?

Ik zou het anders ook niet weten.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

tot hoe hoog loopt je temp op?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 19:34 schreef wizzardrobbie het volgende:
tot hoe hoog loopt je temp op?
Normaal is dat iets van een 55 à 56 graden. Bij van die erg warme dagen als vandaag kan dat tot 58 gaan.

Maar ik denk niet dat het een temp probleem is. Het spel kan nl. ook al na 20 sec vastlopen, dan is de cpu temp nog op een normaal niveau ... ;(

Verwijderd

tja......vaag man ik hoop dat er zo iemand met DE oplossing komt :)

Verwijderd

Dit is niet DE oplossing...
Maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat die crashes niet meer zullen voorkomen als je de 4-in-1 drivers niet installeert.
Of Windows XP erop zet.
Ik heb hetzelfde mobootje trouwens dus probeer het eens.
Pagina: 1