Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jixepo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 17:20
Hallo iedereen!

Ik zou graag in onze living elektrische gordijnen installeren. Het gaat over een serieus eindje:
- 5m hanggordijn in een rechte lijn.
- 5m hanggordijn in een L lijn, er moet daarbij m.a.w. een hoek van 90 graden overwonnen worden.
De gordijnen hebben we ondertussen en er zijn ook stopcontacten voorzien in de hoogte voorzien, enkel de rail en de motor dienen dus nog gekozen te worden.

Ondertussen zijn er verschillende oplossingen voor de elektrische gordijnen, gaande van goedkope DIY projecten (die vaak minder goed gedocumenteerd zijn) tot dure high-end oplossing. Aangezien de ogen een high-end oplossing willen, maar de portefeuille enkel een goedkope DIY oplossing kan permiteren, kiezen we dus graag voor een goedkope DIY oplossing :D.

Heeft iemand van jullie ervaring met recente systemen? Wat zijn de aanbevelingen? Ik zou alvast graag een duwtje in de goede richting krijgen!

Thankss!!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft natuurlijk vrij weinig met computerhardware te maken :+.

Schopje naar DED.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Heb de budget versie 6 en 3 meter (openen naar links en rechts) en 1x 3 meter (openen naar rechts) begin 2007 hier https://www.autogordijn.nl/ gekocht en tot de dag van vandaag bevallen ze prima.
Zit geen bocht in maar misschien kan dit ondertussen wel met de luxere uitvoering, deze is voorzien van een riem.

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 15:46
Wat is goedkoop? :9

Ik heb zelf de robots van Switchbot gekocht. Bij ons paste deze helaas niet op de rails (onze rails was veel te smal en met een bijzondere lay-out) waardoor ik ze aan mijn schoonouders heb gegeven. Daar werken ze prima. Voordeel van dit systeem is dat je gewoon je bestaande rails kan gebruiken.

Afhankelijk van hoeveel je er nodig hebt (1 of 2 gordijndelen?) kosten ze 90 USD (+/- €75) of 170 USD (+/- €140). Kijk wel even goed op hun website of ze op jouw rails passen.

[Voor 6% gewijzigd door AlxRoelofs op 19-03-2021 10:30]

• jixepo
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 17:20
Een switchbot werkt niet met bochten dacht ik. Dat zal dus geen optie voor ons zijn :(. Verder wil ik nog even aangeven dat ik er zeker wel een paar 100EUR voor over heb!

[Voor 17% gewijzigd door jixepo op 19-03-2021 10:46]

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 15:46
jixepo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:46:
Een switchbot werkt niet met bochten dacht ik. Dat zal dus geen optie voor ons zijn :(. Verder wil ik nog even aangeven dat ik er zeker wel een paar 100EUR voor over heb!
Ik heb hem eerlijk gezegd niet geprobeerd op een rail met bochten, dus daar kan ik niets over zeggen.

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-06 13:06
Door een bocht gaan veel dingen inderdaad niet werken.
Switchbot vind dat niet leuk.
Slide vind dat niet leuk.

En ook lang niet alle gordijnrailsystemen hebben ondersteuning voor bochten.

Xiaomi Aqara Smart Curtain motor en rails misschien een oplossing?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True