Toon posts:

Geschikt hairstylingproduct voor langer haar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-03 14:42
Als het topic "Hoe verzorgt de Tweaker zijn lange haren" nog open was had ik deze vraag daar geplaats, maar dat terzijde.

Ik heb best dik haar en laat het vaak wat langer doorgroeien. In het begin gebruik ik gewoon gel, prima voor kort haar, maar naarmate het dikker en langer wordt is gel echt drama. Welk product kan ik in godsnaam gebruiken om het enigszins verzorgd eruit te laten zien? Vaak is bij mij dan de enige optie; kappertje pakken.

Mijn haar komt in de buurt zoals hieronder de foto's, alleen welk product zou hij bijvoorbeeld gebruiken om het zo te krijgen?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit product:

:+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Westland1940
Grapjas!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-03 15:48
Brylcreem wellicht. Sowieso eerder wax achtige producten dan gel die hard wordt.

[Voor 63% gewijzigd door Cyriel85 op 19-03-2021 10:22]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 14:08

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13
Westland1940 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:27:
Als het topic "Hoe verzorgt de Tweaker zijn lange haren" nog open was had ik deze vraag daar geplaats, maar dat terzijde.

Ik heb best dik haar en laat het vaak wat langer doorgroeien. In het begin gebruik ik gewoon gel, prima voor kort haar, maar naarmate het dikker en langer wordt is gel echt drama. Welk product kan ik in godsnaam gebruiken om het enigszins verzorgd eruit te laten zien? Vaak is bij mij dan de enige optie; kappertje pakken.

Mijn haar komt in de buurt zoals hieronder de foto's, alleen welk product zou hij bijvoorbeeld gebruiken om het zo te krijgen?

[Afbeelding][Afbeelding]
Het beste advies wat ik je kan geven is naar een goede barbier (kost wel wat) te gaan en je daar te laten adviseren. Die kan je de juiste producten voorschrijven die het beste bij jou type/style haar past.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb zelf ook dik haar (alleen niet zo lang als op de foto's in de TS) en ben een tijd geleden overgestapt naar pomade ipv. gel. Vind het zelf erg fijn omdat het: sterker is dan gel; niet plakt als het droog is; het wordt niet hard; als het nat wordt droogt het weer netjes op (gel lost op en loopt uit); en je kan je hand nog gewoon door je haar heen halen. Aan het einde van de dag zit m'n haar nog in model en voelt het niet vies aan. De potjes zijn per stuk prijzig (+- 15 euro) maar ze gaan wel lang mee (ongeveer 6 maanden in mijn geval).

• Westland1940
@Cyriel85 Thanks voor de tip, zal is kijken of dat wellicht wat is.
@Ninjaman Ook een goede optie. Als ik de lange lengte weer zat bent of wil laten bij knippen zal ik is kijken voor een echte barbier in de buurt. Hier heb je veel Turkse kappers, die het overigens ook netjes doen voor weinig geld.
@Flythe Krijg je daarmee ook dat soort waterachtige look zoals in die foto's?

De lengte en dikte die ik nu heb is goed vergelijkbaar met de foto hieronder links. Dit effect krijg ik ook als ik gewoon gel erin gooi plus water, een grote tering zooi naar mijn mening :P En ik wil meer iets van zoals rechts.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-03 16:22

Deathchant

Don't intend. Do!

@Westland1940 Ik heb ook dik haar en ik zit echt in het vreselijke overgangsstukje: te kort om het allemaal naar achter te kammen en te lang om het in mijn vorige model te kammen. Gel maakt het haar zwaar en dan valt het helemaal plat. Kuiven kun je dan ook niet maken :(

Je wilt eigenlijk dat het in model blijft zitten zoals het uitziet vlak nadat je je haar helemaal handdoekdroog gemaakt hebt, waarbij het meeste volume erin zit en alles nog elastisch genoeg is dat het blijft staan. Zodra er tijd overheen gaat, zakt het in, en zodra je gel erin doet wordt het zo zwaar dat je het niet in model krijgt omdat het haar dan te zwaar wordt. En als je gel erin doet, dan ziet het zo nat en vettig uit ,terwijl je eigenlijk het liefste de fris gewassen haar-look wilt hebben waarbij het dan in model zit zoals het zou zitten wanneer je gel erin hebt. Je zou al bijna denken dat je toch iets van een niet natte/vettige spray moet gebruiken.
Brylcreme is echt rotzooi en zorgt dat je haar er zo ongewassen-vettig uitziet :N

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34

page404

Website says no

Ik ga mee met @Flythe . Ik gebruik tegenwoordig Layrite. Duur spul, een grote pot kost bijna 40 euro maar ik doe er wel driekwart jaar mee. Je krijgt niet echt een waterachtige look, het glanst wel iets meer.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik denk dat je buiten haarolie of gel niet zo'n waterlook kan krijgen zoals in de foto's. Maar oordeel zelf Reuzel heeft een range met verschillende glanzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

weebl

YARR!

Hier ook vrij dik en zo nu en dan lang haar, kapper komt eens in de drie maanden...

Hoop producten geprobeerd om het in model te krijgen en te houden. Kom eigenlijk altijd weer terug bij Nivea Styling Cream. Meestal de speciale For Men versie, maar dat is gewoon de normale waar ze mannelijk geurtje bij hebben gedaan.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:42
Koop sowieso een fohn zodat je goed droog haar hebt na het wassen van je haar. En doe geen water bij je gel, alleen wat gel (of wax oid) gebruiken.

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:05
Eerst een spray zoals de Reuzel grooming tonic, daarna föhnen en dan een pomade naar keuze gebruiken. Een potje is inderdaad niet goedkoop, maar je doet er naar mijn mening wel lang mee!

Daarnaast indien het juiste merk worden er ook geen schadelijke chemicaliën voor je haar gebruikt, deze willen in een Nivea of ander supermarkt merk wel vaak aanwezig zijn.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

Klippy

Still Game

weebl schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:58:
Hier ook vrij dik en zo nu en dan lang haar, kapper komt eens in de drie maanden...

Hoop producten geprobeerd om het in model te krijgen en te houden. Kom eigenlijk altijd weer terug bij Nivea Styling Cream. Meestal de speciale For Men versie, maar dat is gewoon de normale waar ze mannelijk geurtje bij hebben gedaan.
Die wilde ik ook aanraden eigenlijk.
Heb ook erg dik haar, maar al een tijd geen lang haar meer, wel gehad (en met Corona kwam ik laatst weer in de buurt van lang haar) en die Nivea is best goed https://www.ah.nl/product...5/nivea-men-styling-cream

Ik geloof niet in die hipster merken als Reuzel en Uppercut of hoe het ook heet, 20 Euro voor een blikje in kaviaar formaat om in je haar te smeren.
Als iemand er blij mee is prima, maar ik merk geen verschil en ik geloof zeker niet dat het 'schadelijk' zou zijn...

Die Nivea is gemiddeld qua prijs, overal te krijgen en in elke supermarkt/drogist is wel een keer een 1+1 gratis actie dus dan is het helemaal goed te doen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[Voor 128% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Westland1940
@Deathchant Als ik s'ochtends op sta en gel in me haar doe, zonder wat dan ook, krijg ik mijn haar wel recht omhoog zoals Dragon Ball Z, maar dat wil ik juist niet :P

@page404 Ik ga zoeken naar pomade, maar uiteraard niet zomaar tientallen euro's er tegen aangooien zonder dat ik weet of het wel voor mij werkt. Dure merken sla ik even over.

@hmmmmmmmmmpffff Ik was mijn haar niet voordat ik het in model wil brengen. Ik sta op, probeer mijn haar in model te doen met of zonder product, en ben pleite. Misschien gaat het daar mis, maar ik ga sowieso niet douchen s'ochtends alleen om mijn haar oké te krijgen.

Het kan aan mij liggen, maar als je je haar even onder de kraan doet en afdroogt is het nog steeds een stuk 'rommeliger' dan als ik onder de douche vandaan kom.

@Klippy Laat ik die toevallig in huis hebben. Ligt hier al een tijdje omdat het toen der tijd bij mij niet werkte, niet het gene kreeg wat ik hoopte te krijgen. Kan het voor het douchen nog wel is proberen. :)

@Ernemmer Zo lang is het nog niet, en zoveel verzorging wil ik verder niet aan mijn haar besteden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34

page404

Website says no

Westland1940 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:18:

@page404 Ik ga zoeken naar pomade, maar uiteraard niet zomaar tientallen euro's er tegen aangooien zonder dat ik weet of het wel voor mij werkt. Dure merken sla ik even over.
Snap ik! ze hebben ook wel kleinere potjes hoor, die van 40€ zijn van die 300ml potten. Met 9€ is de miskoop minder. Ik heb heel wat geexperimenteerd, van het allergoedkoopste van de Action tot het spul dat met zn gewicht in goud afgewogen wordt, en het is wel duidelijk dat de kwaliteit niet lineair met de prijs gaat. Maar vuistregel: de grootste troep is het goedkoopste en de beste zijn de duurdere.
Ik vind die Layrite perfect omdat het heel makkelijk uitwast en het zich toch als een "wax" gedraagt. En het steekt met kop en schouders uit boven de toch al niet goedkope Schwarzkopfen en L'Oreals bij de Etos.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:28]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-03 16:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Westland1940 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:18:
@Deathchant Als ik s'ochtends op sta en gel in me haar doe, zonder wat dan ook, krijg ik mijn haar wel recht omhoog zoals Dragon Ball Z, maar dat wil ik juist niet :P
Ik doelde zelf meer op dit haartype (beetje slag in het haar): blijft in model zitten, ziet er redelijk gewassen/verzorgd uit en ziet er niet nat/vettig uit:

Hier nog een foto waarbij je toch wel IETS ziet van een haarproduct, maar het blijft als gewassen haar uitzien.

Zoals hier kan het ook, maar daar zie je overduidelijk gel in zitten:

[Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 19-03-2021 16:48]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Westland1940
@page404 Ik heb er een besteld, ben benieuwd! Ik zag deze video, dit effect zou ik ook willen hebben alleen uiteraard met een stuk langer en dikker haar (zoals mijn meegestuurde foto's).

@Deathchant Ik neem aan dat jij dus zoiets wil als foto nr 1? Dat vroeg ik me ook af, als ik geen producten gebruik dan heb ik het liefst er ook zo uit zien in plaats foto nr 2. Maar wat nr 1 gedaan heeft, wel of geen product, geen idee :P

Zo'n soort stijl heb ik ook wel is gewild alleen telkens afgehaakt en naar de kapper gegaan omdat ik er geen raad meer mee weet. Paul Mccartney's haarstijl vind ik ook erg tof, en dan zou ik het willen zoals foto nr 1. Of daar iets van een product in zit, geen idee, anders heb ik het eerder zoals foto nr 2.

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:16

Whaam

Meer beter

Ik heb iets korter haar dan jij, als ik je foto’s goed bekijk, maar heb wel dik/veel haar, alleen is het mijne ook nog heel glad. Wat ik gebruik na het douchen is zoutspray of salt texturizer, willekeurig welk merk. Dat maakt dat mijn slappe haar in ieder geval van zichzelf een beetje stugger wordt en ook in model blijft gedurende de dag.

mechanical keyboard hebben? ikki68 aurora r1 te koop!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Westland1940 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:14:
De lengte en dikte die ik nu heb is goed vergelijkbaar met de foto hieronder links. Dit effect krijg ik ook als ik gewoon gel erin gooi plus water, een grote tering zooi naar mijn mening :P En ik wil meer iets van zoals rechts.

[Afbeelding][Afbeelding]
Links heeft een ander kapsel dan rechts.

Links: haar ongeveer overal de zelfde lengte
Rechts: zijkanten (en ik denk achterkant) is veel korter geknipt dan bovenop (disconnected).

Dus naast een ander haarproduct (een wax die niet hard opdroogt) heb je ook een kapper nodig.

• Westland1940
@Whaam Hmm, kan dat altijd is gaan proberen met zoutspray :)

@job Nee klopt, ging maar om het product wat ze in hun haar hebben. Ik wil het effect van rechts. Overigens wil ik ook het soort kapsel van rechts. Ik heb het nu zo'n 3x gevraagd bij de kapper; korter aan de zijkanten, langer boven op, maar wat ze telkens doen is een soort piramide effect haha, geen 'disconnected' stijl zoals jij zegt. Wellicht dat woord gebruiken of een voorbeeld foto.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Bij de kapper inderdaad de juiste termen gebruiken, dat helpt. En foto's.
Als je op google zoekt naar disconnected zie je vooral voorbeelden van een disconnected kapsel met een fade. Maar je kan de zijkanten en achterkant ook gewoon gedekt houden (wat jij wilt).

Voor een alternatief van je gel zijn hierboven al wat dingen genoemd. Ikzelf zweer bij fudge hair shaper en fudge fat hed. Daarmee heb je echter niet de wet-look die gel je geeft.

Je zal echt wat producten uit moeten testen om te zien waarmee jij het gewenste effect bereikt. Dus probeer wat uit.

• Westland1940
@job Ik liet voorheen altijd voorbeelden zien of ik zei tegen de kapper van hoe ik het graag wil, en 9 van de 10x eindigt het altijd anders :P. Wellicht binnenkort maar weer is proberen nu het weer mogelijk is.

Deze stijl vind ik ook erg tof. Het oogt wat langer maar is het niet.

[Voor 5% gewijzigd door Westland1940 op 21-03-2021 20:59]

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet lullig bedoeld, maar waarom ben je zo gefocussed op haarstijlen van anderen?

Zelf heb ik ook lang haar, En nu ook een corona staartje:P
In de periode dat het de lengte was die jij aangeeft heb ik gebruik gemaakt van de Nivea care and hold (of andere vergelijkbare spullen).Gaf wel iets van een wetlook. Maar dat is ook alleen maar tijdelijk. Werkt wel een stuk beter dan gel.

• Westland1940
@fm77 Valt wel mee hoor, meestal als ik me haar weer aan de lange kant vindt ga ik opzoek naar wat ik vervolgens wil laten doen bij de kapper. Ik weet in ieder geval wat ik wil, en wellicht het juiste product. Alleen bij elke knipbeurt eindigt het altijd anders :P, misschien een andere kapper proberen hehe.

Gel is niet te doen, droogt snel, als je 1x met je hand door je haar gaat zie je van die witte pluisjes. Ik heb al Layrite Pomade besteld, kijken of wat iets is.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:32
Pomenade zoals https://www.thealphamen.nl/uppercut-deluxe-pomade.html

En zoutspray doen het trucje. Als je s ochtends niet douched dan wel even een beetje water erin zodat alles niet alle kanten op gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 22:48

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb langer haar en doe er helemaal niets in.
Het punt is dat je niet alleen naar de kapper hoeft om het korter te maken. Je kan er ook een model in laat knippen. Tenminste, als je niet naar zo'n budget kapper gaat die er even voor een 10tje doorheen knalt.

Als je van 'kort' haar naar zo'n type haar gaat als in je openingspost, dan is het nogal logisch dat het niet is zoals je wilt. Natuurlijk kan je er dan van alles in gooien aan producten, maar dan zit je eerder te tuinieren dan iets anders :+

De tip die hier voorbij kwam; zoek een goede barbier, is echt de enige nuttige toevoeging hier naar mijn mening :) Die knipt naar 'je doel' en op zo'n manier dat het ook goed gaat werken. Denk aan laagjes, links en rechts uitdunnen, etc.
Daarnaast heb je bijna altijd wel de situatie dat als je het langer laat groeien, je op een moment komt dat alles even klote is. Het is dan net te lang, of net te kort nog. Dat kan je nog wel fixen met producten, waarbij een barbier of whatever je best bij kan helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Heel klein beetje wax, dan föhnen en dan in model brengen met nog een beetje wax. Dat was het advies van mijn kapper en werkt uitstekend.

• Westland1940
@Douweegbertje Ik ga altijd naar zo'n Turkse kapper. Die knippen het altijd netjes en strak, maar het komt vaak op het zelfde neer bij iedereen. Kort, scheiding naar links of rechts, of alles naar achter. Een aantal keren gehad dat ik zeer tevreden naar buiten liep, vorig jaar hadden ze ook genoeg haar om mee te werken door mijn coronakapsel :P

Dus wellicht is kijken naar een kapper die meer kan bieden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01

mark-k

AKA markkNL

Mijn haar is niet zo heel lang tbh maar toch niet kort te noemen. Ik gebruik zelf al een tijdje Texture Gum van Rage: https://www.haaroutlet.nl/rage-texture-gum-100ml.html (ook elders verkrijgbaar, eerste linkje dat ik vond)
Daarvoor een tijdje Suavecito Pomade gebruikt, was op zich ook wel goed maar werkte voor mij toch net iets minder prettig, en ook een stukkie duurder.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee