Good morning,
Iets anders wat me overigens ook niet zint, is dat de AP gewoon open is. Iedere client kan ermee verbinden. Wat als er iemand hier in de buurt woont die nog meer tech-savvy is en vervolgens een vulnerability vindt door commando's te sturen waardoor die warmtepomp over de zeik raakt? Overigens heeft de hele wijk deze pomp, dus ik vind ongeveer 10 - 15 van zulke "Wifi-Remo-xx-xx-..." APs.
Hoor graag jullie eindeloze advies
Situatie
Ik heb in m'n nieuwbouwhuis een Techneco aard-warmtepomp sinds een jaar. Zat een aardig prijskaartje aan en ik heb voor 800 euro de "wifi module" erbij genomen zodat via internet parameters gemonitord konden worden. Daarbij verbindt de wifi module met je lokale router en upload hij gegevens naar Techneco/Remeha server.Wat wil ik doen
Ik wil proberen of ik zelf direct met de warmtepomp kan interfacen of uitlezen. De Wifi-module zit er per slot van rekening in.Wat weet ik
- De warmtepomp exposed sinds ze de service hebben uitgeschakeld, ineens een open SSID AP met naam "Wifi-Remo-00-1e- ... ". Dwz "Wifi-Remo" (constant) + MAC Address
- Ik kan succesvol verbinden met de AP. De gateway is dan 192.168.1.3
- Ik heb geprobeerd een web-interface te benaderen op :80, :8080. Ook geprobeerd te ssh'en. Maar krijg daarop geen response
- De pomp op 192.168.1.3 reageert op pings die ik command-line stuur.
- Ik heb de volgende Android app gedownload: https://play.google.com/s...wifiremosetup&hl=nl&gl=US omdat ik las "Wifi Remo" (eerste deel van de SSID string) en dat het voor 'heat pumps' was. Deze gerund maar die kan geen verbinding maken met 192.168.1.3
- Ik zie dat de Honeywell App een verbinding probeert te maken met 192.168.1.3:9706 maar dan alsnog geen response krijgt.
- Omdat de wifi-module dus niet (meer) met m'n eigen router communiceert (zie introductie) kan ik ook niet meer Wiresharken op het netwerk om te zien wat voor requests de pomp uitstuurt naar de niet-meer-bestaande server.
Hoe kan ik verder?
Mijn kennis houdt hier op. Wat kan ik nog meer proberen om een response uit te lokken van de AP / Warmtepomp? Wat zijn hier gangbare technieken voor? Zijn er ook nog manieren om erachter te komen op welke Port de device een response aanbiedt? Hier mis ik de kennis van networking.Iets anders wat me overigens ook niet zint, is dat de AP gewoon open is. Iedere client kan ermee verbinden. Wat als er iemand hier in de buurt woont die nog meer tech-savvy is en vervolgens een vulnerability vindt door commando's te sturen waardoor die warmtepomp over de zeik raakt? Overigens heeft de hele wijk deze pomp, dus ik vind ongeveer 10 - 15 van zulke "Wifi-Remo-xx-xx-..." APs.
Hoor graag jullie eindeloze advies

[Voor 23% gewijzigd door Snoeikoe op 24-07-2021 12:25. Reden: Verwijderen van uitleg dat de techneco server offline is. Deze is nu gemigreerd naar Remeha]