Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Moederbord defect? Geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

• timetje100
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:55
Hoi Allemaal,

Ik heb al een tijdje een pc gebouwd, nou heb ik vandaag een nieuwe behuizing gehaald en begon ik vrolijk met alles inbouwen.

Nou had ik een pci netwerk kaart voor wifi verbinding waarbij ik de usb aansloot op de verkeerde aansluiting op het moederbord. (B450 plus am4 moederbord)

Direct toen ik de pc startknop drukte rook ik een brandlucht, vervolgens direct de pc uitgezet en blijkt de usb kabel van mijn wifi kaart naar moederbord doorgebrand te zijn.

Vervolgens wifi kaart eruit gehaald en kijken of de pc het nog wel doet.
Zodra ik op de startknop van de pc druk hoor ik een klik en gaat de moederbordverlichting uit en geven alle andere componenten wel licht, maar ik krijg geen beeld.

Als ik de pc weer uit zet door de start knop in te drukken hoor ik weer een klik en gaat de moederbord verlichting weer aan.

Kan het kloppen dat mijn moederbord nu doorgebrand is? Ik heb al een andere voeding geprobeerd, krijg ik hetzelfde dat de moederbord verlichting uit gaat zodra de pc opstart.

[Voor 5% gewijzigd door timetje100 op 18-03-2021 22:58]

• jack zomer
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 16:05
Kan.

Of je cpu.
Of je video kaart
Of je monitor....(grapje)

Beschrijf je systeem eens... Gebruik je een video kaart?
Heeft je cpu een eigen video chip? Wissel de kabel eens daarna toe.

Is er schade te zien op het moederbord? Misschien rond de poort van de kabel, of aan de achterkant van je bord.

• timetje100
jack zomer schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:04:
Kan.

Of je cpu.
Of je video kaart
Of je monitor....(grapje)

Beschrijf je systeem eens... Gebruik je een video kaart?
Heeft je cpu een eigen video chip? Wissel de kabel eens daarna toe.

Is er schade te zien op het moederbord? Misschien rond de poort van de kabel, of aan de achterkant van je bord.
Ik heb een nieuwe asus tuf rtx 3070 videokaart, die was nog niet gestest dus dat kan wellicht ook het probleem zijn, maar de videokaart geeft wel licht zodra ik opstart, terwijl moederbord verlichting juist uitgaat.

Cpu heb ik al 3 weken dat is een ryzen 5 3600 watergekoeld met corsair waterkoelsetje

Mijn cpu heeft helaas geen eigen videochip.

Er is zover ik kan zien geen brandschade.

Het lijkt erop dat er iets in failsafe mode gaat zodra ik opstart

• timetje100

Ik heb net de voeding naar het moederbord gecontroleerd, ziet er verbrand uit?
Nieuwe voedingskabel gepakt zonder gpu geïnstalleerd maar alsnog gaat de verlichting op mijn moederbord uit zodra ik de pc start.

• Hoiboy19
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-06 11:54

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Heb je al geboot met alleen de psu, ram, cpu, gpu en mobo (dus zonder opslag)? En dan de pc aanzetten met een schroevendraaier. Als het dan nog steeds gebeurt zonder gpu proberen, dan zonder ram en dan zonder cpu. Zodra de gpu, ram of cpu weglaat boot hij sws niet maar dan kan je kijken of het mobo dan wel aanblijft.

Heb je nog een ander systeem? Dan zou je daarin losse onderdelen kunnen testen. Zoals de ssd, gpu, psu en cpu (als het een am4 systeem is natuurlijk).

Specs

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:33
Hoiboy19 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:23:
Heb je al geboot met alleen de psu, ram, cpu, gpu en mobo (dus zonder opslag)? En dan de pc aanzetten met een schroevendraaier. Als het dan nog steeds gebeurt zonder gpu proberen, dan zonder ram en dan zonder cpu. Zodra de gpu, ram of cpu weglaat boot hij sws niet maar dan kan je kijken of het mobo dan wel aanblijft.

Heb je nog een ander systeem? Dan zou je daarin losse onderdelen kunnen testen. Zoals de ssd, gpu, psu en cpu (als het een am4 systeem is natuurlijk).
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij alles weer even uit de behuizing moet halen om het zonder kast te starten om kortsluiting te voorkomen? Want anders hoef je hem niet met een schroevendraaier te starten gezien je je aan/uitknop gewoon aangesloten kan laten zitten :)

• timetje100
Hoiboy19 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:23:

Dat ga ik vanavond even proberen, gpu is iniedergeval uitgesloten samen met de psu (getest met andere psu en getest zonder gpu of de moederbord lampjes nog steeds uitgaan).
Ik heb ook gister nog een nieuw moederbord besteld dus ik kan meteen testen of het aan mijn moederbord ligt.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True