Toon posts:

Opname deel van het geluid van de tegenpartij verhogen

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 12:47
Beste Tweakers,

Ik heb een geluidsopname gemaakt van een zeer belangrijk telefoongesprek.
Een aantal feiten die tegenpartij heeft toegezegd in dit telefoongesprek worden nu ontkent.
Echter gezien het feit ik alles met mijn laptop heb opgenomen is de tegenpartij niet altijd goed te horen.
Mijn stem is wel continu zeer goed te horen in deze geluidsopname.

Ik zoek een programma dat het volume van de tegenpartij automatisch optrekt naar het niveau van mijn stem.

Weet iemand hier iets voor?

Ik ben al bezig met Audacity maar dit werkt niet goed.

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-03 21:53

Kryziek

bb || !bb

Wat je zoekt is een compressor denk ik. Die zou ervoor moeten zorgen dat de zachte geluiden harder worden en de harde geluiden zachter, zodat alles meer op eenzelfde volume komt.

Hoe dat precies werkt in Audacity kan ik je helaas niet mee helpen. :)

• MrN
Ja precies ik ben er mee aan het spelen maar kom er niet uit.

Harde geluiden mogen hard blijven de zachte geluiden zouden omhoog moeten worden getrokken naar het decibel niveau van de harde geluiden.

Lijkt mij niet heel moeilijk

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-03 23:48
Volgens mij doet "Normalize" dit in Audacity?
Als je de delen van het gesprek van de tegenpartij selecteert en Normalize doet, worden ze "normaal" volume.

Hoe de kwaliteit zal zijn durf ik niet te zeggen.

• MrN
Ja dat is het lastige dat werkt niet helemaal en delen van de tegenpartij selecteren is vrij lastig gezien ik het grootste deel van de tijd aan het woord ben.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als de delen van de tegenpartij alleen te horen zijn als jij praat trek je jou volume ook omhoog, zo niet dat is het gewoon het deel selecteren waarbij de tegenpartij praat inzoomen en knippen en volume verhogen.

[Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 18-03-2021 21:33]

Si vis pacem, para bellum

• vikterr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-02 21:03
Bewijsmateriaal wettig verkregen?

• MrN
Ja is wettig verkregen .

• Flapperbol
vikterr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:36:
Los van dat het er niet toe doet, mag je een gesprek waarin je zelf deelneemt altijd opnemen.

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-03 16:06
vikterr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:36:
Volgens mij mag je een gesprek waar je zelf aan deelneemt opnemen.

Ik heb het geluid van een opgenomen film wel eens opgekrikt, met Kdenlive en dan Audiocorrectiefilter Normalise. Eventueel kun je ook een bandpass filter eroverheen leggen om de frequentie binnen stemgeluid de versterken en storende bijgeluiden te verzwakken.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• Flapperbol
MrN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:30:
Ja dat is het lastige dat werkt niet helemaal en delen van de tegenpartij selecteren is vrij lastig gezien ik het grootste deel van de tijd aan het woord ben.
Ik denk dat Kryziek op het goede spoor zat.
Probeer even wat hier uitgelegd wordt, dan selecteert Audacity als het goed is zelf de zachtere geluiden.

• vikterr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-02 21:03
Flapperbol schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:39:
[...]

Los van dat het er niet toe doet, mag je een gesprek waarin je zelf deelneemt altijd opnemen.
Volgens mij mag je dat niet zomaar gebruiken in een rechtszaak

• MrN
In dit geval durf ik deze uitdaging wel aan te gaan.

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 13:35

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

vikterr schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:45:
[...]

Volgens mij mag je dat niet zomaar gebruiken in een rechtszaak
Onjuist. Hiermee help je TS niet.

Het is (in beginsel) toegestaan om een (telefoon)gesprek stiekem op te nemen, mits de persoon die het gesprek opneemt zelf deelneemt aan het gesprek of dit doet in opdracht van een deelnemer aan het gesprek. Is dat niet het geval dan is het heimelijk opnemen van een gesprek strafbaar (artikel 139a WvSr. http://www.wetboek-online...an%20Strafrecht/139a.html)

• MrN
Het doel is ook niet een rechtszaak het doel is tegenpartij duidelijk maken dat eerdere toezeggingen niet zijn nagekomen.

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:23
MrN schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:30:
Toch is dat je beste optie. Ik weet niet hoe lang het gesprek is, maar ik zou het helemaal afluisteren en markers zetten op alle start en eind posities van de tegenpartij. Dan kun je die daarna losknippen van de rest, en qua filters apart bewerken. Dan moet het best mogelijk zijn om nog wat van de audio te maken.

• MrN
1 gesprek is al deels gelukt via de tips hier, daarvoor dank.

Het andere gesprek is wat lastiger.

• MarcoR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-03 18:18
Is al eerder gezegd, maar de stukjes van de zachte stem los knippen, en op een ander spoor bewerken met compressie en eq is je beste optie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee