Toon posts:

Certificaten voor Epson WF C-5710

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-02 10:39
Mijn vraag
Vanwege problemen met de functie Scan to Email, heb ik zowel de printer gereset naar fabrieksinstellingen, als de software geupdate, maar problemen blijven. Zowel via de printer zelf, als via de browser over IP, kan ik de functie Scan to Email instellen. Ookal doe ik dat volgens de instellingen van Epson zelf en de email provider, krijg ik dezelfde foutmelding die ik al eerder kreeg:
The connection is untrusted.
Check the following.
- CA Certificate
Enig idee hoe ik dit in orde kan brengen?

ps. de encryption strength is standaard op 112b

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gewoon de software van Epson WF C-5710 en een willekeurige browser om de instellingen via IP aan te passen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De lijst met Certificate is leeg en Root Certificate Update is up to date. Verder blijf ik met meerdere email accounts van verschillende providers de zelfde fout tegen komen. Zowel de Engelse als de Nederlandse gewone handleiding geven wél aan wat die fout is, maar niet hoe ik die fout kan rechtzetten. De netwerkwerk handleiding in beide talen, zeggen dat ik een CSR moet aanmaken en deze moet versturen aan de desbetreffende email provider. Terwijl ik juist denk dat dergelijke bedrijven dat al automatisch versturen/regelen, toch?

EDIT: Ondertussen heb ik deze vraag ook al gesteld aan let's Encrypt, de certificaat verzorger van een van mijn email providers: https://community.letsenc...my-epson-wf-c-5710/147765. Ook aan Vivaldi, mijn andere email provider: https://forum.vivaldi.net...es-for-my-epson-wf-c-5710

[Voor 25% gewijzigd door 86ul op 18-03-2021 22:16. Reden: Links]

Fedora37 KDE

Alle reacties

• 86ul
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-02 10:39
Ondertussen heb ik een reactie gekregen van de Techenische dienst van Epson:
Thank you for your email

You are correct that is exactly what you should be doing.

Here you find more information

https://files.support.eps...ificate_sct3170_5470.html

If you do not want to do this you can try epsonconnect.com and use that to scan to email
Dus dat is dus individueel een verzoek indienen, terwijl er meerdere gebruik maken van een dergelijke dienst...

EDIT: Omdat ik nog binnen de garantie zit, wordt de printer en eventuele settings nagekeken door het bedrijf waar ik deze Epson heb gekocht.

EDIT2*: Omdat ik dus effectief binnen de garantie periode zat, is deze door het bedrijf waar ik deze gekocht had nagekeken. Na onderzoek hebben zij besloten om deze printer terug te nemen en mijn geld terug te geven. Hiervoor heb ik een printer van een ander merk, bij een ander bedrijf gekocht.
*Door drukte pas recent deze update kunnen geven. Deze casus is mei/juni 2021 afgerond.

[Voor 30% gewijzigd door 86ul op 19-01-2022 08:19]

Fedora37 KDE

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee