Ik heb een Samsung A50 met het volgende probleem. Op mijn wifinetwerk thuis (20 Mbps) merkte ik dat de telefoon een trage internetverbinding heeft. Speedtest laat zien 1,5 Mbps. Ik heb wat op fora gezocht en op basis daarvan: 1) cache geleegd bij herstarten telefoon en 2) DNS aangepast. Beiden hebben geholpen, maar steeds na ongeveer een kwartier valt de snelheid weer terug. Idem wanneer ik wifi op mijn telefoon uit en weer aan zet: het gaat een kwartier goed en daarna stort de snelheid weer in. Ik heb ook de laatste software-updates uitgevoerd, zonder blijvend resultaat. Andere telefoons en laptops op hetzelfde wifi-netwerk hebben nergens last van. Ik heb nog niet kunnen nagaan of mijn telefoon hetzelfde probleem heeft op andere wifi-netwerken. Op 4G is alles normaal. Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?
Vraag
Alle reacties
Gebruiken andere telefoons en laptops dezelfde standaard als de A50 ? Denk aan WIFI5, WIFI6, 2,4GHz. band 5GHz. band. Zonder dat je zeker weet dat je met dezelfde standaard op dezelfde band verbindt zijn vergelijkingen tussen devices weinig waard omdat je appels met peren vergelijkt.
UNOX: The worst operating system
@baronbami Je openingspost bevat niet heel veel informatie waar we iets mee kunnen. Zou je het volgende willen toevoegen:
- Wat voor netwerkapparatuur en 'andere telefoons en laptops' gebruik je?
- Welke frequentie(s) gebruik je en wat is de bandbreedte?
[Voor 49% gewijzigd door rens-br op 19-03-2021 08:40]
De router is een Huawei HG659, dus WIFI5. Ik heb 2.4 en 5 GHz open staan, onder hetzelfde SSID. Provider is T-Mobile. Onderstaand de instellingen zoals ze nu zijn.
Naast mijn Samsung A50 wordt er van het netwerk gebruik gemaakt door een Lenovo Laptop, MacBook Air en iPhone SE 2020. Er hangt ook nog een Sonos Bridge aan de router. Bij de andere apparaten heb ik geen problemen met internetsnelheid opgemerkt.
Naast mijn Samsung A50 wordt er van het netwerk gebruik gemaakt door een Lenovo Laptop, MacBook Air en iPhone SE 2020. Er hangt ook nog een Sonos Bridge aan de router. Bij de andere apparaten heb ik geen problemen met internetsnelheid opgemerkt.
Er kan een vrij extreem verschil zijn tussen 2.4GHz en 5GHz in snelheid. Afhankelijk van hoe slim je router (en apparaten) zijn, kiest het apparaat bij voorkeur 5GHz, maar met dezelfde SSID's heb je daar vrij weinig zicht op.
Ik zou tijdelijk eens een extra WIFI-netwerk aanmaken (indien mogelijk, anders even 1 SSID renamen) en zo duidelijk krijgen of het een probleem is met 2.4GHz of 5GHz. Hoeft natuurlijk niet, maar daar zou ik even beginnen.
Ik zou tijdelijk eens een extra WIFI-netwerk aanmaken (indien mogelijk, anders even 1 SSID renamen) en zo duidelijk krijgen of het een probleem is met 2.4GHz of 5GHz. Hoeft natuurlijk niet, maar daar zou ik even beginnen.
UNOX: The worst operating system
Mijn oplossing,
Reset de netwerkinstellingen.
Dit kan via instellingen>algemeen beheer>resetten>netwerkinstellingen resetten.
Netwerk opnieuw toevoegen.
Bij mij heeft het gewerkt Galaxy A 50
Reset de netwerkinstellingen.
Dit kan via instellingen>algemeen beheer>resetten>netwerkinstellingen resetten.
Netwerk opnieuw toevoegen.
Bij mij heeft het gewerkt Galaxy A 50
Pagina: 1