Verwijderd
Als je nieuw topic maakt en dan eerst op Bekijk bericht klikt, dan maakt hij bovenaan (in dit geval: Index / Lieve Adjes / 1.3.0.a -> Wanneer komt ie uit?) al een link aan naar dat topic (hier dus 1.3.0.a -> Wanneer komt ie uit?) terwijl die link nog niet bestaat. Werkt dus niet.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
zullen we een screenshot maken?Op woensdag 15 augustus 2001 19:22 schreef GSMboy het volgende:
Heb ik ook! Welke forums heeft dat testforum eigenlijk?
Professioneel Hyves-weigeraar
edit: Gaat die code #1 er nog een x vanaf
Een en ander is afhankelijk van hoe goed de update op Fokforum verloopt.
Of werkt dat niet zo bij topix?
1.30??? YesOp woensdag 15 augustus 2001 20:30 schreef Daniel Kegel het volgende:
Volgens de laatste informatie staat de update voor morgenavond op het programma.
Een en ander is afhankelijk van hoe goed de update op Fokforum verloopt.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Voor wie? Voor jullie of voor ons allemaal?Op woensdag 15 augustus 2001 21:30 schreef Buzzman het volgende:
* Buzzman helemaal blij, fancy features zitten erin
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Ik kan al niet wachten tot morgenOp woensdag 15 augustus 2001 21:36 schreef Kaj. het volgende:
ja, allemaal toffe nieuwe banschermpjes.![]()
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Op woensdag 15 augustus 2001 21:37 schreef Traag het volgende:
[..]
Ik kan al niet wachten tot morgen
Er zitten wel aardig wat leuke admin speeltjes bij
1. compleet nieuw rechtensysteem + backend
2. zoeken in private fora (#48, #47)
3. showtopic.php/topicid/pagina/aantalberichten per pagina (#128)
4. ALT+S voor submit (#107)
5. bugfix: Extensie van plaatjes die je upload moet lower-case zijn (#134)
6. bugfix: [url="http:// link naar got-topic "] link naar got-topic [/url] resultaat fucked up (#133)
7. bugfix: grotere textarea bij invoer (#126)
8. Aanpassen aanmelden bezoekers (#121,#137)
9. Notes niet deleten maar 'onzichtbaar' maken (#143)
10. Tijd laatste bezoek per user bijhouden ipv session indien ingelogd (maw thuis zelfde rode mapjes als op werk).
11. post-limiet bij replyen met threadview (#114, #67) (je kan van pagina naar pagina jumpen zonder je bericht kwijt te raken..)
12. Cursor gelijk in Searchbox (#119,#120)
13. bij niet wijzigen van bericht verkeerde redirect (#152)
14. Bij inloggen niet bestaande naam werkt 'click here to proceed' niet goed (#91)
15. Lokatie web-icons in profile (#1)
16. Mod-edit's zijn niet goed afgevangen (#156)
17. Topic deleten haalt posts niet van total posts af (#96)
18. Gewone members kunnen eigen posts maar tot 24h na het posten wijzigen.
19. http://localhost wordt geen url. (#151)
20. Meer dan 25 tekens in de search (#11)
21. Cijfer nul in een reactie geeft een lege post (#131)
22. na post in faq topic verdwijnt topic na een tijdje (#158)
23. Usericon wil maar half weg (#122)
Verwijderd
De belangrijkste is geloof ik een rood knopje met label: [BC4]Op woensdag 15 augustus 2001 21:32 schreef steije het volgende:
Ben erg benieuwd, maar volgens mij zijn er alleen maar leukere features voor de modjes bijgekomen?
Op woensdag 15 augustus 2001 21:38 schreef Cheatah het volgende:
[..]
De belangrijkste is geloof ik een rood knopje met label: [BC4]
Nee.. in het admin systeemOp woensdag 15 augustus 2001 21:40 schreef GSMboy het volgende:
En de banschermpjes zitten ook in de GoT layout?
Jeremy Clarkson
Niet echt bugproof nog dus, maar dat komt vast wel in orde (duh
Niet?
[Specs]
Yess mijn alt+s feature request is doorgezetOp woensdag 15 augustus 2001 21:38 schreef steije het volgende:
[..]
Er zitten wel aardig wat leuke admin speeltjes bij
[..]
Hmm, verder moet je d'r ook de updates van 1.2.9h bijdoen, aangezien GoT die update heeft overgeslagen.
+ ik zie ook allemaal forums staan die je volgens mij niet meer te zien moet krijgen (big brother gedoe allemaal).Op woensdag 15 augustus 2001 22:05 schreef SiGNe het volgende:
Op Fok! draait ie nu, alleen kan je nu niet meer reageren op de topics.
Niet echt bugproof nog dus, maar dat komt vast wel in orde (duh)
Niet?
[Specs]
screenies van het nieuwe banscherm?Op woensdag 15 augustus 2001 21:52 schreef Traag het volgende:
[..]
Nee.. in het admin systeem
Tis trouwens niet veel bijzonders, alleen een htmletje met wat linkies erin, zonder layout
Nu is 't ook nog niet met .htpassword beveiligd, zie maar: http://forum.fok.nl/admin/. Het is een heele verbetering als je de vorige admin kendeOp donderdag 16 augustus 2001 02:44 schreef hdd het volgende:
De admin dir was nog niet beveiligd, kheb dus nog snel wat screenies kunnen maken, maar ik weet niet of ik dat hier mag posten
Tis trouwens niet veel bijzonders, alleen een htmletje met wat linkies erin, zonder layout
(voor 1.3 ging alles gewoon via de phpMyAdmin)
Jeetje wat een onzin
nogal ja, voorbeeldje van dronken(of andere niet-nadenkende) situatie:Op donderdag 16 augustus 2001 04:20 schreef [eNeRGy] het volgende:
18. Gewone members kunnen eigen posts maar tot 24h na het posten wijzigen.
Jeetje wat een onzin
Je posts iets, dan na 24 uur weer bovenop te zijn zie je dat die post niet helemaal 100% normaal is, kan je hem niet meer editten
Wat een bullshit, zorgt alleen maar voor argresie
Daar kun je niet meer in de useradmin, dat kon opOp donderdag 16 augustus 2001 03:47 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Nu is 't ook nog niet met .htpassword beveiligd, zie maar: http://forum.fok.nl/admin/.
<font color=red>linkje removed</font>
rules zijn volgens mij de sub-indexes, zoals harde warenOp donderdag 16 augustus 2001 11:41 schreef GSMboy het volgende:
Wat zijn de Flush privileges> En rules zijn zeker de Notes, of niet soms?
Jeremy Clarkson
traag> al enig id hoe laat het gaat gebeuren?Op donderdag 16 augustus 2001 12:20 schreef Traag het volgende:
Wacht nu maar even af totdat die versie is geïmplementeerd
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Flush privileges is een MySQL command om veranderingen in de rechten van een user door te voeren (die user wordt ws gebruikt om de software aan MySQL te koppelen, niet te verwarren met een user op GoT). Rules zijn waarschijnlijk de rechten per status, dus een gebanned persoon heeft 0 rechten, terwijl een admin alle rechten heeft, een Moderator Non-Windows Operating Systems heeft alleen bijzondere rechten in dat forum, etc etc etc. Dat is allemaal gedefinieerd in een tabelletje, wat je onder die link ws aan kan passen.Op donderdag 16 augustus 2001 11:41 schreef GSMboy het volgende:
Wat zijn de Flush privileges> En rules zijn zeker de Notes, of niet soms?
Als er nog geen tijd staat in het [forum=32] dan weten wij het ook nietOp donderdag 16 augustus 2001 14:48 schreef GSMboy het volgende:
Er is net nog wat erover in het mededelingenforum gezet, maar hoelaat gaat de upgrade gebeuren? En blijft de testversie dan staan?
Die testversie is sowieso niet voor het publiek bestemd
Jeremy Clarkson
Die betasite was een tijdje geleden toch juist geopend zodat het publiek de grootste bugs er uit kan halen voordat het op GoT/FOK komt te draaien?Die testversie is sowieso niet voor het publiek bestemd
Niet dat ik weet.... de enigste users waren arjen en jorma. Van kees hoorde ik dat die link niet publiek was.Op donderdag 16 augustus 2001 15:10 schreef Chaos het volgende:
Die betasite was een tijdje geleden toch juist geopend zodat het publiek de grootste bugs er uit kan halen voordat het op GoT/FOK komt te draaien?
GSMboy: sorry voor de edit, maar privé is echt privé
Jeremy Clarkson
Enige users waren Arjen en Jorma? Wat waren die 20 anderen dan?Op donderdag 16 augustus 2001 15:13 schreef Traag het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.... de enigste users waren arjen en jorma. Van kees hoorde ik dat die link niet publiek was.
GSMboy: sorry voor de edit, maar privé is echt privé
Toch was het zo.Op donderdag 16 augustus 2001 15:13 schreef Traag het volgende:
Niet dat ik weet...
<font color=red>[Admin break: Onno .. die link is al een paar keer verwijderd in dit draadje. Gelieve die dan niet gewoon weer te posten.]</font>Op 25 april schreef Daniel Kegel in een niet meer bestaand draadje het volgende:
Testen kan alhier:
http://www.blablabla.nl
Je moet even opnieuw registreren en alle postings worden getrashed. Gaarna alleen serieuze tests, geen ongein
He, die heb ik gesubmit12. Cursor gelijk in Searchbox (#119,#120)
Dan wordt het leven eindelijk eens wat makkelijker
They made me do it.
Ja, en dat die verwijderd is, slaat dus *nergens* op, omdat de url door nota bene door een admin gepost is. Het verhaal van Traag dat het een prive url is, is dus gewoon bullshit.Op donderdag 16 augustus 2001 15:41 schreef HlpDsK het volgende:
[Admin break: Onno .. die link is al een paar keer verwijderd in dit draadje. Gelieve die dan niet gewoon weer te posten.]
*klapklap* btw mag die link naar het fok admin dingetje wel?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Ben nog bezig hoor ..Op donderdag 16 augustus 2001 16:27 schreef Chakotay het volgende:
Wees dan consequent en haal alle links ernaar in dit draadje weg...
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds
Verwijderd
Daarweet ik niks van. Voorzover bekend gewoon versie a.Op donderdag 16 augustus 2001 16:42 schreef niorg81 het volgende:
Inmiddles is op bugs.topix.nl versie 1.3.0b aangekondigd.., wordt er vanavond meteen naar deze versie geupgrade?? zitten wel een aantal bugfixes op 1.3.0a in zo te zien
Op donderdag 16 augustus 2001 16:43 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Daarweet ik niks van. Voorzover bekend gewoon versie a.
Topix 1.3.0b
1. posten zonder ingelogd te zijn was niet mogelijk.
2. rechtensysteem geoptimaliseerd.
3. zoeken op topicstarter was niet mogelijk.
4. profiel wijzigen gaf error (gevolg van puntje 2..)
5. archieven kwamen in forumindex terecht.
6. onder bepaalde omstandigheden verdween een categorie uit de forumindex
Verwijderd
Sja .. ik heb het al FF ergens in de mix gegooid. Ik hoor het zo wel.Op donderdag 16 augustus 2001 16:50 schreef steije het volgende:
[..]
[..]
Verwijderd
Hmmz, als ik het zo lees, dan lijkt he me verstandiger om meteen 1.3.0b te installeren.Op donderdag 16 augustus 2001 16:50 schreef steije het volgende:
[..]
[..]
Zijn toch aardige iritante bugs als je het mij vraagt.
Vooral die eerste zou nogal wat problemen op kunnen leveren hier.
Wat ik me verder afvraag. Waarom wordt/werd deze versie niet uitvoerig getest door users op de reeds verwijderde link (war altijd de testversies staan)
Dan komen dit soort bugs in ieder geval aan het licht, voordat de versie geinstalleerd wordt, zoals nu dus op FOK het geval is/was.
I.M.O. zijn bovengenoemde bugs zwaar genoeg om in ieder geval niet versie a te installeren!
Omdat Traag overal die linkjes weghaaltOp donderdag 16 augustus 2001 18:11 schreef nelske het volgende:
[..]
Wat ik me verder afvraag. Waarom wordt/werd deze versie niet uitvoerig getest door users op de reeds verwijderde link (war altijd de testversies staan)
Dat doet HlpDsK hier hoorOp donderdag 16 augustus 2001 18:17 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Omdat Traag overal die linkjes weghaalt
Verwijderd
Mijn vraag is/was; waarom moeten deze bugs naar boven komen, op geinstalleerde versies (of net voor het installeren van een versie).
Als deze release (versie 1.3.0a) uitvoerig getest was door users, dan waren die bugs veel eerder bekend geweest en zou het ook geen problemen op kunnen leveren.
Ik vind dit toch aardig serieuze bugs!
Bijna overal dan.Op donderdag 16 augustus 2001 18:19 schreef Chakotay het volgende:
[..]
Dat doet HlpDsK hier hoor
Anyways, in het [topic=206332] topic is te lezen dat:
Aangezien de changelog van 1.3.0b aangeeft dat er erg vervelende bugs in 1.3.0a zitten, neem ik aan dat de upgrade niet doorgaat?Op woensdag 15 augustus 2001 23:07 schreef Traag het volgende:
Vanavond is op het Fok! forum Topix versie 1.3.0a geïnstalleerd. Als deze goed draait is het de bedoeling dat deze morgen ook op GoT wordt geïnstalleerd.
Verwijderd
Tja en dat vind ik dus gewoon ronduit onverstandig op 2 zo'n grote fora!!Vanavond is op het Fok! forum Topix versie 1.3.0a geïnstalleerd. Als deze goed draait is het de bedoeling dat deze morgen ook op GoT wordt geïnstalleerd.
Testen, testen en nog eens testen is het devies.
Je knalt toch ook niet even een nieuwe besturingssyteem in een BOEING vliegtuig?
Tja als ze aankomen op het vliegveld, dan doet hij het
Agreed. Maar Traag en HlpDsk denken er blijkbaar anders over...Testen, testen en nog eens testen is het devies.
Virussen? Scan ze hier!
ToT nu toe heft iedere update een hoop plezier toegevoegd alsmede een beetje ergernis. Ik zie niet in waarom we deze keer ons 'hoop' plezier zouden moeten cancellen vanwege dat kleine beetje rottigheid extra. netto gaan we er ruim op vooruit iig
En dan kan het spel weer opnieuw beginnen: bugs zoeken, rapporteren en afwachten wanneer 1.3.1 oid verschijnt, niets mis mee.
De logica om flink reclame te maken voor een url en 3 maanden later deze url op de taboelijst te zetten ontgaat me echter
Verwijderd
Maar als ik iets geschreven heb, zou ik dat nog niet eens durven releasen, zonder dat het uitvoerig getest is.
De bugs die nu gefixed zijn in versie b zijn volgens mij toch wel vrij serieus. Het zijn in ieder geval bugs, die veel eerder bekend hadden kunnen zijn!
1
| 9. [rev] eruit gesloopt (#168) |
Jeremy Clarkson
* Buzzman vind dat niet leukOp donderdag 16 augustus 2001 18:53 schreef Traag het volgende:
code:
1 9. [rev] eruit gesloopt (#168)
Verwijderd
TOG leeh po si gat egittun tseem ed thce tein uon gat ver ed leweoh
Op donderdag 16 augustus 2001 18:56 schreef nelske het volgende:
ik neem aan, dat daar een fix voor komt
TOG leeh po si gat egittun tseem ed thce tein uon gat ver ed leweoh
En waarschijnlijk krijgen we versie B, maar zeker weten doe ik het niet...
Jeremy Clarkson
Verwijderd
En dan daarmee de users: neduoh keg ed roov
(De Kennytag moet er ook echt in hoor, stukken beter dan die suffe [rev].
Verwijderd
Probeer alsjeblieft de goede sfeer in dit topic te behouden, er staat iets te gebeuren wat de nodige spanningen met zich meebrengt, en iedereen in dit topic wil zich op zijn eigen manier enigszins ontspannen.Op donderdag 16 augustus 2001 19:17 schreef RickJansen het volgende:
..flez nem teod taw ne netsop cipot-ffo revo neruez et sejdom ed nettiz tsreE ?esaelp cipotnO
Daar is de huiskamer voor uitgevonden. En, hoe zit het, ben je al modje? 't Begint er steeds meer op te lijkenOp donderdag 16 augustus 2001 19:19 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Probeer alsjeblieft de goede sfeer in dit topic te behouden, er staat iets te gebeuren wat de nodige spanningen met zich meebrengt, en iedereen in dit topic wil zich op zijn eigen manier enigszins ontspannen.
Verwijderd
Waarom worden nieuwe versies niet uitvoerig getest
Ik weet bijvoorbeeld van een vorige versie, dat het wel gebeurd is (versie weet ik even niet meer!). Daaruit zijn toen als ik me niet vergis nog aardig wat fixes voortgekomen.
/me vindt het verstandiger als dit soort fixes zo veel mogelijk worden gemaakt, nog voordat de software zelf al draait.
Misschien eens een nieuwe cover kopen dan, je begint nogal op te vallen namelijk...Op donderdag 16 augustus 2001 19:25 schreef Cheatah het volgende:
Undercover
Pardon? Je hebt nog nét geen bordje 'Ik word een moderator' om je nek hangen... het druipt er nogal vanaf...Op donderdag 16 augustus 2001 19:25 schreef Cheatah het volgende:
Undercover
Van welk forum word je mod, of is dat nog niet vastgesteld?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Voordat dit draadje net als zijn voorganger (wanneer 1.2.9h?) ook gesloten wordt.
Waarom moeten mensen zich eraan ergeren, als een bepaald persoon blijkbaar wat aspiraties heeft.
Verder is daar nog altijd SU voor!
Verwijderd
!taats dnal wu nav galv ed tsaan tad remmun teh un leB .ver tem reteb si dlerew eD .pih si ver ne ,looc si ver tnaw ver liw kI
En ik heb vernomen dat het meteen Topix 1.3b gaat worden. Dan weten we dat ook weer.
Waarom worden er steeds weer dingen in Topix gebouwt die alleen maar meer bugs kunnen veroorzaken, en wanneer worden nou de bugs gefixed die er vanaf het begin inzitten en die al 3x gefixed zijn maar nog steeds niet (goed) werken ?
Is het misschien eens een goed idee om te lezen wat RAD (Rapid Application Development) en MoSCoW (Must, Should, Could, Would like) zijn. Dat zijn dingen die best wel eens zouden kunnen helpen om hier ooit eens de stempel 'software' op te kunnen zetten, want tot nu toe is de alpha status nog te goed voor dit brakke spul

Als die URL zo geheim is waarom staat ie daar dan open en bloot
Maar daar kan je dus niet testen omdat het test forum down is wegens onderhoud...Op donderdag 16 augustus 2001 20:09 schreef Chaos het volgende:
Ja, dat is die URL.
Nutteloze vraag, zoals je kunt zien reageren HlpDsK en Traag niet op zulk soort posts.Op donderdag 16 augustus 2001 20:05 schreef oVRoM het volgende:
Als die URL zo geheim is waarom staat ie daar dan open en bloot
(de url is gewoon niet geheim en dat wegeditten was dus een idiote actie)
Hij is dus gewoon public.
Onze excuses voor het ongemak.
Verwijderd
Dat vind ik een erg zwakke reactie van je. Er is ook nog zoiets als overleggen met de rest van de crew. Heb eens geduld.Op donderdag 16 augustus 2001 20:39 schreef Onno het volgende:
[..]
Nutteloze vraag, zoals je kunt zien reageren HlpDsK en Traag niet op zulk soort posts.
Overleggen met de crew, juist. Dus dit is net zo'n actie van "eerst slaan, later vragen stellen". "Overleg" dan eerst met de crew of die URL geheim is of niet, ga hem daarna pas editten.Op donderdag 16 augustus 2001 21:11 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Dat vind ik een erg zwakke reactie van je. Er is ook nog zoiets als overleggen met de rest van de crew. Heb eens geduld.
Zeker als het een misverstand/miscommunicatie was, dan ga je niet handelen naar iets wat niet zeker is.. want ook al heeft Kees het vreemd verwoord, Traag heeft het niet goed geinterpreteerd. Er moet toch wel een belletje gaan rinkelen als iedereen zegt dat die URL public is, en alleen jij zegt dat het niet zo is?
('k Hoop dat dit overkomt zoals bedoeld, positieve kritiek dus, en niet als crewbashing).
Als je hebt gezien dat Daniel die link hier gewoon open en bloot heeft gepost én dat die link op bugs.topix.nl wordt genoemd, moet je dan nog steeds overleggen of je moet stoppen met linkjes verwijderen?Op donderdag 16 augustus 2001 21:11 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Dat vind ik een erg zwakke reactie van je. Er is ook nog zoiets als overleggen met de rest van de crew. Heb eens geduld.
Naja, iig leuk om te zien dat er eens netjes overlegd wordt...
Ben niet zo stom als ik er uit zie hoorOp donderdag 16 augustus 2001 20:39 schreef Onno het volgende:
[..]
Nutteloze vraag, zoals je kunt zien reageren HlpDsK en Traag niet op zulk soort posts.
Dat was sarcastisch bedoelt
En het weghalen heeft gewoon _geen_ nut. Als je iedereen op het test forum toelaat dan hadden alle bugfixes uit 3.0b al in 3.0a gezetenOp donderdag 16 augustus 2001 20:39 schreef Onno het volgende:
[..]
Verwijderd
Ja precies; met dat laatste ben ik het helemaal eensOp donderdag 16 augustus 2001 21:39 schreef woutf het volgende:
[..]
En het weghalen heeft gewoon _geen_ nut. Als je iedereen op het test forum toelaat dan hadden alle bugfixes uit 3.0b al in 3.0a gezeten
Ik zal mezelf nog maar eens quoten, aangezien daar geen antwoord op komt.
Waarom worden nieuwe versies niet uitvoerig getest(eventueel door een select groepje gebruikers, die verstand van PHP/programmeren hebben of die al lang hier op GOT rondlopen).
Ik weet bijvoorbeeld van een vorige versie, dat het wel gebeurd is (versie weet ik even niet meer!). Daaruit zijn toen als ik me niet vergis nog aardig wat fixes voortgekomen.
Verwijderd
Wat minder is, is dat je niet meer kan quoten: "Code #6 Er is geen geldig topicnummer opgegeven"
Moet nog even gefixed worden.
Een klein beetje testen had dat toch wel aan het licht kunnen brengen ?
Hier kan je wel gewoon kwoten ?Op vrijdag 17 augustus 2001 04:07 schreef little_soundman het volgende:
HK en SG zoeken is idd erg fijn.
Wat minder is, is dat je niet meer kan quoten: "Code #6 Er is geen geldig topicnummer opgegeven"
Moet nog even gefixed worden.
Een klein beetje testen had dat toch wel aan het licht kunnen brengen ?
Druk even op F5 om het oude javascript bestandje uit je cache te duwen...Op vrijdag 17 augustus 2001 04:07 schreef little_soundman het volgende:
He, thanx. Shift reload did the trickOp vrijdag 17 augustus 2001 04:16 schreef tomato het volgende:
Druk even op F5 om het oude javascript bestandje uit je cache te duwen...