Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 14:10
Hi Tweakers,

Sinds een paar maanden gebruik ik het Keychron K1 wireless toetsenbord. Super fijn, alleen heb ik spijt van mijn keuze voor blue switches. Deze zijn mij te luidruchtig.

Daarom heb ik laatst aparte setjes rode Gateron switches besteld, ook bij Keychron.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaqeqe2UKiQ4qI4BRj-zHOKqjlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CSRRGkHzJB062MxClrTxTsKz.jpg?f=fotoalbum_large

Het probleem:
Ik krijg de blauwe switches met geen mogelijkheid van de printplaat. Op onderstaande foto zie je dat, na meerdere pogingen met paperclips, schroevendraaiers en een kleine tang er al schade is ontstaan bij de rechter toets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPr9j2rZ0NUNXIEvLZzxtsCH6Lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUGXG330m1DQPEUmuA6FSkgn.jpg?f=fotoalbum_large

Op onderstaande foto een close-up van een red switch. Ik ben er al achter dat de twee plastic 'hendeltjes', die zich aan beide kanten van de switch bevinden, iets ingedrukt kunnen worden om de switch los te krijgen. Het probleem lijkt hem echter in de twee koperen pinnetjes aan de onderkant te zitten. Deze zitten muurvast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuFX62TE4UZ7twMNx6t6frzpuZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npMluyZI3sNRCkxD9NwY0B6J.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben op de hoogte van de 'Gateron Switch Puller' die Keychron ook aanbiedt, alleen is deze volgens de klantenservice niet geschikt voor de low profile switches op mijn K1. Op mijn vraag hoe ik de switches dan wel zelf kan vervangen heb ik reeds nog geen antwoord ontvangen.
https://www.keychron.com/products/gateron-switch-puller

Tips en tricks over hoe ik deze switches los kan maken zonder het toetsenbord al te veel te beschadigen zijn meer dan welkom!

Beste antwoord (via VonoxNL op 18-03-2021 18:42)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zo te zien zijn de switches op de Keychron K1 niet hot-swappable. Je zult het keyboard dus verder uit elkaar moeten halen en elke switch moeten lossolderen (en de nieuwe weer vastsolderen). Dit staat ook in de beschrijving van de Gateron Low Profile Switch Set: "Alter switch on K1 require soldering capability."

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zo te zien zijn de switches op de Keychron K1 niet hot-swappable. Je zult het keyboard dus verder uit elkaar moeten halen en elke switch moeten lossolderen (en de nieuwe weer vastsolderen). Dit staat ook in de beschrijving van de Gateron Low Profile Switch Set: "Alter switch on K1 require soldering capability."

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-04 14:10
Daedalus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:00:
Ah, kak, je hebt helemaal gelijk. Compleet overheen gelezen. Moet ook wel zeggen dat het sneaky keurig aan de onderkant van de pagina vermeld staat.

Hoe dan ook, bedankt Daedalus! Dan zal ik toch bij mijn blauwe switches moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is erg sneaky inderdaad, zeker met de chocoladeletters die ze daarboven gebruiken. Het zijn van die dingen die opvalt als je weet waar je op moet letten (hot-swappable vs zelf solderen), maar anders straal overheen leest.