Hallo,
Ik heb in het bos een webcam draaien die zijn stream uitzend naar een VPS van Argeweb met daarop OBS. Die encodeert dat weer naar Youtube en dan is de stream op Youtube te zien.
Maar die VPS trekt dat eigenlijk niet goed. Daarom ben ik van plan om gewoon een servertje op zolder te gaan zetten, puur dedicated voor die stream. Maar ik weet niet goed wat ik daarvoor nodig heb om dit goed te draaien. Is dat erg CPU of erg GPU afhankelijk.
Er komen 2 streams van de camera
1. Stream 1: H.265 1080P, 14fps, VBR, Max bitrate: 2048
2. Stream 2: H.264H, 704x576, 8fps, CBR, bitrate 224
De eerste stream gaat naar Youtube. Daarvoor zet OBS het om naar H.264.
De tweede stream is low latency voor de besturing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik een dedicated stream servertje hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 300/€400 (als dat haalbaar is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU of GPU. Misschien is er iets dat hier speciaal hardware matig voor gemaakt is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Neeee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over waar je op moet letten bij encoderingen.
Ik heb in het bos een webcam draaien die zijn stream uitzend naar een VPS van Argeweb met daarop OBS. Die encodeert dat weer naar Youtube en dan is de stream op Youtube te zien.
Maar die VPS trekt dat eigenlijk niet goed. Daarom ben ik van plan om gewoon een servertje op zolder te gaan zetten, puur dedicated voor die stream. Maar ik weet niet goed wat ik daarvoor nodig heb om dit goed te draaien. Is dat erg CPU of erg GPU afhankelijk.
Er komen 2 streams van de camera
1. Stream 1: H.265 1080P, 14fps, VBR, Max bitrate: 2048
2. Stream 2: H.264H, 704x576, 8fps, CBR, bitrate 224
De eerste stream gaat naar Youtube. Daarvoor zet OBS het om naar H.264.
De tweede stream is low latency voor de besturing.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem wil ik een dedicated stream servertje hebben.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 300/€400 (als dat haalbaar is)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU of GPU. Misschien is er iets dat hier speciaal hardware matig voor gemaakt is?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Neeee
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over waar je op moet letten bij encoderingen.