Toon posts:

[Orbi RBR50] Last van (wifi) storingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juncto1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Goedemiddag,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Na lange tijd instabiel internet te hebben, heb ik vorig jaar besloten om een Orbi RBR50 systeem aan te schaffen. Ziggo modem in de bridge functie gezet, de router ernaast gezet (en via de ziggo router aangesloten) en de 2 satelieten in het huis gezet.

Helaas ondervind ik nog steeds problemen.
Soms valt de WiFi weg in delen van dit huis en ook zijn de overgangen niet vlekkeloos (SONOS systeem is soms niet beschikbaar)..... :( :F

Ook heb ik recent een Switch gekocht van Netgear GC110P.

Ik zelf heb geen idee waar de storing steeds vandaan komt maar ik wil er vanaf !

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

NB: ik gebruik de Ziggo router als switch nu (naar 3 bedrade aansluitingen zodat ik nog enigszins een betrouwbare verbinding heb (deze vallen itt tot WiFi nooit uit), maar misschien moet ik die Ziggo router er maar uitgooien, alleen hoe sluit ik dan die kabel uit de meterkast aan op de andere router :? :X

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast dank !

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Juncto1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:25:
NB: ik gebruik de Ziggo router als switch nu (naar 3 bedrade aansluitingen zodat ik nog enigszins een betrouwbare verbinding heb (deze vallen itt tot WiFi nooit uit)..
Je hebt de Ziggo modem dus niet meer in bridge staan?

• Juncto1
Hi Nielson, dank voor je reactie !
Jawel......, ik gebruik hem niet als modem meer dan toch ? maar de toevoer vanaf de straat is nog wel op deze router aangesloten en van daar af leidt ik hem naar mijn orbi router

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Als je de (straat)kabel erop hebt aangesloten gebruik je 'm juist wel als modem, en aangezien je aangaf dat je er ook 3 bedrade aansluitingen op gebruikt zou de routerfunctie nog aan moeten staan als je maar dan één apparaat tegelijk wil gebruiken. Tenzij je bedoeld dat die Orbi er ook nog tussen zit.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-03 18:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Juncto1 ik heb je post even afgeplistst, het topic van iemand anders gebruiken heeft niet de voorkeur.

• Juncto1
O jee, je ziet ik begrijp er niet zoveel van helaas...., sorry. Ik heb inderdaad de straatkabel er nog op aangesloten en inderdaad er nog 3 bedrade verbindingen in zitten (maar ik dacht dat dat gewoon kon, aangezien ik hem dan als switch gebruik...) maar draad met nr 1 heb ik aangesloten op de gele poort van de orbi die ook in de meterkast zit; de 2 satellieten heb ik in huis staan.
NB: de ziggo router is iig niet meer benaderbaar via het ip-adres (ik dacht dat dat een teken was dat ie in bridge staat toch ?).

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Er lijken een aantal dingen mis te gaan. Om te beginnen, als de Ziggo modemrouter inderdaad in bridgemodus staat (en dus alleen als modem funtioneert), is er nog maar 1 LAN poort actief, waar je dan een externe router op moet aansluiten (https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus). De andere LAN poorten doen dan niks meer (nog afgezien van het feit dat dingen aansluiten op een switch die voor je router zit, niet zal werken, alle apparatuur zal in principe na je router moeten komen [enkele hele specifieke toepassingen daargelaten]).

Dus een eerste vraag: weet je heel zeker dat je modemrouter in bridgemodus staat? Of heb je er gewoon een router achter gezet?

Misschien ook goed als je even een schets maakt van hoe je hele netwerk er uit ziet, wat alle componenten zijn (inclusief merk en typenummer), met welke devices je problemen ondervind, en wat de symptomen exact zijn ('wegvallen van WiFi' kan zoveel betekenen, heb je geen signaal meer; heb je geen dataverbinding meer; etc..)

En nog een vraag: zijn de Orbi RBR5 bedraad of draadloos aangesloten? Indien draadloos: om een mesh systeem goed te kunnen benutten moet er voldoende overlap tussen de units zitten, ze hebben tenslotte de verbinding met elkaar nodig om te kunnen functioneren).

[Voor 74% gewijzigd door Cpt.Morgan op 18-03-2021 21:21]

• Juncto1
Hi Cpt.Morgan, sorry dat ik zo laat reageer.....
Dit had te maken met je 1e opmerking: dat in de bridgemode de router niet mals switchmode gebruikt kan worden....., aangezien bij mij de lampjes wel brandden heb ik contact met Ziggo opgenomen. Uiteindelijk kwamen we er achter dat ie idd wel in de bridgemodus stond, maar het apparaat dit niet deed........
Uiteindelijk de router dus omgewisseld voor een nieuwe Ziggo connectbox; eea geinstalleerd en nu dus echt in bridgemode ! Dus de eerste tip heb ik al ter harte genomen, DANK !!!

Ik hoopte dat daarmee alles opgelost zou zijn maar helaas.......

Wifi werkt over het algemeen goed maar toch valt deze regelmatig weg......, dit betekent wel signaal maar geen dataverbinding...... (bij compu staat er dan "Verbonden, geen internet").

Hierbij de opstelling:

Draad komt in meterkast binnen op een Ziggo Connectbox.
Daarna vanuit poort 1 verbonden met de RBR50 router van Orbi op poort 1
Vanuit poort 2 verbonden met poort 1 van Netgear GC110P Cloud Managed Switch PoE
Op de switch heb ik 5 poorten bezet (oa voor sonos helemaal bovenin huis, playstation bovenin huis).

Naast de router 2 satelieten van Orbi
1-tje op de 1e etage
1-tje op de 2e etage

Wat is raar vind is dat de router en 1 sateliet op groen staan en 1 sateliet op geel (dit terwijl het huis helemaal niet zo groot is..., dus dichterbij zetten lijkt me vreemd).

Alle apparaten op de BG geven een zeer goede verbinding met de router (zie ik op de app van Orbi), met uitzondering van de apparaten in het voorhuis (1 streepje minder); dit terwijl de meterkast zich ook in het voorhuis bevindt........

De satelliet op de 1e etage is geel; deze bevindt zich in het voorhuis.

De satelliet op de 2e etage is juist weer groen; deze staat in het midden van het huis.

Als ik de satelliet op de 1e etage verplaats naar het midden van het huis, gaat inderdaad deze van geel naar groen, maar........ nu is die op de 2e etage geel geworden..... :( :X 8)7

Enig idee hoe ik beide satellieten op groen krijg ?
Ik heb het idee dat het daar wel eens zou kunnen liggen....

Hoor graag wederom, dank !
NB: als ik de volgende keer eerst eea ga testen laat ik dat van me weten !

[Voor 4% gewijzigd door Juncto1 op 28-03-2021 17:13]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Anders positioneren of bekabeld aansluiten
Staat die eerste node in de meterkast? Haal die eruit en zet hem ergens op een vrije plek neer

Waarsch moet je dan wel die switch in de connectbox steken, bridge mode uit en netgear in ap mode

[Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 28-03-2021 18:04]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee