Toon posts:

applicatie starten via register

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13
Mijn vraag

via deze key: \\\Registry\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\

kunnen processen automatisch worden gestart na het aanloggen van een gebruiker, Als ik hier een waarde inzet om bijv notepad te starten gebeurd er niets na opnieuw inloggen bij een Windows systeem.

REG_SZ C:\windows\notepad.exe

Zie ik iets over het hoofd? kan het Überhaupt wel

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beste antwoord (via pandit op 18-03-2021 16:33)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Dat werkt gewoon hoor, maar HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ betreft de huidige ingelogde gebruiker, en ik vermoed dat jij het bij elke willekeurige gebruiker wilt hebben? Leg anders even uit wat je precies wil bereiken.

Alle reacties

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Die moet je als shortcut in de Startup folder plaatsen. Waarom zou je dat vanuit het register willen doen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:21
Dat werkt gewoon hoor, maar HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\ betreft de huidige ingelogde gebruiker, en ik vermoed dat jij het bij elke willekeurige gebruiker wilt hebben? Leg anders even uit wat je precies wil bereiken.

• pandit
Nielson schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:28:
Op mijn werk-pc had ik de autostart folder een aantal applicaties staan die automatisch worden gestart, zoals outlook. Nu wordt deze autostartfolder iedere nacht vernieuwd. NU kan ik wel in het register en dacht dit manco op deze manier te omzeilen. Nu bedenk ik me dat er mogelijk iets anders speelt. Ik ga dit op een ander systeem even proberen, kom er zo op terug

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat klinkt als een zakelijk systeem dat ze deels dicht hebben gezet? Dan kun je waarschijnlijk er op wachten dat ze dat met het register ook gaan doen.

Kun je niet een script via PowerShell maken? Dan start je de hele boel weliswaar met een extra dubbelklik, maar heb je toch hetzelfde (makkelijker te onderhouden) effect.

• pandit
Bastiaan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:59:
Dat klinkt als een zakelijk systeem dat ze deels dicht hebben gezet? Dan kun je waarschijnlijk er op wachten dat ze dat met het register ook gaan doen.

Kun je niet een script via PowerShell maken? Dan start je de hele boel weliswaar met een extra dubbelklik, maar heb je toch hetzelfde (makkelijker te onderhouden) effect.
Powershell is dichtgezet, evanals batchfiles. Ik heb daar al een discussie over gevoerd, security is het mantra. Ik probeer het op een eigen systeem en als dat wel werkt dan hebben ze iets dichtgezet.

• pandit
Inderdaad. Op een eigen laptop werkt het wel. Excuus voor mijn vraag, had ik eerder moeten testen. Zal wel een policy zijn die dit blokkeert. toch bedankt voor het meedenken
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee