Verschil tussen IWD en BG2 en vraagies.

Pagina: 1
Acties:

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Ik heb zojuist icewind dale geinstalled + heart of winter en trails of the luremaster en tot zover bevalt het spel me wel :)
Alleen dit soort spellen zijn totaal nieuw voor mij, oke wel ervaring met Diablo en soortgelijken maar IWD is een stuk serieuser :)
Ik vroeg me eigenlijk af welke van de twee (IWD of B2) beter is om mee te beginnen? En welke is dus moeilijker en bij welke kan je het meeste leren van de AD&D systeem?
Zoals bij een shield of zwaard kan ik niet echt uitmaken welke beter is aangezien ik niet weet waar die waardes voor staan zoals 1D8 ofzo.

En hoe zit het bij IWD met het party system? Is het slimmer om meteen 6 partymembers te maken of om met een klein groepie te beginnen zoals 3? En moet ik ook de races beetje verdelen? Of ligt dat gewoon aan de manier dat je wilt spelen? Ik heb nu namelijk allemaal humans :)

En als laatste hoe zit het met items oppakken? Aangezien je in het begin nogal veel shields en zwaarden op pak. Is het beter om deze te laten liggen of om ze te verkopen?

Iets meer info over IWD is ook welkom die een beginner moet weten :)

Verwijderd

BG2 is meer mainstream en dus misschien beter om mee te beginnen, maar echt veel maakt het niet uit.
Begin igv gelijk met een party van 6, anders ga je het echt niet trekken, zelfs in het begin zijn de encounters (belachelijk) pittig.
1d8 staat trouwens voor 1 8-zijdige dobbelsteen, dus dat je tussen 1 en 8 damage doet. 2d8 is dus tussen 2 en 16 damage etc etc :)

Verwijderd

Oppakken zoveel je kunt. De items bekijken en de reeds te gebruiken items vervangen door betere.

Je kunt beter niet alleen Humans nemen. Elven en dwergen hebben specifieke kenmerken en wapens die zij beter kunnen gebruiken.

Verder: VEEL plezier.
Overigens: Torment en BG(1,2,Tob) zijn veel beter dan IWD/HoW ;) De eerste 2 hebben ook nog wat denkwertk. IWD is meer hak & slachtwerk (niet dat dat niet leuk is :) )

Verwijderd

Welkom in de wereld van AD&D (C)RPG's :)

IWD+HOW+TotL heb ik uitgespeeld, BG nog niet. Het grote verschil tussen beide is dat IWD meer combat gericht is dan BG. Persoonlijk vond ik dat erg leuk. Je moet in IWD zeker met 6 characters beginnen de 1e keer. 6 humans nemen kan wel, maar het is ook wel leuk om andere characters te nemen. Het is misschien ook verstandig om de eerste keer een gemixte party te nemen (bijvoorbeeld: fighter, paladin, ranger, cleric/druid, mage, and thief) dan kun je een beetje kennismaken met de verschillende classes.
Ik denk dat je gewoon het beste kan beginnen en als je vastzit/vragen hebt laat het maar even weten.

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:20
Ik heb nu 2 humans die zijn fighters en een half elf en die is multi class (Wat geen goede keus was :) )

Ik zit nu nog maar in Vale ofzo? Waar je de vreemde gebeurtenissen moet oplossen. En tot nu lukt het nog aardig met drie gasten.
Maar ik zal zeker nog een member erbij maken want het begint al lastiger te worden.

Het gevecht gedeelte is zeker cool en ik vind het nu a kwa verhaal en alle andere dingen veel beter dan Diablo, komt veel beter over.
Ik gaat weer terug spelen want ik ben verslaafd hehe