Toon posts:

120 mm fan vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het nut om in de zijkant van je case een 120 mm fan te monteren die nog es extra op cpu en videokaart blaast. Op mijn cpu steekt een swiftech 462 copper cooler en op men videokaart steekt een blue orb . Zou dit nog es enkele graden van de cpu doen of heeft het geen nut. Deze fan moet overigens voor de intake zorgen voor men airflow maar anders monteer ik em onderaan men kast en als het nut heeft recht over men cpu

greetz

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Tuurlijk heeft dat nut :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die 120mm fan in mijn zijkant scheelt een graad of 4-5 met bij mijn Thermoengine.
Dus het heeft wel nut :)

PS. Een dure swiftech op een P3, dat noem ik nog eens overkill. Met die paar watt aan hitte die dat ding produceert. Pak dan een Alpha pep met 72 watt peltier ofzo. Is goedkoper en heb je veel meer aan als zo'n dikke swiftech.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
LOL mijn configuratie vergeten veranderen :)
Ja mijn PIII 700 configuratie heb ik niemeer want mijn mobo is opgesmoord :'( en dan heb ik een ABIT KG7 raid bordje gekocht en een Athlon 1400 >:)

Verwijderd

Wel een goed merk nemen, dan heb je er meer profijt van.

Verwijderd

Een asus bijv

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Op woensdag 15 augustus 2001 23:16 schreef newby het volgende:
Een asus bijv
Uhmz... ik dacht dat het over 120mm fans ging? :o

Dan kan je het beste een Delta, Sunon of Papst nemen... :)

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
of een Ys-tech, 130 cfm op een 120mm en minder herrie dan een delta 190 cfm :D

(en ook een stuk minder amperes)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:55 schreef BrZ het volgende:

[..]

Uhmz... ik dacht dat het over 120mm fans ging? :o

Dan kan je het beste een Delta, Sunon of Papst nemen... :)
Ik zou voor een Papst of een Panaflo gaan, die maken echt minder herrie dan een Delta of Sunon of Ystech voor dezelfde lucht verplaatsing.

En daar gaat het ons Tweakers tenslotte om, nietwaar.
LUUUUCHT !!!!!

:Y)

PS Oh, je wilt ECHT geen 130 cfm fan in je kast. Neem een 60-70 CFM 120mm fan, dat is zat. Neem er twee desnoods. :)
(Tenzij je altijd met oordopjes in wilt lopen.. "Pietje , het avondeten is klaar !! Wat zeg je Ma, laat ik eerst even m'n PC uitzetten, want ik hoor je niet!!")

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
Op donderdag 16 augustus 2001 18:03 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ik zou voor een Papst of een Panaflo gaan, die maken echt minder herrie dan een Delta of Sunon of Ystech voor dezelfde lucht verplaatsing.

LUUUUCHT !!!!!

of water :P

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 18:04 schreef rick17 het volgende:

[..]

of water :P
Hee,
hadden we het over luchtkoeling, of hadden we het over luchtkoeling .. ???

Zeg nou zelf..

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb 2x120 mm papst. Die doen zo'n 80-90 cmf volgens mij. En als je die op 12v zet dan hoor je ze al,geen herrie, maar toch, je hoort ze.
Als ik zelf nu een 120mm zou kopen zou ik op zoek gaan naar een 100cmf fan van panaflo of papst. En die uiteraard op een 12/7/0 volt switch.
Dan heb je met 12v een behoorlijk windje, en nog geen herrie. En op 7 volt genoeg lucht en praktisch stilte.

Pak in ieder geval geen delta HP of andere High Performance fans als je ze alleen op 12v gaat gebruiken. Want dan ga je echt kapot.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een 120 mm fan van SUNON geworden en die schakel ik samen met een andere fans voor airflow met men baybus 0/7/12v , maar die maakt echt veel lawaai op 12v maar op 7 hoor je hem niet meer :)

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
Op donderdag 16 augustus 2001 18:03 schreef Hooi het volgende:

[..]

LUUUUCHT !!!!!

PS Oh, je wilt ECHT geen 130 cfm fan in je kast. Neem een 60-70 CFM 120mm fan, dat is zat. Neem er twee desnoods. :)
(Tenzij je altijd met oordopjes in wilt lopen.. "Pietje , het avondeten is klaar !! Wat zeg je Ma, laat ik eerst even m'n PC uitzetten, want ik hoor je niet!!")
Valt mee, als je je kast goed isoleert dan is het geluid sterk minder... ik heb er geen last van iig...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1