Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC voor neefje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• grafixcrazy
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-04 16:45
Beste Tweakers, ik heb jullie hulp nodig. Het neefje (11) van mijn vriendin wil een gaming PC kopen met het geld van zijn verjaardag. Ik heb hem al eerder advies gegeven voor een curved monitor, dus logischerwijs ben ik nu de vraagbank geworden voor alles omtrent computers.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, specifiek Fortnite, Fifa, Rocket League en COD: Cold War. Nu speelt hij dat allemaal op z'n playstation. De laatste van dat rijtje is gelijk ook de lastigste aangezien het een stuk meer vraagt dan de rest. Hiernaast zal ie misschien ook nog wel eens iets van huiswerk op deze pc kunnen/moeten doen maar de focus is gaming.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€500 heeft het neefje zelf. De ouders hebben wel aangegeven bij te willen leggen als dat betekent dat ze iets hebben waar ie dan een stuk blijer van wordt en langer mee kan doen. Laten we zeggen 800 echt absoluut max, maar hoe dichter tegen die 500 hoe beter.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenboord en muis. Rest allemaal nog nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles nog, ik zou best zelf de PC willen bouwen voor ze. Probleem is alleen dat de grafische kaart prijzen dus helemaal naar de klote zijn. Ik vroeg me dus vooral af of een pre-built kopen niet beter is op dit moment, je bent goedkoper uit als ik het goed heb gezien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope

Ga je overklokken?
Standaard lijkt me prima, overklokken is leuk maar als er iets met die PC is dan kan ik weer opdraven en daar heb ik wat minder zin in :P

Wat verwacht je van ons?
Ik vraag me dus voornamelijk af of pre-built niet goedkoper is op het moment. Zo heb ik tot nu toe deze: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications gaming PC op het oog. Voor die prijs krijg je het zelf (of ik mis iets) niet voor elkaar om iets soortgelijks te bouwen op het moment.

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:17
Een pc met een GTX 1650 Super is al een stuk beter dan de genoemde Acer:
pricewatch: Lenovo IdeaCentre G5 14IMB05 (90N900C8MH)

• grafixcrazy
@Djarune oh ja dat is een makkelijke upgrade inderdaad, bedankt voor de tip.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Momenteel komt het vooral neer op wachten, zeker met een budget van €500-800, gezien de tekorten en de flink hoge prijzen.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• grafixcrazy
@CH4OS ik was er al een beetje bang voor dat dit het slimme was om te doen. Ik ga eens navragen hoe geduldig hij kan zijn.

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 20:55
Kijk gewoon tweedehands een tijdje. Dat verliest waarschijnlijk minder snel waarde als hij er bijvoorbeeld een jaartje nog mee moet doen.

Ryzen 2600X | RX 6700 XT | 2x8GB Corsair Vengeance | Cooler Master NR200

• grafixcrazy
@untflanked Tweedehands idd misschien ook een goeie, ik zal eens kijken
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True