Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Buva Boxstream RF+/II via Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:22
In mijn huis zit een mechanische ventilatie. De Buva Boxstream RF+/II.
Ik ben op zoek naar manieren om deze te automatiseren (voor een klein bedrag).

Ik lees her en der wel wat topics over automatiseren van de ventilatie zoals deze;
https://www.twoenter.nl/b...mv-besturen-met-domoticz/

Als ik het goed begrijp kan ik uit de voeten met een ACM-LV10 Mini 0-10V LED Controller. Deze draait op 433mhz, dus ik heb nog een 433mhz gateway nodig. Hiervoor kan ik de Sonoff RF Bridge pakken en deze flashen met Tasmota.

Klopt dit?

Ergens heeft Zigbee ook mijn voorkeur want daar heb ik de juiste apparaat al voor, maar er is geen zigbee geschikte dimmer voor zover ik weet?

Wellicht handig om te weten dat ik niet kan solderen.

Kloppen mijn stappen of is er een andere/betere manier?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb dit ooit eens uitgezocht (maar inmiddels verhuist) en toen kwam ik op GoT deze post tegen:
SqyD in "aansturing Mechanische ventiatie via KNX RF"

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:22
MrAngry schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:31:
Ik heb dit ooit eens uitgezocht (maar inmiddels verhuist) en toen kwam ik op GoT deze post tegen:
SqyD in "aansturing Mechanische ventiatie via KNX RF"
Deze heb ik gezien inderdaad maar lijkt allemaal net iets anders in elkaar te zitten. Als ik ook zie wat daar allemaal in elkaar geknoopt is lijkt dat meer te zijn dan ik nodig heb gezien de andere posts.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True