Toon posts:

Goodwe 3600D-NS Selectie Landinstelling

Pagina: 1
Acties:

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03 13:01
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem met mijn Goodwe 3600D-NS.
In februari heb ik van de support afdeling een nieuwe firmware versie gekregen (1.17.10) en geflashed.
De inverter werkt, maar ik kan het correcte landinstelling voor Holland / Netherlands niet meer maken, terwijl dit onder de oude firmware wel kon. Ik zie nu alleen maar landen buiten Europa (HingKong, Thailand, India, Australie etc.)

Na veel belletjes met de supportafdeling loop ik elke keer vast. De (heel aardige) mevrouw wil duidelijk een belscript afwerken (zucht). Helaas word ik niet teruggebeld door tweedelijns support. :(
Volgens haar heeft de nieuwe firmware versie niets te maken met de landinstelling 8)7

Ik heb ook al via de SolarGo app en de losse tool "Calibrate" geprobeerd, maar helaas. Solargo zegt dat dit niet samenwerkt met de omvormer en bij het selecteren van "Holland" in de calibrate tool krijg ik de melding terug "Set Safety Country Faily" 8)

Op internet zie ik geen oplossingen.

Ik zit dus al een maand met de omvormer op de "50Hz Grid Default" instelling. Graag zou ik dit opgelost willen hebben. Iemand dit ook als eens gehad en een idee hoe dit op te lossen?

3.18 kWp West 40 Graden, 2.76 kWp Oost 40 graden

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03 20:52
Je kunt waarschijnlijk wel de typische instellingen voor een omvormer in Nederland achterhalen (via Internet of dit forum.
Ze zou dan een land uit de lijst erbij kunnen zoeken dat bij voorkeur nog wat conservatievere instellingen heeft, maar iig in de buurt zit.
Thailand is dan een kandidaat want dat zou 230 V en 50 Hz moeten zijn

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zolang het werkt is het niet jouw probleem.

Het AC voltage waar de omvormer moet aftoppen / stoppen is 253 V. Dat is een van de belangrijkste settings.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Kets_One
Ik denk erover om de landinstelling maar op Cyprus te zetten.
Voor zover ik weet houdt Cyprus zich ook aan de Europese EN50438.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:12

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je al geprobeerd te mailen met de support van Goodwe? Mailadres voor NL staat wel op hun site.
Ben via die weg wel redelijk geholpen met firmware voor mijn GW3000-NS.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• WackoH
busscherski schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:33:
Zolang het werkt is het niet jouw probleem.
Nou, dat zou ik niet zo makkelijk willen stellen. Door andere software op het apparaat te installeren (met onduidelijk toestemming van de leverancier) heb je wel verantwoordelijk naar je toegetrokken.
Als je daarnaast hebt wist dat de omvormer niet goed staat, en eje zou schade in de buurt veroorzaken (die kans is natuurlijk heel klein), dan ben je denk ik toch de sjaak.
Het AC voltage waar de omvormer moet aftoppen / stoppen is 253 V. Dat is een van de belangrijkste settings.
Precies.
Cyprus heeft 240 V. Als zij ook 10% marge hanteren kom je uit op 264 V wat dus flink hoger is dan het maximum dat in Nederland is toegestaan. Dus Cyprus lijkt niet handig

• WackoH
ThinkPadd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:08:
Heb je al geprobeerd te mailen met de support van Goodwe? Mailadres voor NL staat wel op hun site.
Ben via die weg wel redelijk geholpen met firmware voor mijn GW3000-NS.
Die ervaring heb ik ook. Als je belt kom je waarschijnlijk bij zo'n algemeen call center die de meest triviale vragen afhandelt

• Kets_One
WackoH schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Nou, dat zou ik niet zo makkelijk willen stellen. Door andere software op het apparaat te installeren (met onduidelijk toestemming van de leverancier) heb je wel verantwoordelijk naar je toegetrokken.
Als je daarnaast hebt wist dat de omvormer niet goed staat, en eje zou schade in de buurt veroorzaken (die kans is natuurlijk heel klein), dan ben je denk ik toch de sjaak.

[...]

Precies.
Cyprus heeft 240 V. Als zij ook 10% marge hanteren kom je uit op 264 V wat dus flink hoger is dan het maximum dat in Nederland is toegestaan. Dus Cyprus lijkt niet handig
Contact met de support desk via email heb ik reeds gehad. Naar aanleiding daarvan kreeg ik de firmware opgestuurd. Dus met die toestemming lijkt me niks mis.

Ontopic: Inderdaad lijkt het me beter om niet van Cyprus uit te gaan.
Ik heb zojuist de EN50438:2013 erbij gepakt en daar de NL instellingen voor afwijkingen voor frequenties en voltages opgezocht en deze direct in de omvormer ingeprogrammeerd:

• WackoH
Mooi dat je de instellingen zelf goed kon zetten

Ik had in de tussentijd ook de instellingen van APS QS1 omvormers bekeken. Deze staan uiteraard ook op EN50348 ingesteld en inderdaad op:
  • 184~253 V met een triptijd van 0.05s,
  • 48~51Hz met een trip tijd van 0.16s
Verder zie ik staan:
  • Reconnection time 80s
  • Start AC frequentie low: 47.5 Hz
  • Start AC frequentie high: 50.2 Hz
  • Start AC voltage low: 196V
  • Start AC voltage high: 253V
Misschien zitten vergelijkbare instellingen ook in de Goodwe

[Voor 22% gewijzigd door WackoH op 18-03-2021 15:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee