Ik wil in mijn wordpress site (php met mysql) uit alle Posts een stuk tekst verwijderen. Hier zie je 3 voorbeelden die ik wil verwijderen uit een lijst van meer dan 500 posts:
Post 1 bevat:
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk757rf']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Post 2 bevat:
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk76dur']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Post 3 bevat
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk764nh']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Deze bovenstaande blokken moeten weg uit alle posts, maar je ziet elke pagina heeft een andere uv_uid waarde in het blok zitten, dus ik kan niet zomaar zoeken en vervangen, omdat elk blok uniek is door die code.
Hoe krijg ik het voor elkaar dit soort blokken overal in een sweep te verwijderen? Ik moet een search replace kunnen doen met wildcards. Daar komt het op neer. Helaas ben ik niet vaardig in regular expressions.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de plugin Better search replace voor Wordpress, maar dat werkt prima voor eenvoudige vervangingen.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- gezocht naar regular expressions, maar dat gaat mijn kennis te boven
- plugins gezocht
- gezocht op wildcards / replace / mysql. etc
Heeft iemand een doeltreffende oplossing voor mij?
Alvast bedankt!
Post 1 bevat:
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk757rf']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Post 2 bevat:
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk76dur']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Post 3 bevat
[av_codeblock wrapper_element='' wrapper_element_attributes='' codeblock_type='' alb_description='' id='' custom_class='' av_uid='av-kjk764nh']
[voeg-datum-in]
[/av_codeblock]
Deze bovenstaande blokken moeten weg uit alle posts, maar je ziet elke pagina heeft een andere uv_uid waarde in het blok zitten, dus ik kan niet zomaar zoeken en vervangen, omdat elk blok uniek is door die code.
Hoe krijg ik het voor elkaar dit soort blokken overal in een sweep te verwijderen? Ik moet een search replace kunnen doen met wildcards. Daar komt het op neer. Helaas ben ik niet vaardig in regular expressions.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de plugin Better search replace voor Wordpress, maar dat werkt prima voor eenvoudige vervangingen.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- gezocht naar regular expressions, maar dat gaat mijn kennis te boven
- plugins gezocht
- gezocht op wildcards / replace / mysql. etc
Heeft iemand een doeltreffende oplossing voor mij?
Alvast bedankt!