Op zoek naar een nieuwe internet browser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-06 13:12
Ten eerste weet ik niet of deze topic hier thuis hoort, maar leek mij meest passend.

Ik gebruik al 13jaar met grote tevredenheid Opera als webbrowser. Ik vind de snelheid fijn, de tabbladen, adblocker werkt ook goed, de layout en looks en diverse extensies ook. Enig groot nadeel is dat wanneer je windows opnieuw moet installeren of soms ook bij het uitvoeren van updates hij deze browser van de pc lijkt te gooien en je al je instellingen kwijt bent.

Dus ik vroeg me af welke jullie me aanraden en of er ook een browser is waarbij je gewoon ingelogd bent en ongeacht waar je werkt je je middels inloggen gewoon al je tabbladen en voorkeuren enz automatisch weer terug hebt. dat zou een hoop werk schelen telkens als de boel weer eens wegvalt. Het levert mij in elk geval de nodige frustratie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Thuis heb ik meerdere Chromebooks. Daarom gebruik ik op windows en linux ook Chrome. Synchronisatie werkt uitstekend. Ik vind fijn hoe je zelf kan aangeven welke functionaliteiten hij synchroniseert. Ik vind altijd knap hoe over de verschillende versies en platformen heen wordt gesynchroniseerd. Kijk dus vooral ook naar Chrome.

Als aanvulling, op de een of andere manier heb ik altijd een goed en warm gevoel bij Firefox. Ik vind het mooi, leuke extensies, werkt fijn, en past bij mijn manier van denken. Ik zit dan ook soms lekker een middag met Firefox te surfen. Het is puur door de Chromebooks en synchronisatie dat Chrome mijn dagelijks gereedschap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
robertnld schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:15:
Thuis heb ik meerdere Chromebooks. Daarom gebruik ik op windows en linux ook Chrome. Synchronisatie werkt uitstekend. Ik vind fijn hoe je zelf kan aangeven welke functionaliteiten hij synchroniseert. Ik vind altijd knap hoe over de verschillende versies en platformen heen wordt gesynchroniseerd. Kijk dus vooral ook naar Chrome.

Als aanvulling, op de een of andere manier heb ik altijd een goed en warm gevoel bij Firefox. Ik vind het mooi, leuke extensies, werkt fijn, en past bij mijn manier van denken. Ik zit dan ook soms lekker een middag met Firefox te surfen. Het is puur door de Chromebooks en synchronisatie dat Chrome mijn dagelijks gereedschap is.
bij chrome log je dus in en als je elders werkt log je daar weer in en opent die gelijk al je tablbladen en voorkeuren? Dat is wel fijn en handig vooral.

Kan je bovendien ook gewoon whatsapp, fb messenger enz op zetten, ik vind appen via de pc echt vele male fijner dan via mijn mobiel.
Ook heel fijn bij opera is dat je met een makkelijke tool fotos maken kunt van je alles op internet deze direct bewerken kan en dan kan delen met wie dan ook maar. Daar maak i k veel gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:33
taurus0205 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:25:
[...]

bij chrome log je dus in en als je elders werkt log je daar weer in en opent die gelijk al je tablbladen en voorkeuren? Dat is wel fijn en handig vooral.

Kan je bovendien ook gewoon whatsapp, fb messenger enz op zetten, ik vind appen via de pc echt vele male fijner dan via mijn mobiel.
Ook heel fijn bij opera is dat je met een makkelijke tool fotos maken kunt van je alles op internet deze direct bewerken kan en dan kan delen met wie dan ook maar. Daar maak i k veel gebruik van.
Maar syncen kan toch ook gewoon met Opera? Als ik het Google kom ik hierop uit: https://www.opera.com/features/sync. Je kan daar dus ook gewoon inloggen en als je bookmarks en tabbladen meenemen naar meerdere apparaten.

Je zet er niks 'op', je opent gewoon de web versie van de applicatie. En dat kan met elke browser.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 18-03-2021 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

robertnld schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:15:
... Kijk dus vooral ook naar Chrome...
Hûh? Je realiseert je dat dit topic in het forum privacy en beveiliging staat? En dat jij nu aanraadt om al je privacy uit te leveren aan Google?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Panini schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:33:
[...]

Maar syncen kan toch ook gewoon met Opera? Als ik het Google kom ik hierop uit: https://www.opera.com/features/sync

Je zet er niks 'op', je opent gewoon de web versie van de applicatie. En dat kan met elke browser.
je kan je zooi van de ene browser overzetten naar opera dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld op een andere locatie werkt en je start dan opera dan moet je vanaf nul beginnen. Als ik een clean windows install uitvoer ben ik ook al mijn voorkeuren en instellingen kwijt. Het is dat wanneer ik opera gedownload heb en ik start de browser dat ik dan moet inloggen en zo bij alles uitkom.
Het steeds weer opnieuw instellen vind ik nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Hûh? Je realiseert je dat dit topic in het forum privacy en beveiliging staat? En dat jij nu aanraadt om al je privacy uit te leveren aan Google?
ja dat is eigenlijk de reden waarom ik dat niet gebruik, maar recent is opera ook onderdeel van chrome geworden meen ik of draait soort van op chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 11:03

killercow

eth0

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/sync/ is dan een veel chiquere oplossing.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkcOqLKB7IjZpDyNE3SLNg3yFDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7X9kOnMv4MM1l0IisoR6oFP6.png?f=fotoalbum_large

volgens opera zou je moeten kunnen inloggen, maar dat poppetje zie ik niet terug in mijn opera browser zoals op deze foto, weet niet wat ik dan mis, op basis van deze info zou het wel moeten werken zoals ik het in mijn hoofd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:33
taurus0205 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:35:
[...]

je kan je zooi van de ene browser overzetten naar opera dat klopt. Maar als je bijvoorbeeld op een andere locatie werkt en je start dan opera dan moet je vanaf nul beginnen. Als ik een clean windows install uitvoer ben ik ook al mijn voorkeuren en instellingen kwijt. Het is dat wanneer ik opera gedownload heb en ik start de browser dat ik dan moet inloggen en zo bij alles uitkom.
Het steeds weer opnieuw instellen vind ik nogal irritant.
Nee dat hoeft niet? Er staat op die site letterlijk dat je inlogt met je account, en dat dan je bookmarks etc. worden opgehaald, en je de mogelijkheid hebt om tabbladen van de andere pc te openen?

Alle browsers zoals Chrome, Edge, Firefox etc werken zo, dus ik zou niet inzien waarom dat hier anders is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taurus0205
Panini schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:41:
[...]

Nee dat hoeft niet? Er staat op die site letterlijk dat je inlogt met je account, en dat dan je bookmarks etc. worden opgehaald, en je de mogelijkheid hebt om tabbladen van de andere pc te openen?

Alle browsers zoals Chrome, Edge, Firefox etc werken zo, dus ik zou niet inzien waarom dat hier anders is?
Hmm.. je hebt gelijk. Ik heb al heel lang naar deze feature zitten zoeken, nu eindelijk gevonden en werkend gekregen. Het is onduidelijk waarom ik dit al die tijd over het hoofd gezien heb. Synchronisatie nu werkend gekregen. Bedankt.
Pagina: 1