Toon posts:

Problemen met pc sinds laatste windows update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-03 14:45
Mijn vraag
Mijn pc is 3-4 jaar oud en loopt gewoon soepel. Enige tijd geleden heb ik windows opnieuw moeten installeren en sindsdien loopt alles weer goed. Al vind ik het wel altijd een heel gedoe dat te doen en ben ik er dus geen fan van. Nu stond er al geruime tijd een geel balletje rechtsonder in mijn scherm met de melding dat de update naar windows 2004 niet wilde lukken voor mei 2020. ik snap hier niks van eerlijk gezegd. Enfin ik ging zoeken naar een oplossing en zag dat iemand anders een soortgelijk probleem had, vervolgens heb ik via deze link:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 de update alsnog doorgevoerd.

Dit leidde helaas tot tal van complicaties. Ten eerste kon mijn gebruikersprofiel niet gevonden bij inloggen na het uitvoeren van de update. Nadat ik dan eindelijk toch weer toegang verkreeg tot mijn pc bleek dat een heleboel zaken gewoon van mijn pc gewist waren zoals mijn browser (opera) met alle voorkeuren enz die ik ingesteld had, alle instellingen op mijn corsair toetsenbord en muis ook foetsie.Mijn mail lijkt niet meer te werken, sterker nog als ik erop klik om te openen in de werkbalk verdwijnt ie gewoon.
Alle snelkoppelingen op mijn bureaublad waren ook weg.

Gisteravond flink wat tijd doorgebracht dit allemaal opnieuw in te stellen om vervolgens vandaag de pc op te starten en er achter te komen dat alles weer weg is :(
Wat is hier aan de hand?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De procedure die je uitgevoerd hebt is bedoeld voor 2 situaties:
  • Je beschikt over een licentie voor het installeren van Windows 10 en voert een upgrade van deze pc uit vanaf Windows 7 of Windows 8.1.
  • Windows 10 opnieuw moet installeren op een pc waarop je eerder Windows 10 hebt geactiveerd.
Nadrukkelijk staat hier niet bij dat het een update van een bestaande installatie kan uitvoeren. Terwijl dat hetgene was wat je wilde.
Om het erger te maken heb je de procedure twee keer uitgevoerd. Dus alle fail save mechanismes in de windows.old directory heb je ook om zeep geholpen. Al je geïnstalleerde programma's zijn nu weg. Al je user data zijn ook weg. Gelukkig heb je nog een back-up

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-03 14:45
Brahiewahiewa schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:19:
[...]

De procedure die je uitgevoerd hebt is bedoeld voor 2 situaties:
  • Je beschikt over een licentie voor het installeren van Windows 10 en voert een upgrade van deze pc uit vanaf Windows 7 of Windows 8.1.
  • Windows 10 opnieuw moet installeren op een pc waarop je eerder Windows 10 hebt geactiveerd.
Nadrukkelijk staat hier niet bij dat het een update van een bestaande installatie kan uitvoeren. Terwijl dat hetgene was wat je wilde.
Om het erger te maken heb je de procedure twee keer uitgevoerd. Dus alle fail save mechanismes in de windows.old directory heb je ook om zeep geholpen. Al je geïnstalleerde programma's zijn nu weg. Al je user data zijn ook weg. Gelukkig heb je nog een back-up
Ik heb nu windows terug gezet naar een oudere versie en alles werkt weer top. Al mijn instellingen zijn terug, mijn muis en keyboard wrekt weer zoals het moet, alle apps zijn er weer enz.

Nu blijf ik met de vraag zitten, moet ik nu windows nog naar HO20 updaten, gaat dat tzt vanzelf, moet ik nog enige actie ondernemen of kan ik gewoon vanuit deze versie rustig verder werken?

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03 18:48
HO20 is optioneel, gaat niet vanzelf. Normaal zou het in de update lijst moeten staan en daar kun je het per knopdruk installeren. Als je bij Windows Update ''updates hervatten'' drukt dan verschijnen nieuwe updates (die zichzelf installeren) en ook de optionele HO20 als die nog niet geinstalleerd is.

Rule of thumb: the older the Windows 10 version the more likely it is that issues will be experienced.

Devices with Windows 10 version 1809 or version 1903 may have the upgrade enforced on them as they will run out of support in November and December of 2020 respectively. Windows 10 version 1909 is supported until May 2021. Windows 10 version 2004 until december 2021.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee